How to use the rigol 1042CD

free_electron

Silicon Member

formatteer die usb sticks eerst eens op een pc...
oudere sticks staan niet noodzakelijk in fat32 ...
en daar kan een addertje onder zitten.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

... en als dat niet werkt, probeer hem eens fat16 te formatteren.... (kan niet met > 2G, maar dat de software te oud is om fat32 te doen lijkt me waarschijnlijker dan dat ie te nieuw is om fat16 te implementeren).

P.S. Ik ben zondag weer in NL, en ik hoor dat m'n scope op m'n werk op me staat te wachten. Ik neem hem ma middag mee naar huis.....

[Bericht gewijzigd door rew op vrijdag 6 juli 2007 23:11:22 (24%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik heb wat vragen mbt tot de probes. Waar bevestig ik die kleurringen? De ribbels aan de connector zijn niet breed genoeg en de connector heeft sowieso een te grote diameter.

Aan de probe zelf past het wel, hoewel ik ook daar de diameter wat groot vind voor het ringetje?

Dan de "ground spring", waar moet die ergens? Hij past nergens omheen/aan ?

De locating sleeve moet eraf als je de retractable hook gebruikt? Wat doet dat ding trouwens? "Ensure reliability and stability" is me wat vaag :P

Waarom worden de ribboncable en de test clips van de LA-module trouwens in een antistatisch zakje geleverd? 8)7 Wel jammer als je die module steeds antistatisch moet behandelen..

Op 6 juli 2007 22:44:45 schreef free_electron:
formatteer die usb sticks eerst eens op een pc...
oudere sticks staan niet noodzakelijk in fat32 ...
en daar kan een addertje onder zitten.

had ik al (meerdere malen) gedaan, met drie sticks.
(en het werkt nog steeds niet)

Met geld moet je creativiteit bekopen.

Heb een usb stick (1Gb) met fat16 aan de gang gekregen.
Edit: datie fat16 is geeft de scope aan onder 'discinfo'

Kan kanaal 1 in csv op de stick dumpen (ook het totale ch1 geheugen). beide kan. tegelijk nog niet geprobeerd.

LA kan een screendump (bmp) van het huidige beeld op stick zetten, meer lukt niet, het lijkt zelfs onmogelijk.

@Paul

Kleurringetje heb ik ook om de connector gekregen, ben inderdaad benieuwd hoe lang het ringetje stand houd, is erg ver uitgerekt.

Groundspring is wel op de 'groundring' aan de tip te krijgen. Eerste stukje van veer met je nagel of schroevendraaiertje op de ring krijgen, dan de veer er verder op draaien.

Ja, loc.sleeve moet eraf, ander past de haak niet. Deze dient er voor dat je niet per ongeluk sluiting maakt in je schakeling met die groundring.

Do Androids Dream of Electric Sheep?

Voor zover ik momenteel heb kunnen achterhalen kan
Je samplegegevens alleen van CH1 en CH2 opslaan.
Je kan wel de hoeveelheid wijzigen.
Als in menu Storage de DataDepth op Displayed staat worden slechts 600 samples opgeslaan.
Zet je dit op Maximum kan je 2048 samples opslaan.
Je kan dit nog langer maken door zowel de DataDepth op Maximum te zetten alsook bij Acquire de MemDepth op LongMem te zetten. Je krijgt dan 512K samples !
Spijtiggenoeg is dit enkel voor CH1 en CH2.

whaah, f*ck... ik lees hier effe mee, maar vind het jammer dat ik ook nu nog geen tijd heb om uitgebreid te spelen. Morgenmiddag denk ik :D

Maar om terug te komen op het eerdere voorstel: de vragen over opslaan op USB-stick en plaatsen van ground clips en gekleurde ringetjes lijken in een ander topic te moeten. We zitten nu al op pagina 5... :)

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 7 juli 2007 10:17:27 schreef K-Ray:
Voor zover ik momenteel heb kunnen achterhalen kan
Je samplegegevens alleen van CH1 en CH2 opslaan.
Je kan wel de hoeveelheid wijzigen.
Als in menu Storage de DataDepth op Displayed staat worden slechts 600 samples opgeslaan.
Zet je dit op Maximum kan je 2048 samples opslaan.
Je kan dit nog langer maken door zowel de DataDepth op Maximum te zetten alsook bij Acquire de MemDepth op LongMem te zetten. Je krijgt dan 512K samples !
Spijtiggenoeg is dit enkel voor CH1 en CH2.

