Videorecorder heeft geen beeld

Alleen berichten met de trefwoorden “scart” worden getoond. Alle berichten tonen

Dag mensen,

Een kennis van mij is bezig met het overzetten van video naar dvd. Zijn videorecorder heeft het van de een op andere dag begeven. Er komt alleen maar geluid uit, geen beeld.

De videorecorder zit aangesloten via scart. Het vreemde is, wanneer ik iets aansluit op de 2de scart aansluiting van de recorder dit wel op de tv te zien is. Dus de scart aansluiting doet het dus goed.

Wanneer ik een signaal op scart2 zet en een videoband laat draaien krijg ik op de tv een rollend beeld van scart2 te zien.

Ik heb de recorder hier liggen en heb hem open geschroefd. De koppen lijken mij niet vuil, alles glimt nog. De band komt ook overal langs zoals het zou moeten en de kop draait ook netjes. Ook alle elco's e.d. in de voeding zien er nog normaal uit. Ik heb dus geen idee waar het probleem zit.

Heeft iemand een idee waar het probleem zit?

edit: Ik heb natuurlijk ook een merk/type: Philips vr 459/03

Spanning staat en stroom gaat!
Sonytech

Overleden

Dan kan je even kijken wat 'ie doet als je het beeld op "PAUSE" zet of bij "CUE/REVIEW". Dan wordt het signaal van de CTL-kop niet gebruikt en kan je in elk geval zien of er iets van signaal door de videokoppen wordt opgepikt.

De kans dat er iets aan de bandloop mankeert zoals @testman al aangaf is heel erg groot.

Dat "rollende beeld" via SCART dat ligt mogelijk aan een beroerde kwaliteit van de gebruikte kabel. Omdat SCART twee richtingen op werkt qua signalen kan het zijn dat het uitgaande signaal van de tuner en het signaal dat je er probeert in te sturen door de overspraak in de kabel elkaar beïnvloeden en dan kan je dit soort effecten krijgen.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

als het beeldsignaal te slecht is kan er een soort mute op het scart signaal worden gezet, vaak een blauw of zwart scherm. als je wel tv zenders op de scart via de videotuner krijgt lijkt me dat waarschijnlijk..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Is die 2e scart wel voor CVBS? Dikwijls is deze voor RGB signalen en dan mis je de V sync en krijg je een rollend Z/W beeld.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Er komt helemaal geen beeld, of het beeld op pauze staat of niet. Het lijkt erop dat alle rollertjes helemaal op de plek komen waar ze horen. Ook de geluid/sync kop zit er goed voor. Het geluid klinkt goed.

De scart kabel moet goed zijn aangezien op tuner functie het beeld wel normaal doorkomt. Wanneer ik het als volgt aansluit: digitenne ->scart -> vcr -> scart -> tv. Dan zie ik prima het beeld van digitenne. Dus de scart interface moet goed zijn.

Het vreemde is wanneer ik in die situatie een video start. Ik hoor dan wel het geluid, maar zie niet het beeld van de video maar het rollende beeld van de digitenne ontvanger.

Spanning staat en stroom gaat!
Arco

Special Member

Je kunt SCART problemen uitsluiten door e.e.a. even met de UHF modulator/coax te testen. Als die wel werkt is er wat met de SCART.
Koppen reinigen kan volgens SB door de tracking knop 10 sec. ingedrukt te houden.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com