Tele2 Gratis telefoon... Tele2 omzeilen?

Dit topic is gesloten

Op 1 april 2005 23:55:27 schreef Sweet Winter Smile:
Of ze overigens zomaar een telefoon weggeven zou kunnen, al heb ik er wel bedenkingen bij ten aanzien van Tele2, want zelfs al zijn ze voordeliger, dan nog zijn ze geen Sinterklaas zoals geen enkel bedrijf dit is.

Ow? Bij de KPN een nieuwe mobiel gekregen, een maand later (rond sinterklaas) lag dezelfde mobiel nog eens door de deur. Foutje zeiden ze, leuk sinterklaas kadeau

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Ivm sinterklaas en bedrijven: ik veronderstel dat ze die telefoons zo goedkoop kunnen inkopen dat het hun meer geld kost om 'm te laten ophalen of op hun kosten te laten opsturen (en dat dan in de gaten te houden) dan dat het hun kost om het zo te laten.
Bovendien hopen ze misschien dat je mettertijd toch klant wordt, en als ze je nu dwingen om 'm terug in te pakken en op te sturen kunnen ze dat allicht wel vergeten.

zeg, als je eens op het merk en type van die telefoon zoekt, vind je dan geen info op internet? Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit soort telefoons een soort service-menu heeft waar je dmv een code of toetscombinatie inkan en waar je die prefix-cijfers mee kan instellen...

Deze link heb ik niet gepost.
mobiel.box.sk
p.s. De link klopt niet je moet een lettertje anders zetten

Groeten Captnoord

mov eax, 0x666

Op 2 april 2005 16:22:57 schreef The Headhunter:
mobile.box.sk

Als ik me niet vergis is dat een site voor mobieltjes... Het gaat hier om een DECT telefoon.... voor thuis dus. ;)

I reject the reality and substitute my own...

Op 2 april 2005 15:39:18 schreef Stefaan Van Slycken:

zeg, als je eens op het merk en type van die telefoon zoekt, vind je dan geen info op internet? Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit soort telefoons een soort service-menu heeft waar je dmv een code of toetscombinatie inkan en waar je die prefix-cijfers mee kan instellen...

Ge-google-d en niets gevonden :(

Op 1 april 2005 19:09:02 schreef Amateur19:
Een telefoon wordt voor de nedelandse wet goedgekeurd door het ministerie en is dus dan een type goedgekeurd apparaat. Het veranderen / unlocken van zulke apparatuur is bij wet verboden.

Het zelfde als het unlocken van een GSM het mag niet maar gebeurd wel, alleen zal je hier op CO niet vinden hoe. SNAP JE :):):)

En een mobiel unlocken mag dus wel.
Er is een legale manier in nederland om een mbiel te unlocken. En dat is de juistte code invoeren.
Als je de code kan berekenen en deze dan in voert is het legaal volgens het wetboek.
En laten er nou net programma's zijn die voor je die code uit kunnen rekenen, zodat jij hem alleen maar in hoeft te toetsen.

Op 1 april 2005 19:14:45 schreef Vampire:
@Berry
SIM lock verwijderen dacht ik....

Ja en dan? Ik snap het niet helemaal :/

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Op 2 april 2005 18:37:02 schreef Berry:
[...]
Ja en dan? Ik snap het niet helemaal :/

Jah beetje off-topic. Maar het gaat er dus om, of je wel of niet de SIM-lock van je mobieljte mag halen. En dat is dan weer handig, om van een andere aanbieder gebruik te kunnen maken.... Clear now? ;)

Op 2 april 2005 20:06:17 schreef Vampire:
[...]
Clear now? ;)

Absolutely, sir! Maar dat wordt er niet voor niets opgezet, dus het eraf halen lijkt mij illegaal... Maarja, we leven in nederland, you never know...

Amateur19

Overleden

Op 2 april 2005 17:41:16 schreef ace:
[...]En een mobiel unlocken mag dus wel.
Er is een legale manier in nederland om een mobiel te unlocken. En dat is de juistte code invoeren.

via de provider.

Als je de code kan berekenen en deze dan in voert is het legaal volgens het wetboek.
En laten er nou net programma's zijn die voor je die code uit kunnen rekenen, zodat jij hem alleen maar in hoeft te toetsen.

Met de software van de fabriknat van de telefoon is het unlocken ook geen probleem. Dit doen de providers, na een jaar of twee een abonnement, met de software die door de fabrikant wordt geleverd. Alleen is dus het gebruik van "zelgemaakte" software waarmee het over het algemeen wordt gedaan wel strafbaar. Het is alleen niet meer te doen om de gebruikers van deze software te achterhalen, de makers worden nog wel aangepakt.

Je veranderd nl. wel iets in de "firmware-instellingen" met andere software dan die er voor is bedoeld, en daar zat volgens mij nou net het probleem.

Maar omdat elke dag weer een ander wetje een gaatje heeft zal daar dus ook wel weer een uitspraak over liggen.

:) Richard ex-gsm technicus nokia.

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets

Hé! We gaan wel een beetje off-topic zo he!
Maakt eigenlijk ook niets uit, want ik denk dat ik de conclusie kan trekken dat het of illegaal of practisch onmogelijk is tele2 te omzeilen...
Dus nu maar alleen telefoontje ontvangen met dit toestel, of wachten tot tele2 een fatsoenlijk aanbod maakt ;)

Owjah.. Voor degenen die wél via tele2 (willen) bellen, is het misschien handig om eens hier te kijken.
Dat is pretium, en die beweren goedkoper te zijn dan KPN, maar ook goedkoper dan tele2.
Dat komt omdat ze geen reclame maken... Dat doe ik namelijk :P;)
Ik heb het ook gehad, maar ben er weer vanaf omdat KPN me toen een goed aanbod deed, en ik de services van KPN miste, zoals de eerder genoemde '5' en nog zo'n dingen, als doorschakelen e.d.

