27mc antenne zelf bouwen

Alleen berichten met de trefwoorden “dat” worden getoond. Alle berichten tonen

dat was 40 cm geleden maar toen ontdekte ik dat 1 van mijn soldeerpunten los was. die heb ik nu vast gemmat en nu??

als ik kroonsteentjes gebruik maakt dat dan uit want ik kan niet zo goed solderen

Ok ik volg die raad op. (onderstaande post) Ik heb nu een gewone antenne maar daarvan is de SWR te hoog dat komt omdat de antenne te lang is maar ik kan hem niet korter maken want hij is niet van mij. Zij er nog andere manieren. Zonder extra aparatuur. ik heb nog een kastje staan waarvan ik niet weet wat het is. Het apparatje moet tussen de bak en de antenne denk ik want er zitten van die aansluitingen aan zoals bij een SWR meter. ik zal alles wat erop staat neerzetten:

MONACOR

<<draaiknop>> TUNE <<draaiknop>>

Antennen - Anpassgerät
AM - 27

Weet iemand wat dit is en waarvoor ik hem kan gebruiken

[Bericht gewijzigd door Aleandervz op dinsdag 13 september 2005 21:31:32

ik hoop dat het je zal lukken,maar is het niet beter om een antenne te kopen??
kosten tegenwoordig maar 20 euro,en je hebt er geen gedonder mee.
pluggen en zenden.
op google zal vast en zeker wel uitleg over de swr meter staan.
even zoeken op het merk en type van je meter.
succes

gr wouter

mischien is het beter om je profiel even volledig in te vullen.
als er mensen in jou buurt wonen,kunnen ze je mischien helpen.

[Bericht gewijzigd door wouterkabouter op woensdag 14 september 2005 22:19:53

Op 14 september 2005 22:18:00 schreef wouterkabouter:
ik hoop dat het je zal lukken,maar is het niet beter om een antenne te kopen??
kosten tegenwoordig maar 20 euro,en je hebt er geen gedonder mee.

Een thuisantenne of mobiele antenne? Zou je mij kunnen vertellen waar je ze voor die prijs gezien hebt?

Alvast Bedankt.

is er iemand in de buurt bij mij dan oftewel in dixperlo. ik heb nu een goede antenne waarvan de swr 'plat' ligt. Ik zou graag eens willen testen hoe ver ik kan. Ik ben altijd op kanaal 14 te vinden. Ik heb zo'n kleine mobiele van 70 cm met magneetvoet. Maar die doet het niet bij mij thuis. Hij heb een swr van boven de 3/1 dat is volgens mij (weet ik wel zeker) gevaarlijk voor je apparatuur. Daarom doe ik zo moeilijk met maken enzo. en nu heb ik een goede. maar ik weet niet hoe ver die kan.

[Bericht gewijzigd door Aleandervz op donderdag 15 september 2005 17:53:02

dixperlo,ligt dat in de buurt van zoetermeer???
(ik heb geen idee)
anders vindt je me op een doorde weekse avond op kanaal 7.

kijk eens op www.conrad.nl
daar staan er diverse,of anders via google zoeken voor winkels bij jou in de buurt.

succes

[Bericht gewijzigd door wouterkabouter op vrijdag 16 september 2005 23:58:46

Hugo Welther

Moderator

Op 16 september 2005 23:57:20 schreef wouterkabouter:
dixperlo,ligt dat in de buurt van zoetermeer???
(ik heb geen idee)
anders vindt je me op een doorde weekse avond op kanaal 7.

succes

Dinxpelo is de andere kant van Nederland, gezien vanuit Zoetermeer.
Ik hoor anders nooit wat op de 27Mc hier in Zoetemeer, behalve muziek. Hardcore e.d.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

De Olibollie antenne heeft middels dat spoeltje een kunstmatige aarde en zou dus niet echt een aarde nodig hebben.
Experimenteer wat met dat spoeltje.

Maak anders een T-match, kan je alles aanpassen op de coax+bak. Van een vuilnisbak tot een groot tuinhek en alles wat daar tussen in zit!

[Bericht gewijzigd door Rd12tf op zaterdag 17 september 2005 17:31:36