Ieder bedankt voor de reacties, ik kan nu makkelijk aan mijn radioprojectje beginnen.
Met 1 meter coaxkabel kan ik nu beide eerder genoemde opties uitproberen en kijken wat er qua signalen uitkomt.
Ik weet dat dit project geen gewone radio ontvangst als uitkomst zal hebben,
maar het lijkt mij leuk om te kijken wat er qua geluidssignalen uitkomt.
Ook wil ik dit project toepassen als ''oefening'' voor verdere projecten op audio gebied.
Voor mijn volgende project wil ik namelijk een basgitaarhoofdtelefoonversterker maken, en dan heb ik met dit project een kleine basis met theorie, solderen en kennis over zaken.
#edweele
Als ik inderdaad maar 1 of twee zenders kan ontvangen ben ik al ruim tevreden, het gaat mij om het bouwproces en de verdieping van de componenten en wat het ic doet, niet speciaal om de ruimte hoeveelheid zenders.
Ook leuk om te lezen dat het inderdaad niet al te moeilijk hoeft te zijn,ik heb ook een verhaal gehoord waar iemand een stuk overgebleven installatiedraad als antenne om zijn raam heen had gespannen, en er toch nog ruim 6 zenders mee kon ontvangen.
#Ledlover/ar-gee/electron920
Ik weet dat mijn gekozen schakeling inderdaad veel gemakkelijker uitgewerkt kan worden met betere IC's waarbij ik meer zenders kan ontvangen, maar daar ging het mij nu niet om.
Wat Ledlover zegt is precies mijn intentie:)