Achtergrond
Ik heb een alarmsysteempje gemaakt dat op basis van verschillende smaken ESP's in staat is om alarmlijnen te multiplexen over MQTT. Het systeem werkt volledig parallel aan de bestaande alarminstallatie en trekt de onderbrekingen over het internet. Bij het eerste systeem was het eigenlijk zo simpel als ground, en de digitale lijn parallel verbinden, input_pullup, debouncer en het systeem draait nu al maanden, naar ieders tevredenheid.
Vandaag
Vandaag kwam ik voor het tweede 'buiten de deur systeem' (ik heb er verschillende in zelf in huis) aan bij iemand die al iets creatiefs had. De eerste alarmlijn werd in serie gezet met een drukknop (deurbel). Dus in het geval van de drukknop en de alarmlijn triggerde beide de zoemer. Het is een closed loop, dus de onderbreking van het circuit zorgt voor actie.
Ik denk dat het er practisch zo zal uitzien.
Vraag
Ik heb vandaag geprobeerd om de boel op dezelfde manier aan te sluiten als ik bij het eerste alarmsysteem heb gedaan. Dus de draden naar "D1" en "Ground" staan over de input waardoor de zoemer uiteindelijk af gaat, het is een input van een relais. De varianten die ik zelf probeerde werkte allemaal niet, dus of ik liet de zoemer permanent afgaan met mijn aansluiting, of de zoemer ging niet meer af.
Denk ik nu te simpel dat dit parallel aangesloten moet kunnen worden? Of mis ik hier iets met 'ongedefinieerde' input die ik hoopte te mitigeren met een (internal) pull up?