Tiny VSA H4

Beste CO-ers,

ik heb een vraag omtrent de Tiny VSA die gebruikt wordt als fase meetinstrument.
Ik ben op dit moment met een project bezig (100 MHz) oscillator met een kristal als resonator,
deze oscillator moet een zeer lage faseruis bezitten.
Nu wilde ik tijdelijk de VSA inzetten als fase meter op 100 MHz maar ik krijg interferentie van de display vandaar mijn vraag,
is er een mogelijkheid om de display uit te schakelen dimmen kan wel?
Ook is er een probleem met lekken door het display venster maar dat is denk wel te isoleren........

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

De Tiny VSA in een blikken trommeltje met gesloten blikken deksel leggen tijdens de meting kan misschien al voldoende onderdrukking van de interferentie geven.

Ha Bobosje,

Dat is een goede oplossing om interferentie van buiten af te schermen maar ik krijg interferentie van de display activiteit.
Nu kan ik zoals aan gegeven de display wel dimmen dat scheelt maar ik zou liever de display uitschakelen.
Ik heb al gekeken op een gebruikers form maar zonder resultaat....
Nu weet ik dat er meer gebruikers op CO zitten dus even afwachten op een mogelijke hint.
Voor de temperatuur isolatie gaat het apparaatje in een geïsoleerd doosje, ik zou het Tc kunnen bepalen of er misschien een verwarming nodig is?

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Beste Henk,

ik gebruik de TinyPFA incidenteel, meestal icm TimeLab. Ik herken het door jou beschreven verschijnsel niet. Maar ik ben ook meer in de frequentiemetingen geinteresseerd dan de fase.

Mijn oplossing voor de interferentie van buiten:

Op PmWiki vind je de TinyPFA van Erik Kaashoek, de bedenker/ontwerper. Mijn ervaring is dat Erik snel reageert op een vraag. Misschien dat je even met hem kunt "sparren".

Succes!

Gr. N.

nil volentibus arduum niets is moeilijk voor hen die willen
EricP

mét CE

Ik ken het hele apparaat niet, maar... Als je zegt 'dimmen', dan neem ik aan de backlight. Dan zullen dat wel PWDed LEDs zijn. Het kan niet heel moeilijk zijn om te achterhalen welke pins van de LEDs zijn. Knip er eentje door...

Als het EL-folie is: ff kijken waar de inverter zit en daar de voeding van onderbreken.

En misschien zit ik ook wel helemaal mis en dim je wat anders dan de backlight :)