Dit schema heb ik van iemand gekregen, Als relais is bekrachtigt gaat de klep open tot einde slag, valt het relais af dan gaat de klep dicht tot einde slag.
en dit kreeg ik als info erbij:
En die transistor uitgang van de plc is dat PNP of NPN, en is het een open collector of niet.
Het is belangrijk want het schema wordt weer anders, het is geen kontakt maar een transistor, dus het moet weer aangepast worden (alleen dat stukje van de uitgang dan hé)
Dit heb ik op internet gevonden over mijn type plc:
de 1L/2L... zijn gemeenschappelijke uitgangsklemmen en kunnen zowel + als - aangesloten worden afhankelijk of u wilt schakelen naar +24V of naar massa
de klemmen M zijn de referentie voor de ingangsdetectie dus legt u dit aan massa dan is dit voor positieve logica dus ingang op +24V aangesloten = logisch signaal 1, M aan +24 is voor schakelen als negatieve logica dus aan massa leggen van een ingang is logisch 1
de L en M voor de uitgang dient als voedingsspanning voorde interne relais het uitganhssignaal is dan +24V zoals u dit aansluit ingangssignalen zijn 1 als u de 24 V over uw drukknop aan de ingang toevoerd.
Nu mijn vraag in het schema is het relais daar in de min of in de plus geschakeld ?
en moeten dan de daarbijhorende 1L/2L aan de min of plus aangesloten worden ?
groetjes Roger
[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 9 april 2010 18:58:09 (2%)