Philips DVD Speler geeft groen beeld

Alleen berichten met de trefwoorden “scart” worden getoond. Alle berichten tonen

Ik heb sinds gisteren een Philips DVD 701 DVD speler. Deze heb ik met een scartkabel aangesloten op mijn Akai CTB20MT-E3 (S). Toen ik hem aanzette, kreeg ik groen beeld! Geprobeerd op een andere Sony tv, toen was het beeld wel goed! Ik heb nog een andere Philips DVD speler geprobeerd, was ook groen (zelfde TV, zelfde SCART), daarna nog met een JVC DVD Speler geprobeerd, dat beeld was perfect! (Precies de zelfde SCART). Nu, uiteindelijk met tulpstekkertjes aangesloten met verloopje, dan is het beeld perfect! Wat is de oorzaak van dit probleem?

slechte connectie met scart kabel...

zeker dat deze goed genoeg ingedrukt zat?

als je hier kijkt zul je zien dat pinnen 5, 7, 13 en 15 mss slecht verbonden zijn

http://nl.wikipedia.org/wiki/SCART

http://www.asbyon.com/images/lexikon/GL_06_scart.gif

[Bericht gewijzigd door Tim Blanckaert op zondag 12 november 2006 10:09:29

Ja, SCART zat er goed in. Heb het met 2 SCARTs geprobeerd, beide groen beeld. Iemand andere tips??

[Bericht gewijzigd door Tazmania Devil op zondag 12 november 2006 11:57:24

Misschien werkt de rgb ingang van de tv niet goed of zit de scart stekker los op de print.
Verder kan de goed werkende dvd speler gebruik maken van cvbs,dit kun je vaak in het menu van de dvd speler instellen.

Maar, als de SCART aansluiting niet goed had gezeten, had de JVC DVD Speler ook groen beeld moeten hebben? En de PlayStation dan toch ook?

dus met dezelfde scart kabel heb je de ene keer goed beeld, de andere keer niet...?

en wanneer je geen goed beeld hebt met die dvd speler, heb je wel goed beeld al je die aansluit op andere tv, terwijl andere apparaten wel goed beeld geven met die bewuste scart kabel en bewuste tv...

vind ik raar

Op 12 november 2006 13:04:57 schreef Blanckaert Tim:
dus met dezelfde scart kabel heb je de ene keer goed beeld, de andere keer niet...?

en wanneer je geen goed beeld hebt met die dvd speler, heb je wel goed beeld al je die aansluit op andere tv, terwijl andere apparaten wel goed beeld geven met die bewuste scart kabel en bewuste tv...

vind ik raar

Klopt, met de JVC op de Akai is het beeld niet groen, dus goed, met de Philipsen wel. En die Philipsen werken wel goed op die Sony KTV.

Op 12 november 2006 13:07:15 schreef Dominic:
Zal eraan liggen dat het ene apparaat composiet verstuurd en de andere RGB los.

En, is hier ook een oplossing voor, om het beeld via SCART wel goed te krijgen?