Ik zou voor een projectje voor mn Airsoft-hobby een zo compact mogelijk apparaatje in elkaar willen steken.
De bedoeling is om achter de trekker van mijn replica een knopje te bevestigen, zodat telkens ik de trekker overhaal het knopje ingeduwd wordt.
Dit knopje zou er voor moeten zorgen dat er na 15keer ingeduwd te zijn een oranje led lampje dient te gaan branden.
Als ik nadien nog eens 5 keer de trekker overhaal zou er een rood lampje moeten gaan branden.
De bedoeling ervan is eigelijk een visuele waarschuwing te krijgen wanneer het magazijn bijna leeg is (met het oranje lampje) en als het leeg is (met het rode lampje)
dus:
-1x tot 14x drukken op het knopje = geen lampje
-15x tot 19x drukken = oranje lampje
-20x drukken = rood lampje
en uiteraard moet dit nadien gereset kunnen worden zodat als er van magazijn veranderd is dat het van voorafaan begint te tellen.
Dit alles liefst zo compact mogelijk, want het moet uiteindelijk ergens aan het replica bevestigd worden, en mg niet te opzichtig of te groot zijn
ik ga eerlijk zijn, mijn electronica kennis is redelijk klein.
Het enige waar ik al in geslaagd ben (e eigelijk ook uitgeprobeerd heb) is het maken van een electrostatiche veld detector (3 onderdeeltjes en het was klaar )
Ik snap dat hetgene ik nu wil maken al een pak ingewikkelder is (voor mij dan toch ) maar ik hoop dat jullie me hierbij de juiste richtingen in kunnen sturen