Video - TV via SCART: geen beeld, wel geluid

Alleen berichten met de trefwoorden “scart” worden getoond. Alle berichten tonen

Ik heb mijn videorecorder (Philips VR161) via een SCART-kabel aangesloten op mijn TV (Nokia 5125). Bij afspelen van een band, waarbij de TV is afgestemd op EXT1, hoor ik wel het geluid, maar zie geen beeld.

Wanneer ik de TV afstem op het voor de video ingestelde kanaal, heb ik wel beeld en geluid (maar dan dus via de antennekabel). Dit werkte ook al toen ik de SCART-kabel nog niet had.

Hoe kan ik het beeld ook via de SCART-kabel krijgen? De gebruiksaanwijzingen van beide apparaten helpen me niet verder.

bij scart hoef je niets af te stemmen, dit is inderdaad een directe ingang
bij jou is dit tv EXT 1
een scart-aansluiting bevat
een aparte video ingang en video uitgang, en ook
aparte audio links- en rechts in - en uitgang, in stereo!
en een schakel-spanning zodat je tv vanzelf omschakelt als je dvd of video op play zet

er bestaan zgn. 21p scart kabels, die zijn VOLLEDIG bedraad
dat zal direct werken.
zowel van video naar tv en andersom,deze bevatten een in- en uitgang voor beeld en geluid

jij hebt waarschijnlijk een kabel, die niet volledig bedraad is.

Evarist

Golden Member

Ook 9 draads scart werkt voor video. Je hoeft dus geen niuewe kabel te kopen. Maar steek je de stekker wel goed in? Dat is het meest voorkomende probleem met scart. Je moet hard duwen en recht, alhoewel de stekker schuin afloopt. In de menu van je TV kan je misschien instellen of je rgb of video neemt. Moet op video staan. Sommige tv's hebben hiervoor een schakelaartje op de achterzijde staan. Soms heeft de video 2 aansluitingen. Probeer in dat geval eens de andere aansluiting. Als het dan nog niet werkt zit je met een defect in 1 van de toestellen. Pinnetjes van de scart plug in het toestel losgekomen.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

je hebt gelijk, 9 polig moet ook werken,21 polig bevat ook rgb in en uit
ik heb me vergist met een scart naar 3x tulp-steker, daarbij wel verschil met audio + video in/uit
er bestaan natuurlijk ook scart kabels naar 6x tulp, audio en video in en uit

Ik heb hetzelfde probleem, maar de scartkabel doet het wel bij de dvd speler, dus volgens mij is dat het probleem niet.

Iemand nog een andere suggestie?

Op 31 december 2007 16:36:20 schreef Kaat:
Ik heb hetzelfde probleem, maar de scartkabel doet het wel bij de dvd speler, dus volgens mij is dat het probleem niet.

Iemand nog een andere suggestie?

printbreuk aan de scartconnector?? komt nogal eens voor door het gewicht van de kabel..zo goed zitten deze connectoren niet vast...als je mazzel hebt zit ie aan een plastic frame anders zit ie alleen vast op de print dan is een gebroken soldeerverbinding niet ondenkbaar....kwestie van ff de gehele scartconnector doorsolderen.

Martin