OPBLAZEN!!!

-

[Bericht gewijzigd door cactus op zondag 1 november 2009 23:43:25 (100%)

Probeer eens een spaarlampje of klein TL buisje (in magnetron). Die gaan licht geven.

Free the whales!

Op 9 april 2005 09:33:31 schreef zweetvoetje:
Probeer eens een spaarlampje of klein TL buisje (in magnetron). Die gaan licht geven.

een neon lampje ook

dat zal idd wel met alle gasontladingslampjes werken ja. Misschien zo'n flistlampje ook wel. Dat wordt wel lekker fel dan :D

Free the whales!

kut heb net mijn magnetron gesloopt omdat ik uitgespeeld was, had da eerder gezegd! :D (zat wel een mooie trafo en condensator in)

En jij ben zeker zo'n figuur dat m dan niet meer in elkaar kan zetten? Wel slopen, niet repareren?

Free the whales!

jawel, maar heb de behuizing enzovoorts al naar de werf gebracht, heb dus alleen nog de straler, trafo en condensator en een ventilatortje, als jij daar ff een magnetron van kan maken vin ik da knap...

Koolstoffilter kun je ook bij gamma kopen, zijn van die ronde dingen voor in de frietpan.
Ik denk dat je daar wel een flinke ventilator voor nodig hebt om daar nog een beetje lucht door te krijgen, toch zeker wel van het formaat afzuigkap.

Zet trouwens nooit de straler van een magnetron zomaar aan! Als dat lekker op je ogen straalt dan worden je lenzen wit, net als een gekookt eitje.
Maarja dat wist je waarschijnlijk al wel :P

Die trafo van een magnetron kun je wel opnieuw wikkelen voor een mooie voeding van rond de 500 VA minimaal.

[Bericht gewijzigd door bobo1on1 op maandag 11 april 2005 17:59:32

Op 9 april 2005 12:06:53 schreef zweetvoetje:
dat zal idd wel met alle gasontladingslampjes werken ja. Misschien zo'n flistlampje ook wel. Dat wordt wel lekker fel dan :D

met die trafo er uit kan je ook mooi dingen opblazen :P :D

maar t is idd onverantwoord :@

Op 6 april 2005 09:33:21 schreef Ives:
Ofwel maak je er een plexiglas kooi rond, bijna luchtdicht (gaatje om kabels door te doen), met een scharnier om de onderdelen erin te steken.

Je zou ook een doorzichtige relaiskast kunnen nemen.
En als je dit allemaal gaat doen, zal ik het buiten doen.
Maja er zijn veel verschillende gevaarlijke stoffen tussen.