Nieuw laser en dergelijke topic deel 10

Dit topic is gesloten

ik heb nu heel vage motertjes: 3 spoelen, iedere spoel heeft een aparte aansluiting en de andere aansluitingen zijn met elkaar verbonden, daar zit geen aansluiting aan

pin ---uuu--l
pin ---uuu--l
pin ---uuu--l

en de l kan ik dus niet aftappen.

wat denken jullie: gewoon pin 1 +, pin 2 - en pin 3 aan de opamp?

ik heb intussen ook een schuifregister, de 74ls374, niet de 5 dus, maar dan mod ik het schemaatje een beetje

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

motor is in ster geschakeld zo te zien.. lijkt me niet bruikbaar voor dit doel! dit is een 3 fasen motor en geen stepper

Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield. Ik maak ze mogelijk. Ik kan je pijn en lijden laten zien. In tegenslag vind ik hoop, in de verhalen die ik hoor inspiratie. Ik kan je veel vertellen. Wat ik doe? Ik ontdek. Mijn wereld is jouw wereld.

@absolute
heb je al een email gekregen ?
ik ga zometeen dan namelijk 4 steppers voor je mee bestellen

4 x mot 1 voor dnst
1 x mot 1 voor menno
2 x mot 1 voor dj evers (ik weet niet precies wie dat is :S)
4 x mot 1 voor absolute

klopt deze lijst of ben ik iets vergeten :P
@dnst ik heb er 4 opgeschreven omdat ik nog niet zeker weet of jij nou ook welke voor je vriend wou :)

dj evers ben ik :P ik moet toch mijn email naam maar eens veranderen. Ik ben net bij de electra zaak geweest dac 0832 hadden ze niet en conrad ook niet, weet iemand waar ik die dingen kan krijgen? of ergens een complete dac voor 20/30?

die dingen zijn lastig aan te komen ...
en een complete dac is ook duurd

AVR powerd

neej hoor

een IA is om zo veel mogelijk korting te krijgen
en nu krijgen we geen korting :P

AVR powerd

Op 28 januari 2006 16:38:34 schreef djlorenzo:
dj evers ben ik :P ik moet toch mijn email naam maar eens veranderen. Ik ben net bij de electra zaak geweest dac 0832 hadden ze niet en conrad ook niet, weet iemand waar ik die dingen kan krijgen? of ergens een complete dac voor 20/30?

Woon je toevallig in brabant? Dan is Breda misschien bereikbaar... Ik heb ze daar een keer gehaald. De zaak waar ik ze heb gehaald is "Electra" Zie: www.electra-breda.nl Misschien is er ook wel een mogelijkheid om iets op te sturen... Ik heb geen idee of de prijs dan ook nog interressant is.

Succes ermee!

Op 28 januari 2006 12:55:38 schreef Lazeres:
Gebruik een naald. Simpel én licht! Lees mijn advies aan Roelke hierover:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/24363/32

Succes!

Op die foto heeft ie koperen buisjes gebruikt, ik heb nu messing liggen, weegt geen druk en gaat strak om de das, druppeltje loctite erin, werkt eprfect :D

Ook stoelhoeken gehaald om steunen te maken en het ic voor de blanking, komt allemaal goed!

ok, ik ga toch een steppertje met 3 spoelen gebuiken (variabele reductance ofzo:s) met 4 draadjes

wat ik hier nu toch heb: een ir lasertje van ik denk 5x5x1 mm:o
niet zo'n gouden dingetje maar zwart plastic en het laserdeel is goed te zien. weet alleen niet hoe aan te sturen en welke kanten het licht allemaal opgaat (het lijkt meer op een zwart plaatje met een laserdeeltje erop, maar niet echt gericht)

heb intussen al: alles behalve een ge-etste print, van die superdunne spiegels en dac ic's.

heeft iemand nogmaals een pcb-layout of is iemand er al mee bezig? kan je die dan mailen?

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Op 27 januari 2006 22:14:00 schreef Arjan Swets:
wat zijn de waarde van de weerstanden R36 en R37 bij de elm chan driver .
http://elm-chan.org/works/vlp/galamp.png
R36 1 ohm?
R37 100m?

