Kipor/Honda

Hallo allemaal,

Is het aan te raden om een Kipor Sinemaster IG1000 generator te kopen, in plaats van een Honda EU 10i generator?

Gr. Theo

Shiptronic

Overleden

Als ik de keus moest maken; met grote boog om kipor heen lopen en voor de Honda gaan !

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Wat is dan het probleem met Kipor?

mvdk

Golden Member

Er komen hier nooit vragen over Honda aggregaten, maar geregeld vragen (moeilijkheden) over Chinese produkten.
Honda motortjes zie je in kart's en in andere landen in bouwmachines, en nog wat toepassingen. Die dingen lopen probleemloos. Er zijn in de afgelopen maanden een paar moeilijkheden met spanningsregelaars van chinese machientjes hier op het forum geweest. Zodoende.

Honda is inderdaad prima spul, heb zelf een klein 350W generatortje van dit merk die al 10 jaar probleemloos werkt (nou ja, alleen in noodgevallen dan).
Let er wel op dat je een echte Honda krijgt.
Er is veel imitatie op de markt zeker bij de populaire modellen.
Is het erg goedkoop, dan is het vrijwel zeker namaak en rolt het ding na enkele uren draaien misschien uit elkaar.

Zou het ook niet kunnen, dat er meer Kipors lopen dan Honda's.
(Aangezien de hoge Honda prijs)
Zouden hobbyisten +/- € 1000 uitgeven voor een toestel dat ze 4 x 1uurtje per jaar gebruiken?

Hoe staat het dan met het mechanisch gedeelte van Kipor?
Zitten er degelijke kogellagers in?
Is de generator zelf goed gewikkeld?

Beste Theo je wilt als antwoord krijgen dat Kipor een goed product maakt. Helaas krijg je dat niet, en zal je ook niet krijgen.
Honda is gewoon goed en daar betaal je dan ook voor.
Als je het ding niet meer dan 4 uur per jaar gebruikt dan kan je een Kipor kopen en zal je er met een beetje mazzel twee jaar mee doen.
Als je dan onderdelen voor je Kipor nodig hebt zijn die niet meer verkrijgbaar of het merk bestaat niet eens meer.
Suc6 met je keuze.

Hallo cmk,

Ik wil je best geloven, maar 8 uurtjes en dan al de geest geven is toch weinig.
Kan je me dan ook vertellen wat er dan meestal defect gaat?

Shiptronic

Overleden

de Kipor + alles wat je aangesloten hebt ;)

Je hebt zo'n ding voor nood, en dan MOET hij het doen. Als je er op wilt vertrouwen dat hij het doed , HONDA.

Moet het goedkoop, dan maakt het niet uit wat voor china hangwang/nep honda je koopt.

[edit] Ter info : http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/geen-onderdelen-k…

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zaterdag 16 juni 2012 21:52:20 (18%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Over het algemeen gaat bij Chinese reut het motorische deel defect.

Dit kan van alles zijn, van hoog olie gebruik en als dat niet opgemerkt wordt tot uitgelopen lagers, defecte drijfstangen en kapotte zuigers enz.

Mijn advies geef €200,00 meer uit en koop een Honda
Ik heb even op de Kipor site gekeken en vind ze redelijk aan de prijs.

Op mijn werk hebben we ook een klein Honda agregaatje voor als we werk in het veld hebben. Het ding wordt redelijk misbruikt en loopt soms dagen achtereen, maar geeft geen krimp.

Hallo Shiptronic en cmk,

Ja dat is dan duidelijk, kwaliteit 0 en service ook 0.
Waar kan ik dan voor een goede prijs een Honda kopen?
Kipor Sinemaster IG1000 kost € 348 waar heb ik een Honda EU 10i voor € 200 meer?

Vraagje:
Zou het lukken om met een Honda een frequentie regelaar van 1,1 Kw op te starten?
Het krachtstroom motortje is ook 1,1 Kw maar word maar voor 600 Watt belast.

jerome

Golden Member

Zie het ook zo, dat kwaliteitsgereedschap heel weinig in waarde verliest met de jaren. Voor een goed onderhouden en verzorgde Honda groep van 10 jaar, krijg je nog een heel mooie prijs. Veel meer zelfs dan een nieuwe Chinees.
Eventueel kan je uitkijken naar iets tweedehands.

Ja tweedehands kan ook.
Maar hoe erken ik de echte van namaak?
Ik heb ooit mensen gesproken die een dure kochten, en het was nog namaak.

Wat is het verschil tussen de oude en nieuwe modellen?

Is het aan te raden eentje op E-bay te kopen die ook op Propaan, LPG gas en benzine kan draaien?

http://www.ebay.de/itm/HONDA-EU20i-Propangas-Generator-EU20i-Stromerze…