maar met de projecten erop kun je niet zien hoe mooi het blad van de bureau/tafel is
(moet ook nog eens foto's trekken van mijn werkplaats)
[Bericht gewijzigd door roelvh op zondag 12 augustus 2007 12:24:49 (25%)
Dit topic is gesloten
maar met de projecten erop kun je niet zien hoe mooi het blad van de bureau/tafel is
(moet ook nog eens foto's trekken van mijn werkplaats)
[Bericht gewijzigd door roelvh op zondag 12 augustus 2007 12:24:49 (25%)
Ok, een werkplaats met project
http://groups.msn.com/nijhuis/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoI…
Tevens mijn Pc kamer (staat helaam rechts)
jep: gewoon bij de coffeeshop halen. staat er wel een mooio groen logotjes op maar dat maakt niet uit. Of probeer een growshop
leuk werkplekkie met die goten. is toch eigenlijk wel ideaal, zal ik onthouden als ik eventueel ga verkassen, maar die krengen zullen wel niet goedkoop zijn .
ik heb overigens mijn werkplek net eventjes geupdate, soldeertafeltje weg en een kast er voor in de plaats. Ik ben nu met de schuur bezig, maar zodra ik alles klaar heb zal ik een fake projectje opzetten met mijn meetapparatuur erop aangesloten en een fototje schieten.
de schuur hoop ik vandaag te updaten met een aanrechtje voor etsen en eventuele andere scheikundige prut. Heb al een stuk trespa, een gootsteen en hout zat, alleen m'n pa is weg met de bus (met gereedschap) dus daarop moet ik eerst wachten. in de tussentijd mijn voeding voor de minicompressor maar even afmaken.
Waar haal je die goten nijhuisr?
Ik heb even gouw bij de multimate gekeken maar daar hebben ze het niet!
En electrozoeker:
Zommige mensen wonen nog bij hun ouders in en ik ook en ik mag niks laten staan moet het opruimen anders gaat de schuur op slot
ik zit hier op mijn zolderkamer (tje is er niet echt bij denk ik) en ik mag zoveel zooi maken zolang niemand er maar last van heeft (mijzelf uitgezonderd.).
naja, ik heb eventjes een zooitje foto's geschoten van het gebeuren en een filmpje gemaakt (zonder geluid) van het spulletje. Ik heb voor de gein eventjes een meetopstellinkje gemaakt van een 5 khz signaal(bijna dan..) dat wordt gemonitord, via een 1uf C naar de 2e beam van de philips scoop laten gaan (wou faseverschuiving maken, ging niet, blijkbaar niet genoeg stroom ofzo) en via een potmeter de amplitude omlaag breng en naar de hameg stuur. Een frequentiemeter van hp monitort het signaal dat van de philips freq. generator komt.
daarnaast staat er een labvoeding om de tafelmultimeter aangesloten waarop weer een ledje staat aangesloten. het ledje schijnt in op een ldr die weer wordt uitgemeten door een normale multimeter. mijn fluke staat een paar losse kabels te meten .
een ccd camera geeft op het vestel tvtje de waarde van de multimeter die de ldr monitort weer.
lekker loos allemaal maargoed, jullie willen geen opgeruimd bureau zien . (en zo zien jullie m'n apparaten ook nog is werkend.)
naja, komt ie dan:
Mijn drumstel(voor de liefhebbers)
componentenkast+andere kast schoenendozen en keterbakkies ftw!
Nog een kastjes verstopt achter het drumstel
Opstellinkje
Opstellinkje(2)
Opstellinkje(3)
Opstellinkje(4)
Opstellinkje(5)
mijn pc en bureau hoekie
ik weet het, geen schoonheidsprijs voor de zelfgemaakte kasten en vele draaischijven(<==verrekte handig!), maar ze werken naar behoren en zijn solide, wat wil je nog meer? hier niet veel mensen die zich eraan storen .
en dan nog het filmpje, hij begint bovenaan bij mijn pc hoekje, en gaat linksom de kamer door, komt onderweg het bureau tegen, de kast met tv, werktafel met opstelling, kast, comp.kast, andere kast en drumstel met daarachter kast. daarna mijn opgehangen kleren en een glimp van een gedemonteerde heathkit scoop die op mijn kast staat te pronken. even verder mijn 2e grote speakerbox, bureaustoel, bed, en dan onderaan nog een keertje rond.
schuur wordt op dit moment verbouwd...
[ot]Titelchange: "Werkplek, prutshoek, soldeertafel, de-hele-slaapkamer-zooi-er-ook-nog-bij Deel 2"[/ot]
Mooie kamer, ik wou dat ik ook een zolderkamer had met een dak zo hoog, stoot me hoofd er minstens nog 1 keer per maand tegen die lage gvd-balken.
