Channel 2 staat ingesteld op 2V/div; de spanning daalt ca. 2.1 divisies, dus ca. 4.2V. Daarnaast is op channel 2 Vpp=4.13V; de spanning daalt dus blijkbaar 4.13V. Dat komt overeen met elkaar.
Tijdens het starten zakt de spanning dan dus in naar ca. 12.8 - 4.1 = 8.7V.
Blijkbaar is de inwendige weerstand van de accu grofweg 4.13V/600A= 6.83 milliohm.
Wat ik alleen niet snap is waar het nulpunt van ch. 2 ligt; ik zou verwachten dat dat bij de gele '2' ligt, links op het scherm, maar blijkbaar zit het ergens onderin, buiten beeld.
Enfin, het is een bekend trucje c.q. oplossing om een diode in de voedingslijn van een apparaat, bijv. een autoradio, op te nemen om ze te ontkoppelen van elkaar, zodat het kort instorten van de accuspanning niet direct ook de voedingselco in de radio leeg trekt. Zou netjes zijn geweest als de fabrikant dit al gedaan had. En dan hoefde zelfs niet de volledige radio zijn, alleen de microprocessor of -controller was al genoeg geweest, om een reset te voorkomen. Dat het scherm een beetje flikkert tijdens het starten, en het hoorbaar is in het geluid, zou mij in elk geval niet storen.
Sterker nog, bij het starten van de auto heb ik sowieso liever geen andere storende (radio-)geluiden, zodat je kan horen of het startproces normaal verloopt.