CD speler van jukebox defect, wat nu?

Beste mensen, ik zal mijzelf eerst even voorstellen; ik ben Andre, technisch in de zin van auto's en alles wat daarbij hoort maar niet echt in de "kleinere" materialen zoals cd spelers dus.
Ik volg dit forum wel al een aantal jaren en weet dat er hier erg veel kennis rondloopt.
Nu heb ik zelf een probleem en wil eens peilen of die kennis ook mij van dienst mag, kan en wil zijn :)

Afijn, ik heb een jukeboxje gekocht tweedehands. Een Wurlitzer 1050 model maar dan een kleinere (1 meter hoog) ripoff van Elta.
Het ding kan radio weergeven, een cassettebandje afspelen en een cd weergeven.

Bij dat laatste gaat het fout; vaak leest hij waarschijnlijk niet goed; doet er lang over om te "zien" hoeveel nummers op een cd staan en als hij dan eenmaal speelt, dan raakt hij geluid kwijt en gaat het motortje zeer hoog optoeren. Uit angst zet ik hem dan uit, zo hard toert dat op.

Nu heb ik de speler uit de box gehaald en bekeken maar kan er niets aan zien.

Heeft iemand misschien een idee wat ik kan doen, wat ik kan zoeken en waarnaar ik kan zoeken?

Of anders; ik wil wel een nieuwe kopen maar kan zowaar niets vinden van Elta. Nu lijkt het mij dat dit een standaard spelertje is dat voor 1001 soorten handzame apparatuur gebruikt wordt of werd.
Is er misschien iemand die dit spelertje herkend dan, die zegt: "ow, dat is de Opel Astra onder de spelers, die zit overal in, je kan hem daar en daar kopen" ?

Om de zaak wat duidelijker te maken en in de hoop op identificatie een paar foto's:

http://www.home.zonnet.nl/Iris-heeremans/DSC02232.JPG
http://www.home.zonnet.nl/Iris-heeremans/DSC02233.JPG
http://www.home.zonnet.nl/Iris-heeremans/DSC02234.JPG
http://www.home.zonnet.nl/Iris-heeremans/DSC02235.JPG

Alvast mijn hartelijke dank en vriendelijke groet; Andre.

lijkt op een philips laserunit,maar weet zo niet welk.

gr, weetal

als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!

zo niet te zien maar op het bewegende deel met de laser zit een potmetertje om de laserstroom in te stellen
door expirimenteel de potmeter enkele grade's te verdraaien omdat meestal de laserstroom is opgelopen

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Hensz

Golden Member

Don't Panic!

Ik ben de monteur van die chinese jukeboxen, ik werk oa voor Kotronic Europe B.V. als freelancer.

Dat is het bedrijf dat die dingen exporteert uit china over heel de wereld.

ik heb ergens nog loop werkjes liggen, maar die komen uit units die transport schade gehad.

Als je in de buurt van eindhoven woont of moet zijn, zou je ff langs moeten komen met de jukebox, dan kunnen we ff testen welke goed werken.

mvg flip

[Bericht gewijzigd door mr flip op donderdag 23 december 2010 22:58:54 (11%)

Je hebt werkpaarden en je hebt luxepaarden, maar ik ben een luipaard

De laserstroom ga ik eens proberen; ik heb het schroefje gevonden.

mr Flip; helaas woon ik aan de andere kant van Nederland, Haarlem en dus is dat geen goed haalbare kaart. Wel bedankt voor het aanbod!

laser stroom als laatste proberen, blaas eerste met een compressor alle stof van de prisma.
Het zijn redelijk open units die juke boxen er kan makkelijk stof naar binnen komen.

dmv langs de lens te blazen, doe dit wel voorzichtig (niet met 10 bar) anders blaas je de lens coils los.

als je toch met de laser spanning aan de gang gaat, markeer ff het punt waar hij op staat, en hele kleine stapjes proberen..

teveel is echt foute boel!!!

foutje mijnerzijds:word door philips gebruikt,is dus geen philips!
zou een sfp101n kunnen zijn,deze bestaat in 2 uitvoeringen met 15 pins en met 16 pins steker.onderling niet uit te wisselen!

gr, weetal

als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!

