dvd via vcr op tv aansluiten

Alleen berichten met de trefwoorden “scart” worden getoond. Alle berichten tonen

goeiemiddag allemaal

ik heb een klein praktisch probleempje. Heb hier reeds veel over gegoogeld maar nog ni echt een/het antwoord gevonden en hoopte dat jullie me hier wat klaarheid zouden kunnen over verschaffen.

ben van plan een dvd-speler aan te schaffen. deze zou ik dan graag willen aansluiten op mijn tv, maar het probleem is dat mijn tv (een vrij oude, 11jaar) enkel maar een scart-connectie en antenneaansluiting heeft. Nu heb ik ook reeds een vcr aangesloten op de scartingang van mijn tv. volgens het schema van mijn tv is deze zowel composiet als rgb-compatibel(niet s-video).
Mijn dvd heeft een composiet, s-video, component uitgang als een scart aansluiting met rgb. natuurlijk zou ik het liefst mijn dvd-speler op mijn tv aansluiten met het rgb-signaal maar mijn vraag aan jullie nu is:

mijn video heeft naast een scart-uitgang (naast een stereo-aansluiting de enige uitgang) naar de tv tevens ook een scart-ingang. als ik mijn dvd-speler nu via deze scart-ingang aansluit op mijn vcr, wordt er dan enerzijds het rgb-signaal volledig doorgegeven? (hiermee bedoel ik, dat het signaal niet bewerkt wordt door de videorecorder)
Anderzijds, is dit mogelijk of zal de macrovision-protectie het signaal verstoren?

Zelf heb ik reeds achter het elektrisch schema van mijn vcr gezocht maar heb deze (nog) niet kunnen vinden. Het is een AKAI VS-K607N-E3.

Mochten er problemen zijn met deze opstelling, welke opstelling zouden jullie dan eventueel kunnen voorstellen??
heb reeds op electronica.nl gezocht maar nog ni echt een gepast alternatief gevonden mocht de opstelling hierboven beschreven niet lukken...hoewel het wel mogelijk is met een scart-verdeler maar die zijn wel vrij prijzig als ze rgb-compatibel zijn

alvast bedankt voor alle mogelijke antwoorden die jullie doorsturen. zelf ben ik nog wat verder aan het googlen naar een mogelijke oplossing

mvg
horny1k

btw voor mijn vcr kan ik voor die scart-ingang ook nog selecteren of er een decoder is aangesloten of een gewoon a/v toestel. wat het verschil tussen beide is weet ik eigenlijk ook niet maar miss kan iemand hier ook wel een anwoord op geven (en het staat niet in de manual)

Als je de DVD op de scart INGANG van de VCR aansluit zal dit gaan werken. Heb hetzelfde gedaan met bij mijn ouders. Gaat prima. Mijn ouders hebben een Philips VCR en die kan zelfs gewoon uitblijven staan. De signalen worden toch doorgegeven.

Bij mij werkt dat ook. Je moet wel even nazien of je op je VCR een scart als ingang kan kiezen
meestal noemt deze AV1 of AV2 (dit zal meestal wel zijn, zeker als je 2 SCART connectors hebt achteraan. Mijn tv is een Telefunken van 20 jaar

beetje gek

ok, dus het zou normaal wel moeten lukken.
ik vraag me enkel nog af wat die optie decoder is bij die scart-in van de vcr maar miss geeft iemand daar ooit nog antwoord op

zekers bedankt voor jullie snelle respons

KT88

Overleden

Op 15 mei 2005 20:31:23 schreef horny1k:
ik vraag me enkel nog af wat die optie decoder is bij die scart-in van de vcr

Aansluiting o.a. voor decoder (canal + etc.) of andere bronnen.
Is dus een gewone SCART-ingang, die aanduiding zit erop voor onkundige gebruikers ;-)

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
free_electron

Silicon Member

pas op met dvd signale door een videorecorder te sturen ( zelfs als je niet opneemt). de macrovision signalen in de uitgang van een dvd bregen de video in de war en je beeld gaat trillen , flikkeren etc. koop gewoon een scart omschakelaar ( of maak er zelf eentje : elektuur heeft al verschillende schemas gepubliceerd )

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

hmm, afwachten dus tot ik mijn dvd-speler heb...normaal nog 3 dagen hehe

ik ben wel geïnteresseerd om zo'n scart-schakelaar zelf te maken maar mijn kennis van electronica is vrij miniem, vooral op praktisch gebied. Laten we zeggen dat ik nog nooit zelf geëtst heb of zo'n schema uitgewerkt. Hebben jullie miss zo'n schema van een scart-schakelaar dat jullie kunnen doorsturen, eigenlijk gewoon meer uit interesse...ben er op dit moment ook achter aan het googelen maar op het eerste zicht (bijna) onvindbaar. ach kom, afwachten dus :)