Zoek schema van een DAP Palladium 2000 vintage versterker

Beste Forumleden,

Om deze versterker te repareren zoek ik het schema van bovengenoemde versterker.

Vriendelijke groet en bij voorbaat dank.

Trevor

Ik wil je niet ontmoedigen, maar als deze er al zijn weet ik niet of ze vrijgegeven worden door de OEM fabrikant in China. Al eens geprobeerd via Highlite?

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!

Hier staat de P900:

http://members.home.nl/jjm.smeets/P900.pdf

die van jouw zal ongetwijfeld iets anders zijn.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Ik geloof dat de P2000 een klasse H voeding heeft, maar weet het niet zeker. Schema van een P900 is daarom onbruikbaar (vind het al knap dat deze er is!)

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!

DJohhny, je hebt gelijk:

http://www.circuitsonline.net/forum/view/41579/

Waarschijnlijk is ie meer gelijk aan deze: Dap Vision 3500

http://www.circuitsonline.net/forum/view/80831/

Shema in dat topic doet het op dit moment niet

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

De voeding schakelt inderdaad met volgens mij 2x IRF640 waarvan er een gesneuveld is.
Van de eindtransistoren(4x 2sa1943/4x 2sc5200) zijn er nog maar twee goed.
heeft iemand ervaring met het repareren van specifiek deze versterker?
Is er misschien een onderliggende oorzaak aan te wijzen?

Vriendelijke groet,

Trevor

Je zult ook de stuurtorren ed moeten controleren. Waarom kapot kan vele oorzaken hebben, wel zijn bij dit soort budget merken de zaken vaak op het randje ingesteld.

Stuurtorren controleren is natuurlijk standaard procedure.
Er zijn soms wel specifieke en typegebonden oorzaken die alleen "insiders" weten.

Vriendelijke groet,

Trevor

Beste is om alles op de correcte manier uit te meten. Zonder kennis/apparatuur niet aan beginnen.

Ook al repareer je zoals ik al 38 jaar versterkers een schema blijft makkelijk.
Vandaar mijn vraag hierom.
Overigens valt er niet zoveel uit te meten aan een uitgefikte versterker.

Vriendelijke groet,

Trevor

Wellicht begrijp je me verkeerd, ik bedoelde de componenten uitmeten. Dingen zijn niet zo heel moeilijk, heb er genoeg gerepareerd zonder schema.

Hallo beste forumleden,

Versterker inmiddels hersteld.
Oorzaak doorgeslagen IRF640
Hierdoor bleef de "hoge voedingsspanning" continue aanwezig.
Enkele hoogohmige voorschakelweerstanden (10k//12k)doorgebrand naar 15V zenerdioden etc.
Deze weerstanden incl 2x irf640 plus alle eindtorren vervangen.

Vriendelijke groet,

Trevor

heb hier nog wat van de P1200. http://elektrotanya.com/dap_audio_palladium_p-1200_sch.pdf/download.ht…

Die Type P400 tot 900 zijn Classe AB en de 1200 tot de 2000 zijn Classe H geschakeld. die P900 tekening heb je echt niets aan!. Die 1200 komt er wel meer overheen. die Schakling staat er op. enigste verschil met de 1600/2000 is dat die 1 Eindtrap paartje meer hebt. (4x2SA1943/4x2SC5200) per versterkerblok en een andere type Voeding. de 1200 heeft 1 Ringkern van 80-40-0-40-80 Volt en de P2000 90-45-0-45-90 Volt. Verder kan je voor de Reparatie de 1200 Schema aanhouden.

De voltage op de Collector kan je uitrekenen door de Waarde van de Ringkern op te geven (40 x 2 2√x = 56,5) Bij Classe H Schakeling zie ik die langzaam omhoog gaan naar 68 Volt als ik hem vol vermogen belast open draai tegen de ClipLimiter aan. die Opto-Coupler die houd hem in zodra die Clip led begind op te lichten.

Nou en? De toegevoegde post bevat wel degelijk zinnige informatie en derhalve relevant!

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)