LED TV start niet met twee aangesloten apparaten via Scart

Alleen berichten met de trefwoorden “scart” worden getoond. Alle berichten tonen

Op mijn nieuwe LED TV zitten o.a. twee scart aansluitingen. Dus ik heb op de ene aansluiting de DVD recorder aangesloten en op de andere een Video recorder.In eerste instantie leek alles te werken. Nu blijkt dat als de DVD recorder in standby staat en ik de TV uit standby haal de TV raar doet. Niet opstarten, allerlei willkeurige kleuren/patronen op het scherm,herstarten TV ect.

Als ik een van beide scarts eruit trek is het probleem weg. Het maakt niet uit welke dat is. Ik heb het probleem zover mogelijk geisoleerd.
-Dus antenne kabels er uit,audio kabels eruit ect.
- Ik heb geen derde afspeel apparaat met scart aansluiting ik heb wel m'n wii aangesloten via een scart converter (van 3 tulp 1-video 2 audio) dan is het probleem er niet met VCR of DVD_R op de andere.
- Een scart kabel gebruik ik al jaren probleemloos met verschillende combinaties. Andere Scart cabel is spliksplinter nieuw met goudencontacten.
- Beide scartkabels zijn volledig bedraad.
- DVD_R en VCR zaten daar voor ook op deze wijze aan gesloten alleen dan op de analoge CRT buis.
- Andere aansluitmogelijkheden dan via de COAX hebben de DVD-R en de VCR niet.

Ik denk dat het met het potentiaalverschil tussen de apparaten te maken heeft maar hoe los ik dat op. Wat wel werkt maar onwenselijk is in om via scart de Video recorder achter de DVD recoder te lussen. Onwenselijk ivm beeld kwaliteit en je kan dan geen video band bekijken en terwijl de DVD opneemt van de antenne aansluiting.

Wat te doen? Afscherming aan een kant van de kabel los maken?

Door beide apparaten met volledig bedraadde scartkabels aan te sluiten kunnen er conflicten ontstaan. Oplossing is simpel, sluit één apparaat aan met een niet scartkabel die geen volledige pen bezetting heeft maar enkel audio en video.

NB. je kunt ook punt 8 in de kabel onderbreken. Deze verzorgt de switch voltage. Schema kun je vinden bij het topic RGB uit scart op dit forum.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 29 augustus 2011 14:19:07 (24%)