Ben bezig met het ontwerpen van een compact FM-zendertje die alles aan boord heeft (limiter, stereo-encoder, PLL, VCO, 1Watt AMP (uitschakelbaar bij te hoge SWR of unlocked-PLL) en SWR meter).
Om het compact te houden wil ik zoveel mogelijk in de AVR's (uC's) proppen. Dus geen losse externe delers en geen losse externe PLL's.
Frequentie-sturing:
Freq. van de VCO wordt door een pre-devider door 256 gedeeld, die vervolgens de counter van de AVR ingaat. Die regelt dan vervolgens het PWM signaal aan de uitgang (waarmee de VCO na filtering geregeld wordt) vervolgens zo bij dat de gewenste freq door de VCO wordt gegenereerd.
Stereo-encoder:
Wil hiervoor de switch-techniek (met 4066) toepassen. Wil de AVR het 38kHz switch signaal laten genereren en de 19kHz piloottoon. Om die piloot-toon een stuk 'nauwkeuriger' te genereren zonder dat er een fors extern filter nodig is, wil ik een sinus-lookup-table toepassen en hiermee de PWM dusdanig besturen dat het uitgangssignaal (na filtering) perfect sinusvormig is en in fase met het 38kHz schakelsignaal.
Denken jullie dat hiermee een goede stabiele frequentie-sturing mogelijk is of is een externe PLL toch de enige echte mogelijkheid? Worden er speciale eisen gesteld aan frequentie-regeling (kwa reactie-snelheid, stabliteit etc.)?
Het principe van deze regeling werkt want ik heb dit al eens eerder met een PC en een functiegenerator (met stuuringang) gerealiseerd.
En is dit een nette manier om een stereo-signaal te encoderen?