Skinnerbox

Laat die muis toch lekker rondlopen en ga zelf in dat hokkie zitten! En elke keer als je een stom idee krijgt geeft hij je een stroomstoot |:(
Stom geouwehoer ook altijd met die proefdieren :-(

[Bericht gewijzigd door Appiers50 op vrijdag 8 april 2005 19:58:41

Tja......

Op 8 april 2005 19:50:44 schreef Appiers50:
Laat die muis toch lekker rondlopen en ga zelf in dat hokkie zitten! En elke keer als je een stom idee krijgt geeft hij je een stroomstoot |:(
Stom geouwehoer ook altijd met die proefdieren :-(

jep die rat verdient dat niet...

:'( :(
Arm ratje/muisje... Wat erg is de TS zeg, dierenbeul, hoe oud is hij? Zeker zo'n klein jongeke van 12 jaar die het muisje van zn zusje wil pesten :(
En dan ook nog 2 profielen?! Wanneer komt het slotje & de ban? :(

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Op 8 april 2005 20:51:52 schreef Berry:
:'( :(
Arm ratje/muisje... Wat erg is de TS zeg, dierenbeul, hoe oud is hij? Zeker zo'n klein jongeke van 12 jaar die het muisje van zn zusje wil pesten :(
En dan ook nog 2 profielen?! Wanneer komt het slotje & de ban? :(

Slotje ? Please!

[Bericht gewijzigd door Bertrix op vrijdag 8 april 2005 21:33:15

Ok dan ff over die muizenval. Ik heb het dus niet over de skinnerbox voor de duidelijkheid. Kunt wel zeggen van dierenbeul etc etc. en dat je het zelf doet met etensresten laten liggen etc. Dit gaat op als je in een rijtjeshuis in een wijk woont, maar wanneer je in een vrijstaandhuis tussen de maisvelden woont is dit een ander verhaal, ik hoop dat jullie dit begrijpen. Ze zitten ook niet binnen, ons huis is daar voldoende voor geisoleerd. maar ik bedoel meer in onze garage (die los staat van ons huis) daar liggen op zolder veel dingen, zo is laatst ons zwembad (zo'n grote) helemaal aan flarden geknaagd door de muizen (geen ratten). Je moet me ook begrijpen dat ik geen dierenbeul ben, maar dat ik gewoon van dat ongedierte afwil. Er zijn daarom 2 redenen dat ik van die muizenklemmen afzie. Ten eerste werken ze niet goed, en ten tweede is dat pas muisonvriendelijk: Wanneer de klem de muis niet goed raakt bloed hij dood of zit hij klem tot hij omkomt van de honger. Wanneer je hem elektrokuteerd, is de muis gewoon in een keer dood en de slagingskans is 100%.
Waarom denk je dat in het lijstje van de verschillende doodstraffen de elektrische stoel zo bekend is dan?

Ik hoop wat meer begrip voor mijn redenering te krijgen dan de vorige keer.

Op 9 april 2005 14:12:17 schreef bartobart15:
Ok dan ff over die muizenval. Ik heb het dus niet over de skinnerbox voor de duidelijkheid. Kunt wel zeggen van dierenbeul etc etc. en dat je het zelf doet met etensresten laten liggen etc. Dit gaat op als je in een rijtjeshuis in een wijk woont, maar wanneer je in een vrijstaandhuis tussen de maisvelden woont is dit een ander verhaal, ik hoop dat jullie dit begrijpen. Ze zitten ook niet binnen, ons huis is daar voldoende voor geisoleerd. maar ik bedoel meer in onze garage (die los staat van ons huis) daar liggen op zolder veel dingen, zo is laatst ons zwembad (zo'n grote) helemaal aan flarden geknaagd door de muizen (geen ratten). Je moet me ook begrijpen dat ik geen dierenbeul ben, maar dat ik gewoon van dat ongedierte afwil. Er zijn daarom 2 redenen dat ik van die muizenklemmen afzie. Ten eerste werken ze niet goed, en ten tweede is dat pas muisonvriendelijk: Wanneer de klem de muis niet goed raakt bloed hij dood of zit hij klem tot hij omkomt van de honger. Wanneer je hem elektrokuteerd, is de muis gewoon in een keer dood en de slagingskans is 100%.
Waarom denk je dat in het lijstje van de verschillende doodstraffen de elektrische stoel zo bekend is dan?

