laptop accu

Ik zou een laptop accu van 14.4 volt extern op een laptop willen aansluiten. De transfo van die laptop is 19 volt, dus ik moet al 19 volt hebben.

Is het mogelijk om d.m.v. diodes of zo iets de spannig van die accu te verhogen? of is dit niet haalbaar?

Groeten Yannick.

nee, verhogen kan niet met diodes. verlagen wel (maar daar heb je niks aan, bovendien, als je ver omlaag moet is een spanningsregelaar meer geschikt)

met een step-upje kun je wel omhoog, alleen eentje die ook genoeg stroom kan leveren voor een laptop...

Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Henry S.

Moderator

Welkom op dit forum, je hebt een zogenaamde 'geschakelde regelaar' nodig. Via de zoekfunctie zal je veel topics tegenkomen.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

oke dan denk ik dat het simpelder gaat zijn om wat oplaadbare AA batterijen in elkaar te knutselen tot ik 19 volt heb.

Bedank voor de hulp.

Groeten Yannick.

Op 28 oktober 2006 22:12:00 schreef y-a-n-n-i-c-k:
oke dan denk ik dat het simpelder gaat zijn om wat oplaadbare AA batterijen in elkaar te knutselen tot ik 19 volt heb.

Bedank voor de hulp.

Groeten Yannick.

zelfs al kom je aan 19V, AA batterijen leveren ongeveer 2000mAh, dan komt je ng maar aan 38Wh, zal je niet zo lang mee trekken denk ik

Henry S.

Moderator

Dat is de helft van een redelijke laptopaccu...

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Bij elektuur hadden ze een laptop voeding.
Zie elektuur januari 2006 -> 95W laptop voeding

Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Op 28 oktober 2006 23:00:41 schreef Henry S.:
Dat is de helft van een redelijke laptopaccu...

je hebt wel 16 AA batterijen nodig, is al redelijk log, en vanaf wanneer de spanning een beetje zakt zal de laptop overschakelen op batterij denk ik...

btw, je ander laptop accu, past hij niet in jouw laptop? en is het voltage hetzelfde? je kan mss parallel er over plaatsten

nee helaas de laptop accu van die laptop is defect en al een tijdje weg. En de accu die ik heb is van een heel andere laptop. Maar het is niet erg als ik geen oplossing vind hoor.
Het is tenslotte maar een pentium2 laptop die ik gebruik om prutsen.

Groeten Yannick.

er bestaat het http://www.circuitsonline.net/images/f_edit.gif knopje...

een laptop is een laptop, hier je het draait of keert, kan heel handig zijn een computer op verplaatsing te hebben, neemt niet veel plaats in en zo...je kan er inderdaad ook mee prutsten, of dingen op testen of zo

Uhmm nee, gaat niet.
Krijgt sluiting of smelting.
Testen is onmogelijk met die spanning en stroomsterkte.

60watt/uur is niet niks voor 'n accu.
Je moet gewoon de goede hebben.

Ooit 'n electische kortsluiting gezien.
Ik wel, hoop ut nooit meer te zien.

Werkelijk alles gaat in de vernieling.

mvg

klein is fijn

Moderator

19V, soms een Dell laptop? Dan kan je het soms helemaal wel vergeten, die dingen herkennen en accepteren af en toe alleen Dell adapters.

nee het is een asus F7400 pentium2 laptop met een 2polige aansluiting.

Groeten Yannick.

specs van laptop

A/C Adaptor:
Output : 19Vdc, 2.4A, 45W(Typ.).
Input : 100~240Vac 50/60Hz universal.

Battery Pack:
Li-Ion 9 cells, 4800mAh, 48W(Typ.)
Run-down life: 3.5-4hrs (Approx.).
Charging Time, 3-5hrs (Power off).
Battery low beep warning

[Bericht gewijzigd door Tim Blanckaert op zondag 29 oktober 2006 08:52:10

Met een beetje mazzel kun je de accu gewoon direct aansluiten.

Mijn HP bijvoorbeeld draait ook op 19V, maar kan ook op 15V werken*. Alleen de lader voor de interne accu werkt dan niet, maar dat lijkt me toch niet zo nuttig als je externe voeding ook een batterij/accu is. (En al helemaal niet als er toch geen accu in zit...)

*) Approved by HP. De mobiele lader van hen maakt daar ook gebruik van.

Op 29 oktober 2006 13:01:25 schreef Henk B:
maar dat lijkt me toch niet zo nuttig als je externe voeding ook een batterij/accu is.

hij schreef...

nee helaas de laptop accu van die laptop is defect en al een tijdje weg

dus het echte accu voor er in is kapot, waardoor hij niet meer draagbaar is

Ik heb nu 2 batterijen van 12volt 3Ah.
Als ik deze in serie zet heb ik 24 volt.

Ik heb gelezen dat ik de spanning kan verlagen dmv diodes.

Hoe doe ik dit juist?

Ik heb 19volt nodig.

Groeten Yannick.