ik heb wel interesse in de digitale en pc stuff.
maar analoog heb ik dan weer niks mee.
ik heb wel interesse in de digitale en pc stuff.
maar analoog heb ik dan weer niks mee.
Maar ik mag aannemen dat PC-spul van 10 jaar geleden niet al te boeiend is.
Soms wel hoor. SCSI onderdelen en processors voor workstations. Je kan met Linux of DOS specifieke toepassingen nog aardig wat knutselen, waar een µP te klein voor is.
@Geek :
Wat wil je specifiek hebben ? Dan kan ik dát er in laten zitten voor je
Golden Member
Xeon-processoren lijken me nog wel van belang; je zal ze maar zoeken dan kosten ze nog 100 euro ofzo. PCMCIA-modems lijken me al dubieuzer. Parallelle kabels zijn interessant om te slopen voor montagedraad. Een klein beetje animochecken is misschien wel een idee.
2 gematchte XEON processoren
DVI videokaart
Audioconnectieboxje voor PC (Niet af)
wat zit er nog meer in de doos? want dat is me niet helemaal duidelijk.
@geek: ik heb hier nog een tweetal dell 2650's liggen, met ieder 2 xeon-processoren d'r in...
Dell 2650's dat zijn toch laptops ?
@Geek
Buiten het lijstje van wat ik er in heb gestopt, zit er nog een andere printernetwerkkaart in (info bij Lucy Luc) een staple PCMCIA modemkaartjes met bijbehorende snoertjes, Een stapel Parallele kabels. De rest zal ik morgen noteren of Luckey moet zijn lijstje inmiddels publiceren. Oh, ja er zat iets in wat Spider wordt genoemd (niet zo een waar je je monitor mee calibreert).
Ik denk echt dat het zinvol zal zijn om duidelijk te listen wat er in de doos zit. Daar moet iedereen dan wel aan meewerken !
Laten opvolgers van Geek ook zeggen wat ze willen !!!
Golden Member
Laten opvolgers van Geek ook zeggen wat ze willen !!!
je bedoelt over wat ik er wel in zou willen hebben?
ik heb wel interresse in het gewone elektronica.
ik heb niet echt veel verstand van dat computer spul.
Op 14 mei 2012 00:14:07 schreef Tidak Ada:
Dell 2650's dat zijn toch laptops ?
Poweredge 2650/2850 zijn server-bakken. Ruwweg 90cm diepx60breedx10cm hoog, en knap looiig. Niet te tillen.
Ah, wij hadden een Inspiron 2650, vandaar de verwarring. Ik kon me al niet voorstellen dat daar twee XEON's in zouden kunnen zitten.
Dus eigenlijk net zoiets ald die DIGITAL® Alpha Server, die ik ooit had.
@haasje93 :
We bedoelen, wat je zou willen van de listing (mijn deel was al gepubliceerd, de rest komt vandaag).
Maar het is altijd mogelijk om je wensen uit te spreken.
Wees allen voorzichtig met het word "gewoon". Voor de één is dat analoge discrete elektronica, voor de ander digitaal, SMD, buizenwerk of "loodgieterswerk" (centimeter en milimeter golven) en zelfs programmeerbare logiga hoort daar tegenwoordig bij.
Dit zat er nog in van water bij aankomst in zat:
Laat even weten wat jullie kunnen gebruiken, dan kan de reat er uit.
Van mijn spul heb ik alvast het Schroevedraaiermotortje, De thermische printkop (Uit FAX) en de Motoola kabelmoden er uit gehaald vanwege het gewicht. http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1387723#1387723
laat dit er maar voor mij inzitten:
[Bericht gewijzigd door geek op maandag 14 mei 2012 14:53:48 (11%)
Is OK.
Laat anderen ook even wat melden, kijken of het dan lukt met de post
Op 13 mei 2012 21:30:31 schreef alex278:
Je zou misschien ook eens kunnen kijken naar een animocheck oid voor de huidige doosinhoud. Als ik 't zo zie dan heb je een redelijke kans dat iedereen overtollige meuk in die doos doet die andere mensen ook beschouwen als 'overtollige meuk'. Het heeft dan ook niet al te gek veel zin om dat door te sturen.
Precies, daarom dacht ik aan een maximum hopcount. Dus zoeken naar iemand die die "meuk" wil hebben, en als dat niet lukt in (zeg) 3-5x verzenden, dan gaat het eruit om plaats te maken voor wat nieuws. (Afhankelijk van gewicht en bruikbaarheid. Een rolletje smd weerstandjes kan zowat eindeloos blijven zitten, een computerkast mag er na 1 hop al uit)
PC spul is inderdaad twijfelachtig... (Al kan het soms bruikbaar zijn)
zit er nog een andere printernetwerkkaart in (info bij Lucy Luc)
Huh? Printernetwerkkaart? Niet van mij iig...