En nee, ik werk niet voor Pretium, maar ik vond dat ik dit met jullie moest delen ;)
Maar nogmaals bedankt voor het meedenken!

Henry S.

Moderator

Nog goedkoper:

http://www.1609bellen.nl/index2.php
http://www.bel1649.nl/index2.php

Ik bel naar vast met 1649, geen problemen.
Betaal alleen 5 ct voor de starttik, verder niks.
Buitenland ook spotgoedkoop. VS: 1 ct/min.

Alleen mobiel is te duur.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Van de regen in de drup.... Tis geen reclame topic hier hoor....... :P

Henry S.

Moderator

Welke regen, welke drup?

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

ik zou het eerst eens proberen met 1655 voor je telefoon nummer te zetten.

1655 is namelijk de escape code van kpn om alle 16xx nummers te overrulen.
stel nu dat 1602 een storing heeft zou je dus niet meer kunnen bellen en daarom is 1655 in het leven geroepen.

mogelijk heb je kans dat je dan gewoon kan bellen met je toestel en hoef je ook geen illegaledingen te doen zoals de software hacken in je telefoon

ff voor de verduideling van de regels

het modifiseren van het operating systeem van een apparaat is wijzigen van auteurs rechtellijk beschermde software
wanneer de schrijver van de software geen toestemming geef is het illegaal en dus verboden.
Ja het apparaat is eigendom van de gene die hem heeft gekocht e nkan doen wat hij wilt maar niet met de software deze is beschermd.

dit is vast gelegt in de wet helaas ik kan er ook niets aan veranderen.

Ik herinner me nog een paar jaar geleden een process tegen een jongen van 14 of 15 geloof ik en had betrekking tot een erricson gsm waar hij de firmware had aangepast
hij is toen wel veroordeeld op grond van het autheursrecht

Greets

Remi

Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.

dat weten ze toch niet als je aan de firmware prutst... zolang je gsm zicht maar gedraagt gelijk een echte (CW uitzendingen op een datakanaal, tja?) mertk niemand dat

Op 3 april 2005 11:47:58 schreef Vampire:
Owjah.. Voor degenen die wél via tele2 (willen) bellen, is het misschien handig om eens hier te kijken.
Dat is pretium, en die beweren goedkoper te zijn dan KPN, maar ook goedkoper dan tele2.

Zie ik hier een mogelijkheid om gratis veel geld te verdienen voor de pretium 'abonnees' ?

Gewoon verschrikkelijk veel bellen via Pretium en als je dan na een maand je rekening krijgt kun je het bedrag van die rekening dubbel terug eisen, immers volgens hun voorwaarden en laagste kosten garantie betalen ze je het verschil met een goedkopere aanbieder dubbel terug. En laat er nou net een goedkopere aanbieder zijn, bij 1649 bel je gratis, alleen de starttik, dus Pretium zal deze regel wel heel snel gaan veranderen anders gaan ze geheid falliet.

[edit]
op telecomvergelijker.nl was hier meer dan een jaar geleden al een draadje over. Pretium bestaat nog steeds, dus die laagste prijs garantie is flauwe kul en komen ze niet na.

[Bericht gewijzigd door spongebob op maandag 4 april 2005 13:57:39

Wie woont in een ananas diep in de zee ? . . . Spongebob Squarepants

Op 4 april 2005 08:55:49 schreef Remi:
ik zou het eerst eens proberen met 1655 voor je telefoon nummer te zetten.

Hartelijk bedankt Remi!!! Het werkt :)
Handig is natuurlijk ook anders.. maar ik kan er nu gelukkig wel mee bellen :P
Als je zin hebt kom je maar een pilsje drinken ;)

TOPIC CLOSED!!!!

Sine

Moderator

Als je daar nu een snelkeuze van maakt is het alweer een stuk handiger :P

Meeste telefoons kunnen ook een nummer voorprogrammeren voor een buitenlijn in geval van een telefooncentrale.

Dus kom je van de Tele2 telefooncentrale af door voor de "buitenlijn" 1655 te kiezen.

May The Force be with you...

escapecodes escape codes we cant live without them :):):):)
enne dat biertje houd ik je mishcien we laan :P

Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.

Ik begrijp dat je een vaste telefoon van Tele2 gekregen hebt. Als je ermee belt via je vaste lijn, dan kiest hij automatisch 1602.
Misschien helpt het als je voor elk nummer expliciet het 16xx-nummer van KPN kiest. Moet je eens proberen. Ik geloof dat dat 1644 is.

Werk dit niet, dan heb je er niet zoveel aan.

Op 11 april 2005 22:43:24 schreef Siet:
Misschien helpt het als je voor elk nummer expliciet het 16xx-nummer van KPN kiest. Moet je eens proberen. Ik geloof dat dat 1644 is.

Wat zegt Remi nou 7 postings terug. Niet gelezen? Het is dus 1655

haha slimmerik. Maar wa lulle jullie nou over Simunlocken??? dat gaat alleen op voor mobiele telefoons waar een SIMKAART in zit, dat geldt totaal niet voor vaste telefoons!

Dit topic is gesloten