Ik hoop wat meer begrip voor mijn redenering te krijgen dan de vorige keer.

koop een kat!

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--

dit is toch nog steeds een forum voor techische zaken, als de TS nu gewoon wil weten hoe zo'n skinnerbox technisch in elkaar zit heeft hij daar toch het recht toe dat te vragen zonder bullshit te krijgen over dierenrechten enzo.

Iemand vermoorden mag ook niet maar mensen vragen toch ook naar de werking van electrische stoelen, electrisch gestuurde geweren etc. op dit forum. Ik denk dat jullie gewoon allemaal willen de heilige uithangen maar als je vriendin staat de tieren om een spin ben je daar direct om je voet erop te zetten.

Djeeez

kat kan niet hebben we geprobeert maar dan flipt onze hond

Op 9 april 2005 14:48:39 schreef rimmert:
dit is toch nog steeds een forum voor techische zaken, als de TS nu gewoon wil weten hoe zo'n skinnerbox technisch in elkaar zit heeft hij daar toch het recht toe dat te vragen zonder bullshit te krijgen over dierenrechten enzo.

Iemand vermoorden mag ook niet maar mensen vragen toch ook naar de werking van electrische stoelen, electrisch gestuurde geweren etc. op dit forum. Ik denk dat jullie gewoon allemaal willen de heilige uithangen maar als je vriendin staat de tieren om een spin ben je daar direct om je voet erop te zetten.

Djeeez

Zo heej... Lid sinds gisteren, 2 posts en nu al komen vertellen hoe het hier zit...
Djeeez...

Voor de goede orde. Als je de eerste pagina leest zie je dat het duidelijk ging om een PROEFDIERopstelling.
Djeeez...

Als experiment voor school willen wij een skinnerbox gaan maken, mar daar kunnen we weinig info over vinden.
Kan iemand ons hier helpen over voltages/stromen en timing van die schokken?
alvast bedankt

Daar heb je dus een wet voor, de Wet op de Proefdierkunde. Om dit soort "projecten"de kop in te drukken.
Djeeez...

Tweede sub-topic was iemand die dacht hiermee van zijn probleem af te komen:

nee mijn intentie was om die kutmuizen die alles kapot bijten voorgoed af te leren dat te doen. kunt wel ouderwetse muizenvallen zetten maar de evolutie van de muis is bij ons voort zo ver dat ze de kaas eraf vreten en dan de klem netjes gespannen achterlaten. Ik was gewoon van plan een muizenval te maken die goed werkt

Dit is dus niet de manier...

Ja, ik ben proefdierkundige en nee ik werk er niet (meer) mee... omdat ik nu een andere baan heb. Dat wil echter niet zeggen dat ik thuis vrolijk verder aan het prullen ben met ratjes en muizen van de dierenwinkel...

Ga alsjeblieft niet lopen zeveren over het wel en wee van een proefdier want ik denk dat je liever een veilig product gebruikt dan een product waarvan niemand weet wat het op de lange termijn aan effecten heeft... Of bied je je bij deze vrijwillig aan?!
En die spin trap jij ook dood als je partner daarom vraagt...
Djeeez...

[Bericht gewijzigd door The Force op zaterdag 9 april 2005 16:42:22

May The Force be with you...

Als je het van de etische kant gaat bekijken kun je nog wel uren blijven discussieren. Hoe zit het dan met bepaalde slangen en schorpioenen. Deze moeten levend aas gevoerd worden. Dus je mag wel een muis geven om hem te voeren maar je mag hem geen levende muis geven als je wil kijken wat het op gaat leveren en hoe hij hem op eet (of een gecompliceerder onderzoek). En dan ook op school hebben we ook bepaalde reptielen, Als een slang een muis wordt gevoerd dan is het oooooh wat zielig lief pluizig beestje en als een schorpioen een srinkhaan gevoerd wordt zal daar nieman van wakker liggen want dat zijn maar saaie insecten ofzo...

