Welke stekker/plug is dit

Hoi Forumleden,

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Voor het laden van een accu heb ik onderstaande aansluiting, maar helaas is het pinnetje afgebroken. Nu wil ik er zelf een nieuwe kabel op zetten, maar kan iemand mij vertellen wat voor een plug dit is en waar ik als dat mag op dit forum hem eventueel zou kunnen krijgen?

https://cdn.webshopapp.com/shops/74363/files/214985402/bafang-fiets-acculader-voor-cortina-met-bafang-mot.jpg

Kan je iets van afmetingen vermelden.

Shiptronic

Overleden

een foto van de zijkant helpt ook, mede het vermelden van en merk type accu/lader.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik heb helaas geen schuifmaat tot mijn beschikking, maar het betreft een bafang oplader voor elektrische fietsen

pa3gws

Golden Member

Ik ben bank dat het heel moeilijk gaat worden om die plug of kabel ergens te vinden.
Waarschijnlijk alleen bij de chinees die de fiets verkocht heeft.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Dank voor je bericht. Het is geen random Chinese troep, heel ve gerenommeerde merken gebruiken de motor en accu van Bafang. Dan wordt het een nieuwe lader kopen vrees ik

is dit wat: https://www.internet-bikes.com/220850-bafang-accukabel-8-fun-6-punts-z…
Op de foto niet goed te zien, maar het ding onder dat doorschijnende dopje lijkt op jouw stekker.

Op 12 januari 2022 19:38:26 schreef KlaasZ:
is dit wat: https://www.internet-bikes.com/220850-bafang-accukabel-8-fun-6-punts-z…
Op de foto niet goed te zien, maar het ding onder dat doorschijnende dopje lijkt op jouw stekker.

Dank voor je reactie en moeite ik vind hem ook lijken maar er staat bij 6 punten aansluiting en als je met die wetenschap kijkt lijken het 6 pinnetjes IPV zo'n plug

Shiptronic

Overleden

Bij de 5 punts staat dezelfde foto :(

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik had die link gevonden door te googelen op bafang connector. Je vindt dan nog veel meer dan alleen die ene link.
Je zou eens foto's van jouw kabeltje naar zo'n webshop kunnen sturen met de vraag of ze die hebben.

vergeten

Golden Member

Beste @Mitchelthem

Voor eventuele andere "helpers" heb ik de maten en connector aansluitingen erbij gezet.

Buiten diameter: 8mm
........lengte....: 12mm (het deel met 3 contactringen wat in de connector gaat)
......Middenpin.: 0,6mm

Contactringen zijn 2,6mm breed.

Ik ben ook op zoek naar zo'n steker, of vervangende/nieuwe kabel.
Heb je nog iets kunnen vinden?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Die 9 mm lijkt weinig. Er zou dan voor al het 'bruin' samen maar 1,2 mm overblijven. Ook vergeleken met de diameter lijkt die lengte te kort opgegeven.

Het zou zonde zijn als iemand de plug vindt, en dan denkt: oh, dat kan hem nooit zijn, mijn plug is veel langer. ;)

e↓: klinkt als iets wat ik zou kunnen doen :o

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
vergeten

Golden Member

Klopt, goed gezien!
Ik had met een 8mm busje van 21mm lang de diepte gepeild in het accu-chassisdeel.
Om erachter te komen hoever hij er maximaal in kon, daarbij een streepje gezet op het busje.
En het verkeerde deel opgemeten en in de tekening gezet 8)7

Het 'bruin' tussen de contactringen is ≈2mm

Maat is nu aangepast het moest 12mm zijn.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 12 januari 2022 19:16:50 schreef Mitchelthem:
Dank voor je bericht. Het is geen random Chinese troep, heel ve gerenommeerde merken gebruiken de motor en accu van Bafang. Dan wordt het een nieuwe lader kopen vrees ik

Dat betekent niet dat je die kabel niet in China zou kunnen kopen. Voor dit soort importspul, bekend merk of onbekend merk, is Aliexpress vaak een goede bron.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/