Ik ga effe weer dremel, soldeerbout etc. weer goed zetten om weer foto's te maken, had halve kamer mee op vakantie;):P
dus straks foto's
dus nu ppaannoorraammaa foto:P
haha,
Ik zit hier ook op een zolder..
maar die loopt helemaal schuin af..
Dus ik kan er niks mee
De ene muur een trapgat, andere muur 3 buisen helemaal rond lopen dus ik moet alles eerst helemaal afspijkeren maar heb daar nog geen geld voor..
En krijg de planken niet door het trapgat
@nijhuisr:
waar koop je die goten? (Mijn multimate heeft ze niet.. morgen eens naar de praxis en gamma)
[Bericht gewijzigd door Technojunk op zondag 12 augustus 2007 16:49:32 (15%)
Op 12 augustus 2007 14:38:53 schreef Technojunk:
Waar haal je die goten nijhuisr?Ik heb even gouw bij de multimate gekeken maar daar hebben ze het niet!
Tja, dat is het mooie als een vriend electro doet voor zijn werk.
Bij de huis/tuin en keuken bouwmarkt zul je dit niet vinden, misschien bij bouwmaat. neem je KVK nummer mee, niet voor particulieren helaas.
Ik heb er niks voor betaald, ben er super blij. hangt nu een maand aan de muur met speaker en tulp aansluitingen voor signaal en testen. 10 Jung WDC dozen.
haha mooi!
Ik heb geen KVK nummer
Zal het eens ergens proberen.. M'n oom werkt bij een alarminstalatiebedrijf.. misschien dat hij dat heeft.. hij heeft het thuis wel hanngen misschien heeft hij nog een stuk
en wat zijn 10 Jung WDC dozen? styopcontacten?
en wat voor'n signaal komt uit de speaker en tulp?
(mooi potje loctite! ben er ook gratis aan gekomen was anders bij de groothandel 41.-)
[Bericht gewijzigd door Technojunk op zondag 12 augustus 2007 17:04:30 (12%)
^mijn werkhoek^ (is een zootje net als altijd)
ben nu bezig met aan dat hout waar de multimeter hangt nog meer spijkertjes in te slaan, komt meeste gereedschap zoals tangenset van aldi (net nieuw:D) en nog wat tangen en soldeerspul
rechtsachter de ladeblok liggen de dozen met sloop elektronica
links dat kleine hoekje tafel is mijn schoolbureau
en daarachter op de foto is de trap en daarachter slaapruimte
ik moet ook neit te veel naar rechts gaan zitten want als ik dan ga verztten stoot ik m'n hoofd|:(
Op 12 augustus 2007 12:27:33 schreef nijhuisr:
Ok, een werkplaats met project
http://groups.msn.com/nijhuis/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoI…
oft: draaitafeltje?
[Bericht gewijzigd door Anoniem op zondag 12 augustus 2007 17:27:46 (14%)
Moderator
Op 12 augustus 2007 16:48:22 schreef Technojunk:
haha,
Ik zit hier ook op een zolder..
maar die loopt helemaal schuin af..
Dus ik kan er niks mee
Hoezo... kan er niks mee... Tips genoeg gekregen, en foto's... Als je er dan nog niks mee kan dan weet ik het niet hoor.
En krijg de planken niet door het trapgat
Ooit van een zaag gehoord?
Overleden
Op 11 augustus 2007 23:46:28 schreef elektrozoeker:
Waarom ruimt iedereen zijn plek toch op ? Het zou vele toffer zijn als iedereen zijn plek met de projecten erop laat staan
Jij je zin......
@kt: zie ik het goed dat jij een akai/sony casettespeler hebt gesloopt die daar linksonder ligt?
Moderator
vooruit:
Oude foto, kasten (en vele extra) staan nu hier:
Ook een oude foto want er zijn kasten bijgekomen.
En hoezo geen ruimte voor grotere dingen, ff schuiven:
Overleden
ROFL! De mods horen het goede voorbeeld te geven, toch?
Andreesie: kan best, er liggen allerlei sloopprintjes daar.
Dat zijn geen 2 wijzertjes, maar de achterkanten van 2 STK modules met de koelpasta er nog op.
[Bericht gewijzigd door KT88 op zondag 12 augustus 2007 17:56:31 (29%)
@kt:ik doelde vooral op dat printje met die 2 wijzertjes
henry denkt vast: ruimte-probleem? wat is dat?