Het experiment van Skinner is al gedaan, vind het niet ethisch om het louter uit educatief standpunt te herhalen terwijl er voldoende literatuur over dit onderwerp beschikbaar is.
Vind ik trouwens voor alle dier/mens proeven in dit verband.

Mensen die beweren dat een rat "dat niet voelt" of "er is geen blijvende schade" lullen uit hun nek, weten niet waar ze over praten ze zijn immers nooit rat geweest onder deze "omstandigheden". Zou misschien wel eens goed voor ze zijn.

MvgEat

Die hele discussie van jou met slangen en schorpioenen gaat nergens over. Pure zever. En over ethiek moet je ook al niet beginnen want jij had het over "die kutmuizen die alles kapot bijten voorgoed af te leren dat te doen". Weinig ethisch denk ik zo...
Wat jij wil is gewoon van je muizen af door ze te electrocuteren met een apparaat dat daar niet voor bedoeld is. Ik heb ook letterlijk geschreven dat dat de manier niet is... Deze generatie dood, de volgende weer binnen...
Maak je schuur / garage eens goed dicht, dan kunnen ze er ook niet in en is het probleem binnen no time opgelost. En dat werkt ook als je een schuur bij een rijtjeshuis tussen de grasvelden hebt!!

Ik heb jou daarom ook een ander antwoord gegeven dan de TS die juist voor school een apparaat wilde bouwen waarmee de Wet op de Proefdieren geschonden kan worden. Daar ben ik het geheel niet mee eens!! En ik snap ook niet dat de school daarmee instemt.
Ach, ik heb hier al vreemdere/gevaarlijkere projecten gesteund door scholen langs zien komen...

Maargoed, we gaan nu te ver off-topic... Het ging immers om het zelf bouwen van Skinnerbox voor school.
Aangezien de TS ook al niet meer reageert lijkt me dit een dood punt worden...

klein is fijn

Moderator

Koop gewoon een muisvriendelijke muizeval, deurtje valt dicht achter de muis, muis opgesloten, muis heeeeeeeeel ver weg uitzetten in de natuur, nooit meer last van muis.
Andersom zelfs nog beter, muis nooit meer last van jou.
Oja, en geen kaas in dingen leggen, koekkruimels werkt veel beter.

Op 9 april 2005 17:34:19 schreef Rd12tf:
Het experiment van Skinner is al gedaan, vind het niet ethisch om het louter uit educatief standpunt te herhalen terwijl er voldoende literatuur over dit onderwerp beschikbaar is.
Vind ik trouwens voor alle dier/mens proeven in dit verband.
[...]
MvgEat

Ik deel je mening gedeeltelijk, maar dierproeven zijn IMHO weldegelijk (zeer gelimiteerd) nodig, zelfs de overheid stelt ze verplicht... Alleen ze mogen van de Dieren Experimenten Commissie (DEC) inderdaad niet onnodig herhaald worden. Dat heeft ook te maken met het pak A4 papier waar ik het al eerder over had...

nu nog een mod die een sloje overheeft!

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

tussen haakjes: muizen haten pepermunt: overal rondgooien dus.

en dan bedoel ik de pure etherische olie, niet een rolletje king!

zo duur is het niet, werk prima, is ongevaarlijk, is niet giftig, en ruikt voor mensen aangenaam.

als je dan last van muizen hebt, los het dan logisch op, en jaag ze weg, in plaats van ze te lokken en dan te doden.

* Lucky Luke vind dieren lokken en dan doden niet alleen zeer klunzig, maar ook gemeen.

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 9 april 2005 17:38:10 schreef The Force:
[...]
Ik deel je mening gedeeltelijk, maar dierproeven zijn IMHO weldegelijk (zeer gelimiteerd) nodig, zelfs de overheid stelt ze verplicht... Alleen ze mogen van de Dieren Experimenten Commissie (DEC) inderdaad niet onnodig herhaald worden. Dat heeft ook te maken met het pak A4 papier waar ik het al eerder over had...

Het ging mij hier ook om de onnodige herhaling. En om de combinatie van Wetenschap om de Wetenschap en het vaak informele karakter van een onderwijsinstelling ...

MvgEat

ok ik zal niet meer posten in dit topic, aangezien ik me voor jullie toch niet goed genoeg duidelijk kan maken. Veel succes nog TS