Klinkt veelbelovend, dat ga ik eens proberen.
edit: Hmm dat heeft geen effect op ultrascope, ik denk niet dat je direct het hele geheugen in ultrascope kan opslaan. Dat zou toch wel erg makkelijk zijn, hoef je niet per se met een usb stick de boel over te zetten.

[Bericht gewijzigd door madwizard op zaterdag 7 juli 2007 12:12:22 (15%)

@K-ray, ondertussen al wat ontvangen? Anders heb ik nu
een nieuwere versie, waarmee je ook een screenshot kan
downloaden

free_electron

Silicon Member

het hangt ervanaf hoe je dumpt.

kan er eens iemand een foto posten van een probe waarop duidelijk :

de connector die aan de scope komt te zien is.
de probe zelf te zien is
alle losse stukjes die bij de probe te zien zijn.

kzal posten wat er waar moet en wanneer je wat gebruikt. ( en ook waa je de gekluerde ringetjes zet )

die digitale probe is een volledig PASSIEF ding. je moet dat dus niet antistatische behandelen als hij NIET AANGESLOTEN is !.
als die kabel aangesloten is aan de scoop moet je dat wel proper behandelen ( zet daar dan geen 40 volt op ! ), net zoals je de input van de scoop moet behandelen

een opmerking : die digitale ingangen zijn GEEN 1 Meaohm maar draaien rond de 60 kiloohm !

als je daarmee aan open collector/drain circuit meet, moet je ervoor zorgen dat de pull up daar lager is ! anders krijg je met halve signaalniveaus te maken ... voor de scoop geen probleem maar je circuit kan er last van hebben. je maakt immers een spanningsdeler tussen de pull up en de impedantie van de probe.
stel je hebt 1k pull up.dan heb je ene deler van 1k/probeimpedantie.

als die impedantie 60k is no problem.
maar als je pullup toevallig ook 60k is .. dan heb je al maar halve spanning meer !

dat is normaal gedrag voor die probes. ook de grote scoops en logic analysers werken zo.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 7 juli 2007 17:38:46 schreef free_electron:
die digitale probe is een volledig PASSIEF ding.
als die kabel aangesloten is aan de scoop moet je dat wel proper behandelen ( zet daar dan geen 40 volt op ! )een opmerking : die digitale ingangen zijn GEEN 1 Meaohm maar draaien rond de 60 kiloohm !

Zo passief is ie nu ook weer niet.
K-Ray heeft de probe gedeeltelijk ontleed (Zie: http://k-ray.vranken.org/?S=&jq=15006),
en uit de foto's blijkt dat er wel degelijk actieve componenten in te vinden zijn.
Misschien noemt Rigol 't ding om deze reden ook 'ACTIVE Logic Head' ;-)
De ingangsimpedantie en maximaal toelaatbare spanning staan gewoon gespecificeerd op het kastje zelf
(respectievelijk 100kOhm en +/- 40V).

@K-Ray: Welke IC's zitten er eigenlijk in de logic head? Bus buffers zoals bijvoorbeeld een '244?

Nog een tip: voor de verbindingskabel tussen scoop en logic head wordt gebruik gemaakt van hetzelfde type kabel en 68-pens connector welke ook veel wordt/werd toegepast voor Ultra/Wide SCSI. Handig om te weten als je op zoek bent naar een reserve kabel.

