Op 18 augustus 2009 13:58:50 schreef joel26:
ik heb gelezen dat jij niet hetzelfde schema gebruikt, maar wat heb je nu precies anders gedaan (veranderd of toegevoegd ofzo).
wat zou ik dus moeten doen om de uitgangsstroom naar 10A te moeten ophogen?:P
Persoonlijk ga ik voor max 50W/eindtor (mijn 6A-versie heeft zes eindtorren in parallel met ieder zijn eigen 0.22R emitterweerstand), dus voor 10A zou ik gaan voor minstens 6 stuks.
De BD241 drivertransistor moet worden vervangen door een BD911 boven 5 stuks eindtorren.
Realiseer je je wel dat voor 10A uitgangstroom je trafo een 16A exemplaar moet zijn? (ofte 30-35VAC/480-600VA)
Ook je buffercondensator moet een geschikte waarde hebben (bij mij Epcos 22.000µF/63V, niet goedkoop!).
De stroomshunt is aangepast van 0.22R naar 0.1R/25W (had ik liggen) vermits de max uitgangstroom in mijn geval 6A is.
Hint: Lees het volledige topic eens door en je zal een hoop van de gevraagde info bekomen.
werkt hij wel en is de afwerking nog niet af of werkt hij ook nog niet?;):P
Werkt wel maar DPM's zijn nog niet aangesloten net als de de koelventilatorregeling (ook een Elektuurschema), en de goedkope potmeters moeten ook nog vervangen worden (kwaliteitsexemplaren met metalen as liggen klaar).