De cascade is ingegoten in een redelijk zacht ruber/siliconen achtig materiaal, die bij verwarming zachter wordt. Het is dus een thermoplast i.p.v. de (veel gebruikte thermoharder zoals epoxy hars).
Ik heb eerst geprobeerd de vulstof zachter te laten worden in kokend water. Opzich werkt het wel, maar is niet echt handig. Daarna ben ik met een verfbrander aan de slag gegaan.
Eerst de zijkanten verwijdert (direkt na het kokende water, dus de vulstof nog zacht). Aan de bovenkant kan je beter laten zitten. De HV uitgang (buisje) heb ik ook laten ziten, die kan ik dan weer gebruiken. De rest van vulstof heb ik m.b.v. scalpmesje, een schroefendraaier en een punttang laagje voor laagje verwijderd. De vulstof heb ik telkens met de verbrander zacht gemaakt. Het is echter wel een rot klus.
Hier een foto van 'work in progress':
BTW: Het bovenste gedeelte van het plastic bakje zit in de boorklem geklemt:
Het lastigste waren de diodes:
Ik denk dat van mijn cascade toch iets niet goed is, want als ik hem 'vrij in de lucht' test, gaat de aardlek er weer na ongeveer een half uur doorheen. Je hoort het aankomen. Eerst geknetter en dan het licht uit .
Omdat de condensatoren makkelijker te krijgen zijn ga ik eerst de condensatoren vervangen. En dan zien we wel weer verder.