Op 8 juli 2007 13:43:58 schreef RFDude:
Nog een tip: voor de verbindingskabel tussen scoop en logic head wordt gebruik gemaakt van hetzelfde type kabel en 68-pens connector welke ook veel wordt/werd toegepast voor Ultra/Wide SCSI. Handig om te weten als je op zoek bent naar een reserve kabel.

Indeed, dat riepen ze op m'n werk ook meteen.

If you want to succeed, double your failure rate.
free_electron

Silicon Member

Op 8 juli 2007 13:43:58 schreef RFDude:
[...]

Zo passief is ie nu ook weer niet.
K-Ray heeft de probe gedeeltelijk ontleed (Zie: http://k-ray.vranken.org/?S=&jq=15006),
en uit de foto's blijkt dat er wel degelijk actieve componenten in te vinden zijn.
Misschien noemt Rigol 't ding om deze reden ook 'ACTIVE Logic Head' ;-)
De ingangsimpedantie en maximaal toelaatbare spanning staan gewoon gespecificeerd op het kastje zelf
(respectievelijk 100kOhm en +/- 40V).

@K-Ray: Welke IC's zitten er eigenlijk in de logic head? Bus buffers zoals bijvoorbeeld een '244?

hmmm. dan issie toch anders dan de HP54xx serie scoops. die zijn volledig passief.

enfin.
blijkbaar gebruiken ze lvds transceivers. das dan wel weer heel erg proper. zo is signaalintegriteit gegarandeerd.

De ventilator is wel erg luid.
Tevens schakelen er relais regelmatig

Hopenlijk is kwaliteit van het apparaat een beetje goed.
Anders is er straks problemen met de ventilator en relais

Weet iemand een link op ebay van probes met de zelfde of betere specificaties als de bijgeleverde?

@K-RAY'S:
Weet je welke ventilator er in zit?

Op 8 juli 2007 20:44:34 schreef The Puma:
De ventilator is wel erg luid.
Tevens schakelen er relais regelmatig

Hopenlijk is kwaliteit van het apparaat een beetje goed.
Anders is er straks problemen met de ventilator en relais

Weet iemand een link op ebay van probes met de zelfde specificatie

hoezo, zijn die twee nu al defect!? ;)

IF you can't convince them, then confuse them!

Nee dat niet, maar het is made in china

free_electron

Silicon Member

die relais zitten in de ingangsattenuator. das normaal dat je die hoort klikken.

dat zijn geen 2 cent relais hoor maar signaal relais van omron ( relais met dubbele spoel normaal. ene voor open en ene voor dicht )

en die ventilator. wees blij. kom eens ene dag naast ene Lecroy wavemaster zitten of een grote agilent....

tot op heden heb ik nog geen oplossing gevonden.
Maar wat het is:
als ik de LA gebruik, dan zijn de signalen inverted,
is dit ergens in te stellen?
ik wil ze normaal zien ipv inverted

Het is wel opvallend dat de relais, ook als je niets aan de instellingen verandert(!), met enige regelmaat schakelen.
Wat zou hiervan de reden zijn? Voert de scoop op dat moment een zelfcalibratie uit?

Hij doet dan een "fast-calibration", kun je aan of uit zetten in het menu utility

Na de zesde stick te hebben geprobeerd ben ik best wel verdrietig. :'(
Geen toegang tot usb.

Op 8 juli 2007 22:15:45 schreef Jouke:
Hij doet dan een "fast-calibration", kun je aan of uit zetten in het menu utility

Na de zesde stick te hebben geprobeerd ben ik best wel verdrietig. :'(
Geen toegang tot usb.

elke willekeurige stick die ik erin stop die werkt gewoon vlekkeloos...
je scoop een factory reset geven?

je bedoeld onder "storage", ook al (een paar keer) gedaan.

Hier ziet de scope ook mijn beide sticks , 1Gb FAT16 en 2Gb FAT32 zonder enig probleem.

Mvg Luc

Shiptronic

Overleden

het zat hem toch in USB 1 of 2 ?

alleen USB 2 schijnt te werken

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.