Philips PM 2517E stroom justeren.

mel

Golden Member

Een multimeter , spanning en weerstand is prima,maar de stroommeting lijkt nergens op.Hoe kan ik de stroommeting bijregelen?Ik stuur de stroom met een 4-20ma calibrator, de meetwaarde is grofweg de helft van de uitgestuurde waarde.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco

Special Member

Het DC stroombereik is een simpele schakeling waar niks aan valt in te stellen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

Dan zal ik de weerstanden moeten gaan doormeten..."zucht" :S

Arco

Special Member

Het kan bij de AD converter zitten, maar dan moeten er meer bereiken (bijv. voltbereik) last van hebben...

Ik heb in de mijne de displays ook vervangen: de oude waren te gulzig... :+
(gebruikt nu 12x minder stroom en geeft veel meer licht...)
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1154418#1154418

[Bericht gewijzigd door Arco op maandag 24 maart 2025 16:37:17 (49%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

In de service manual staat dat als er teveel stroom door R603 geweest is dat dit de uitlezing in het mA gebied kan beinvloeden.
Instellen doe je met de weerstand R605.

Op elektrotanya kan je de service manual zelf downloaden.

Gr.F_S

mel

Golden Member

Op maandag 24 maart 2025 16:47:09 schreef F_S:
In de service manual staat dat als er teveel stroom door R603 geweest is dat dit de uitlezing in het mA gebied kan beinvloeden.
Instellen doe je met de weerstand R605.

Op elektrotanya kan je de service manual zelf downloaden.

Gr.F_S

Dat is een vaste weerstand, geen trimmer zeker?

Dat was heel gebruikelijk, met een decadebank afregelen, waarde uitlezen en vaste weerstand dichtst bij deze waarde plaatsen (vaak soldeerpennen boven de print).

mel

Golden Member

Dan kijk ik eert daarnaar,dank u allen _/-\o_

Sine

Moderator

Kijk eerst eens of het 10A bereik wel in orde is. Weerstanden die verlopen komt voor, maar het zou me in dit geval zwaar verbazen.

mel

Golden Member

Frederick E. Terman

Honourable Member

Ik trap er iedere keer weer in - in de eerste seconde lees ik "1E8" als 100 MOhm. :)
(Uiteraard snap ik dat ze 1R8 bedoelen; 1,8 ohm.)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
mel

Golden Member

Op dinsdag 25 maart 2025 12:24:58 schreef Frederick E. Terman:
Ik trap er iedere keer weer in - in de eerste seconde lees ik "1E8" als 100 MOhm. :)
(Uiteraard snap ik dat ze 1R8 bedoelen; 1,8 ohm.)

Je leert het wel als je groot ben :9

Op dinsdag 25 maart 2025 08:16:37 schreef Sine:
Weerstanden die verlopen komt voor, maar het zou me in dit geval zwaar verbazen.

ze verlopen niet uit zichzelf, maar het is niet ongewoon dat een onverlaat eens spanning heeft gemeten in het A-bereik. De meetweerstand verliest dan wat rook en weerstand..

Op dinsdag 25 maart 2025 08:16:37 schreef Sine:
Kijk eerst eens of het 10A bereik wel in orde is. Weerstanden die verlopen komt voor, maar het zou me in dit geval zwaar verbazen.

Het zal niet voor niets speciaal genoemd worden in de service manual dus scheen toch wel een ding te zijn.

Gr.F_S