Miele Novotronic W8535

bprosman

Golden Member

Weet iemand hoe een Miele Novotronic W8535 open moet ? Op dit moment is hij helemaal "dood" , spanning staat er op en ik wil graag bij de hoofdprint. Er staat me iets van bij dat de voorkant van de Miele een soort "deur" is.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

klopt , achter de deur zitten meestal drie bouten die eruit moeten. als de deur niet meer open kan , zit er achter het klepje voor de pomp een lipje waar de deur met de hand kan geopend worden. er kunnen ook nog schroeven achter de zeepbakrand zitten overigens.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
bprosman

Golden Member

@Testman,

Bedankt,is gelukt, dat van dat lipje bij de pomp wist ik, schroeven bij het zeepbakje waren al los, die drie bouten had ik wel gezien maar durfde ik niet los te maken, dacht dat ze van de manchet waren.

Groeten,Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

spanning staat er op en ik wil graag bij de hoofdprint

Dan wordt het nu tijd om de spanning eraf te halen.... ;)

Scientists say the universe is made up of protons, neutrons and electrons. They forgot to mention Morons....
bprosman

Golden Member

Iemand die toevallig service doc. heeft van deze machine ?

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
DE OLDE

Overleden

Schema zit normaal ergens bij het voorpaneel in een plastic zakje, echter ik heb ook wel eens meegemaakt dat iemand mij voor was en dus geen schema :(

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.
bprosman

Golden Member

Ben eerste eigenaar dus zal nog eens zoeken.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Helemaal dood is of de druktoetsset of het deurslot. Bij Miele wordt de hoofdspanning/stroom door het deurslot geschakeld.

Bij deze machine serie is het deurslot vaak dood.

300 gram motivatie -> kop van de hamer!
bprosman

Golden Member

Beste Stefaan (en anderen). Bedankt !.
Het zit m denk ik in de aan/uit schakelaar en deuropener. Als ik de print wat tors doet hij het. Morgen even helemaal er uit halen.
De pech wil dat ik mijn garage aan het verbouwen ben tot klushok (binnenkort foto's in ander topic) en dat alles nu aan één kant aardig ingebouwd zit en vol staat, dus kan er slecht bij.

Groeten,Bram

[Bericht gewijzigd door bprosman op dinsdag 24 april 2012 21:37:27 (33%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dag Bram,

Ik heb je 2 foto's gemaild. Daarop staan 2 zwarte meetpennen : als je de ohmse waarde tussen deze 2 punten meet zal die bij jou hoogstwaarschijnlijk oneindig aanduiden. Deze dient 0 te zijn (zie slechte soldure thv meetpen rood). Dan weet je zeker dat het aan-uit klavier de oorzaak is. Let op: zoals je ziet dient de meting best te gebeuren met 1 meetpen aan elke zijde van de print, ofwel laat je de fiche die hierop past half erop zitten, dan kan het aan dezelfde kant.

Mvg

Edit : Foto's
http://www.uploadarchief.net/files/download/dscn0346.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/dscn0347.jpg

bprosman

Golden Member

Dat vind ik nu zo mooi aan dit forum, er is altijd wel iemand met verstand van zaken :).
Met hulp van jullie allen heb ik alle benodigde informatie.
@MR.Miele, ik hoop niet dat je speciaal voor mij een machine opengemaakt hebt :+

Weet iemand toevallig nog hoe oud deze machine ongeveer is ? Mijn gok is 10..11 jaar.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Meestal vind je een stickertje op de kabelboom en de elektronica met een productiedatum op.

bprosman

Golden Member

Sh*t ... vergeten te kijken. Hij doet het in ieder geval weer :-). Was de aan/uit schakelaar soldering.
Dank allen !!!

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.