Zo langzamerhand het gehele internet afgezocht maar geen service manual te vinden via de reguliere weg. het opvallende is ook dat overal de 690I wordt aangehaald maar dit betreft een receiver.
Vanavond nog is druk aan het meten en met de coldspray in de weer geweest, echter kom er nog steeds niet uit. Print volledig nagelopen op slechte solderingen echter hier komt niets uit. Potmeters zijn ingespoten en zover is het af en toe gekraak weg, echter staat het apparaat in no-time weer in zijn beveiliging.
Testen gebeurt nog steeds zonder speakers en dus via de hoofdtelefoonuitgang. Wanneer ik een signaal aanbied en draai de versterker dus via de hoofdtelefoon tot ongeveer een kwart open, hoor ik een soort van DC geluidje waarna het apparaat in protectie gaat. geluid via de koptelefoon speelt gewoon door. Waarneer ik de voortrap bypass via de sourcedirect switch, kan ik de versterker volledig opendraaien zonder protectie. Het lijkt erop wanneer er dus een hoger signaal op de eindtrap wordt aangeleverd deze in protectie gaat. In welke hoek moet ik nu beginnen met zoeken. De ruststroom staat zowiezo niet goed. Vorige eigenaar had al fijn aan de potmetertjes gedraaid, dus de eintrap zal niet lekker in balans zijn.
Ik heb al gespeeld om deze tussen de 10 en 30 mv af te regelen echter zonder resulaat. dat bewuste dc achtige brommetje steekt steeds de kop weer op waarna de versterker in protectie gaat en er vervolgens vanzelf weer uit komt en dit herhaald zicht dus achter elkaar.
Op de uitgangen komt meetbaar geen dc te staan echter of dit moet zo ongelooflijk kort wezen. Want het geluidje klinkt dus wel als dc (een kort zoemend brommetje)voordat hij de protectie weer in schiet.
Je kan dit duidelijk horen over de koptelefoon.
In iedergeval gedaan tot nu toe:
Print nagelopen en verdachte delen opnieuw doorgesoldeerd.
Potmeters ingespoten.
Klop gevoeligheids test gedaan.
Spanning op de eindtorren gemeten +/-51V
Met coldspray en fohn zo,n alle transistoren en elco`s nagelopen.
Elco`s capicatief gemeten.
Rustroom momenteel op 15mv ingesteld.
Hoe nu verder
Ik wil deze versterker graag weer aan de praat helpen.
Wie helpt me op weg.

Groeten Rick...