@Dj Antoine hoever ben jij? Je was een PCB aan het maken?

R36 is 1 Ohm (klopt)
R37 is 0,1 Ohm (100 mili Ohm, beetje raar aangegeven)

zonder rook geen elektronica

ik krijg bij dat plaatje een andere website :S

AVR powerd

hi

ik ben ook bezig een laser te bouwen :)

200mW 532nm analoog
???mW 650nm analoog wat raden jullie aan?

30kpps scanners

1 RGY dichro

Riya USB en Phoenix.

De behuizing, zit te denken aan een flightcase :) wat voor bodemplaat raden jullie aan, 1 cm aluminium?

Dit is voor prive ;).

In de entertainment werk ik zelf met DSP en JenLas 17 Watt

poeh rood wordt een 500 - 600 mw rood

met aluminium moet je opletten met kortsluiting
hout is hier net zo goed voor

AVR powerd

Op 28 januari 2006 19:35:03 schreef roelke.nl:
poeh rood wordt een 500 - 600 mw rood

met aluminium moet je opletten met kortsluiting
hout is hier net zo goed voor

nou ik denk met 400mW rood al voldoende te hebben, het kan zijn dat ik naar 635nm ga.

aluminium is dan wel voor kortsluiting gevoeling maar wel natuurlijk goed voor de koeling. Hout heeft deze eigenschap niet.

400 mw wordt krap

vergelijking 5 mw groen op 10 mw rood

trouwens je mag mij tovoegen op msn : roelke AT roelke DOT nl

AVR powerd

Op 28 januari 2006 19:35:03 schreef roelke.nl:
poeh rood wordt een 500 - 600 mw rood

met aluminium moet je opletten met kortsluiting
hout is hier net zo goed voor

is trespa misschien wat?

zonder rook geen elektronica

gewoon een kistje bouwen, met hoekprofielen aan de zijkant van alu, de platen van alu (1cm is te dik denk, eerder 0.3 ofzo) of van stevig hout. nadeel van hout: je hebt een veel dikkere plaat nodig dan alu om dezelfde stevigheid te krijgen.

je zou ook tri/multiplex plaatjes kunnen nemen met alu strips erop voor de stevigheid: licht, dun en toch sterk.

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

hoe gedraagd trespa en hout zich als het warm wordt? zet het meer of minder uit dan alu?

zonder rook geen elektronica

een dvd brander van 4X hoeveel mw rood zit hierin ?

AVR powerd

Hout lijkt me niet geschikt als optische tafel. 1 cm alu komt meer in de buurt en is wat gemakkelijker te bewerken als staal, kosten lijken me voor een compacte setup niet zo spannend.

Om twee stralen van een paar mm over een wat langere afstand over elkaar heen te kunnen leggen is een behoorlijk stevige opstelling nodig.

Eerste graphics in groen laser licht van me zelfbouw galvo's :)

De gans :)
http://home.student.utwente.nl/j.vandezand/laser/DSC00781.jpg
http://home.student.utwente.nl/j.vandezand/laser/DSC00782.jpg

De setup:
http://home.student.utwente.nl/j.vandezand/laser/DSC00787.jpg
http://home.student.utwente.nl/j.vandezand/laser/DSC00789.jpg

Natuurlijk ben ik nog niet tevreden met de kwaliteit en snelheid van de graphics, de snelheid is max 5kps nu... :( kortom; nog lang niet de specs van Chan, maar het begin is er! En de gans is zowaar herkenbaar! :D

Niet slecht :D voor een zelf na gemaakte galvo :)

Waarom zo veel printplaatjes? :P

[Bericht gewijzigd door Dnstje op zondag 29 januari 2006 16:10:37

Elektro/laser/lichtdude enzo* http://yoshinon.dnstje.nl/

WOW !!!!!

Dit is écht super goed !!!!!!!!!!!
Ik had nooit gedacht dat het wat zou worden van die zelfbouw-galvo's, maar dit slaat alles!
Geloof zelfs dat Ledfreak een prijs zou uitloven als er iemand was die een behoorlijk plaatje zou scannen. Dit is dus het bewijs dat het dus wel kan.

Super en ga door met verbeteringen.
En posten die foto's!

Succes.

Dit topic is gesloten