Moderator
Op 12 augustus 2007 17:42:36 schreef KT88:
ROFL! De mods horen het goede voorbeeld te geven, toch?
Ja toch?
Op 12 augustus 2007 17:54:20 schreef Andreesie:
henry denkt vast: ruimte-probleem? wat is dat?
Dat is iets wat ik al jaren heb.
Maar goed, de apparatuur komt op een nieuwe plank boven de tafel zodat er meer ruimte op de tafel zelf komt.
En voor veel spul dat nu nog tafel ligt heb ik ondertussen opslagruimte.
Alleen moet het nog even gebeuren.
Bij HenryS en KT88 wordt tenminste gewerkt!
Ik begin me te schamen, dat ik heb opgeruimd voordat ik de foto's geknipt had...
@Henry:
Zou je misschien nog 1 keer kunnen uitleggen wat ik het beste zou kunnen doen? (Met mn zolder dan)
Moderator
Hmm, bij mij is het ook een chronische rotzooi, ook als ik net heb opgeruimt:
kantoorhoekje:
electronica hoekje, meer voor hobbie en reparatie: industriele schakelkasten en eigenbouw electronica gaan nou eenmaal slecht samen:
en een stukje "grijpvoorraad":
Op 12 augustus 2007 17:22:57 schreef Henry S.:
[...]
Hoezo... kan er niks mee... Tips genoeg gekregen, en foto's... Als je er dan nog niks mee kan dan weet ik het niet hoor.
[...]
Ooit van een zaag gehoord?
zie ook mijn kamer, heeft 2 schuine 45 graden plafonds. als je zelf kasten kan maken kun je daar veel, heel veel in kwijt. Overigens beschik ik over een 2e opslagruimt (de schuur) waar ik allemaal spul in zet wat ik heel af en toe nodig heb en waar ik al mijn mechanische (en binnenkort) chemische zaken regel. Dan nog een 3e opslagplaats, de zolder van het "fietsenschuurtje" waar op dit moment een aantal monitors, een tuner een pioneer casettedeck, en nog wat meer zooi staat te rusten. mijn vader levert het gereedschap voor hout (en eventueel een beetje staalbewerking). Ook levert hij materiaal (hout en trespa) voor zowel kasten als is een behuizingkje. Als mijn schuur eindelijk af is (zal volgende week wel ergens zijn aangezien ik morgen begin met een 40 urige werkweek en dus enkel 's avonds kan klussen) een fotootje schieten.
owja, nog een tip, monteer je kasten e.d. op de plek waar ze moeten staan (of daar zo dicht mogelijk in de buurt) want daaraan heb ik bij mijn eerste kast (de hoge blauwe) mijn kop keihard gestoten toen ik hem een verdieping lager weer uit elkaar moest halen om hem naar boven te kunnen halen. overigens zijn mijn andere 2 kasten wel boven gemonteerd, als je zulke dingen niet door een trapgat kunt krijgen pas je er zelf ook niet door. Het lastigste is alleen om mijn basedrum naar beneden en boven te zeulen (you can imagine why) .
als je overigens kritisch kijkt is zelfs hier nog lang niet alle ruimte gebruikt, maar ik heb ruimte zat op het moment dus ik klaag niet en ik denk dat mijn werkplekkie wel weer een tijdje zal blijven. overigens dacht ik dat de vorige keer ook, en dat was vorig jaar .
zie dan ook gelijk mijn kamer, 30 graden hoeken
en daar gebruik ik gewoon lage opstabelbae doosjes van werk (supermarkt dus) voor mijn sloopelektronica
mijn bureau is ook ingebouwd in wat vroeger een kleren kast was met 3 planken.
het is een beetje ondiep maar werkt tot nu toe heeel goed;)
sloopelectronica zit (ongesloopt) in een grote doos in de schuur en (gesloopt) uitgesorteerd op zijn plek. Doosjes stapelen doe ik nooit meer dan 2 op elkaar, anders krijg je ruzie zodra je de onderste wilt hebben (heb ik nu al..) maar dat is makkelijk op te lossen zodra je er planken tussenmaakt waarop de bovenste rust.
Moderator
Op 12 augustus 2007 18:49:15 schreef Technojunk:
@Henry:
Zou je misschien nog 1 keer kunnen uitleggen wat ik het beste zou kunnen doen? (Met mn zolder dan)
Alles staat al in dit topic, en ik vind het ook niet de plaats om alles nog een keer uit te leggen, dit is een showtopic.
We gaan trouwens verder in deel 3.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op zondag 12 augustus 2007 20:36:54 (13%)
Dit topic is gesloten