Oh, ja er zat iets in wat Spider wordt genoemd (niet zo een waar je je monitor mee calibreert).
Is een USBspider8 van freescale. Microcontrollerprogrammer. Zit ook een aantal freescale microcontrollers in. Ik heb er ooit een spider ingedaan maar er is er daarna nog 1 bijgekomen, en die microcontrollers zijn ook niet van mij.
Ik denk echt dat het zinvol zal zijn om duidelijk te listen wat er in de doos zit. Daar moet iedereen dan wel aan meewerken !Laten opvolgers van Geek ook zeggen wat ze willen !!!
Absoluut mee eens. Dan komen spullen op de juiste plek terecht en houden de postbodes hun rug gezond.
Ik heb trouwens geen lijstje gemaakt... (Had al vrij veel werk aan het splitsen, en nog een hoop niet boxgerelateerde dingen aan m'n hoofd)
Op 14 mei 2012 09:47:33 schreef Tidak Ada:
Dit zat er nog in van water bij aankomst in zat:
<list>
Laat even weten wat jullie kunnen gebruiken, dan kan de rest er uit.
Eigenlijk allemaal wel bruikbaar in mijn ogen. Op misschien de kroonsteentjes, IR laser, gsm, ledlampjes en tablet na. (Die ledlampjes zijn rood en knipperen, de behuizing is wellicht herbruikbaar na een verflaagje...)
Die digitenneset weegt wel redelijk wat, dus het zou handig zijn als er nét iemand een stuk coax nodig heeft...
Nog wat aanvullende info:
Die grote print is geen moederbord, ik denk dat dat de energiecentralebesturingsunit is (met de 2 8085's). Het mobo is naar benadski.
Meerstandenschakelaar komt idd uit een dataswitch (SubD zitten er daarom nog aan vast).
En de plakletters zijn wrijfletters.
Golden Member
ik ben toevallig ook wel geinterreseerd in het spul wat GEEK heeft gezegd (dat soort spul)
en ik ben geinterreseerd in de wrijfletters.
Ach Geek zal wel wat overlaten, denk ik
Coaxkabel ? Niet gezien ! Het is een soort ophangsysteem, ik dacht niet meer.
Zit toch een aardige rol kabel bij...
Ik zat naar een grote rol te kijken, maar het is zo'n 2m met aan één kant een F-connector en aan de andere kant een huishoudcoaxplug (Ik had het doosje niet ver genoeg open gedaan).
Ik heb er nu dus uitgehaald :
Dat scheelt 1400 gram. Zal morgen eens kijken of dat genoeg is. Zo ja, dan gaat ie op de post.
DOOS IS GEPOST 160512
Pakket ontvangen
zal straks updaten
[Bericht gewijzigd door geek op vrijdag 18 mei 2012 16:51:52 (62%)
boxlog eland
oke hier is wat ik er uit heb gehaald.
de hack42 sticker gaat op m'n laptop.
de ic's ga ik gebruiken voor het experimenteren met oude 8-bit processoren.
het atiny board voor het beginnen met avr.
2x 4.95 mhz kistal
2x printer kabel
7905 voor een gitaar versterk voeding aftemaken.
de video kaart voor als ik die nog heb met het rommelen in pc's.
en de galwisp is voor een vriend van me die wil beginnen met pic micro's. heb hem al geholpen om met picbasic op weg te komen en hij is nu zelf bezig met een ledkubus van 5x5x5.
en wat ik er in heb gestopt.
ne5532 (paar stuks)
een heleboel ontvanger ic's voor radio/tv + 1 teletekst decoder.
zakje met ic's zonder opdruk (kan worden gebruikt om te leren solderen)
3x +-15v schakelende voeding (voeden met positieve voeding)
paar transistoren
zakje met nog wat random onderdelen (iets voor radio's?)
grote relay uit oude telefooncentrale
3x micro switch (iets voor eind schakelaars op een cnc machine)
buisje met opamp's
nog wat ander ic's / audio ic's
zak met connectoren
zak met weerstandjes (allemaal de zelfde waarde)
4 kleine trafo's
paar grote ic opberg buisjes
kleine en grote
anti static dissipative zakken klein en groot
@haasje93 je hebt mail
Golden Member
@ GEEK You have got mail.
@geek
Ik geloof dat dat mijn wisp is. Hij had op het laatst wat kuren. Ik heb me hier niet meer in verdiept, dus waarschijnlijk was dat gewoon een los draadje. Maar check hem even voordat je hem aan een vriend geeft die niets van PIC's weet.
@pientertje dat zal ik doen.
box eland verzonden naar haasje93 op 190512
Box Nerdeland is ook sinds gisteren op weg, deze is naar willyp gegaan.
Golden Member
@Willyp mag ik de box nerdeland na jou ontvangen?
naar wie moet ik de box eland sturen als ik er klaar mee ben?