De lens schoonmaken heb ik reeds een aantal keren gedaan maar dat helpt helaas niet.

Weetal; degene die jij opnoemt lijkt er wel verdacht veel op maar heeft een veel kleiner printje op de rug. Ik heb overigens 13 pins.... en dan nog 2 keer 5 pinnen en 1 keer twee voor de spanning.

is het dit model:

http://www.hktdc.com/suppliers-products/Hollywood-Jukebox/EN/1X00AD1W/…

er zijn nogal veel varianten op de markt maar komen allemaal uit dezelfde fabriek.

Ik zal morgen eens op het werk kijken volgens mij staat er op wie het loop werk heeft gemaakt.

mocht het niet lukken kan ik wel even gaan bellen of ze nog nieuwe loopwerken bij kotronic hebben liggen.

High met Henk

Special Member

ik zou als die jeukbox je dierbaar is (lees meer waard als de brandstof) toch maar een deal met flip maken dit is ZO duidelijk de laserunit. Een dergelijk aanbod krijg je niet vaak!!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Beste mr flip, inderdaad, dat model is het. Ik zie ze ook vaak op marktplaats in diverse kleurtjes en achtergronden in de koepel, maar ze zijn inderdaad allemaal hetzelfde leek mij ja.

Tja, hier kan ik niets lezen, als jij kan zien wie het heeft gemaakt en ik weet waar ik het kan bestellen, heel graag zelfs!

@ Andre,

Ben bezig geweest met zoeken en bellen.

Ik heb er een gevonden, van de laatste reparatie, staat idd niks op van herkomst.

heb gebeld met de impoteur, die vertelde dat ze gestopt zijn met de fabriek in kwestie.
Helaas had hij ook geen spare units meer liggen.

En om alleen een laser uinit te laten komen ben je alleen al 80 euro verzend kosten kwijt.... (is ook niet echt de moeite)

opties:

Ik heb nog ergens een paar dozen sloop onderdelen liggen, maar daar kom ik niet 1-2-3 bij, als ik in het nieuwe jaar staigiares heb zal ik die hoek van mijn magazijn laten uitsorteren, dan is er nog een kleine kans dat daar loop werken bij zitten...

Wat ook kan, is dat er eentje retour komt van een winkel, indien deze een ander probleem heeft dan de laser unit en niet te reparen is, sloop ik er de laser uit (de kans is wel erg klein een jaar geleden heb ik de laatste terug gehad)

----------------------------------------------------------------

Persoonlijk zou ik ff wachten tot januari dan weet ik hoeveel van die units ik nog heb liggen, en toch gewoon ff langs komen met de jukebox, als we een goed loop werk vinden mag je hem van mij hebben...

dan kan hij dus gerust de laserstroom terugregelen zoals ik al zei enkele grade's verdraaien , eerst linksom , wel ff merkteken plaatsen

bjokal

Golden Member

Als ik zo het plaatje zie is het inderdaad een SF-P101 loopwerk.
http://www.sanace.com/Optical_Lens/SF-P101N_16Pins.jpg

Zijn nog volop te krijgen trouwens, inderdaad wel even kijken hoeveel pins de flatcable naar de laserunit zelf is.
Het printje op het loopwerk kan gewoon overgezet worden.
Waar je wel mee zit is het plateautje waar de CD op rust.
Dit zal ook wel over te zetten zijn, bij dit loopwerk zelf met spindlemotor en al.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Zo ver ik kan zien is het idd het zelfde loop werk.

het plateau (afdekking) kan over geklikt worden, ik zie de uitsparingen er voor zitten.

spindel motor zou ik idd wel overzetten, ipv het plastic cd houdertje over te zetten, die breken vaak af met demontage.

En ik zou ook de roze schock mounts overzetten, dat zijn speciale voor de jukebox

Je hebt de lens schoongemaakt met IPA en een wattenstaafje ?

Aan de laserstroom moet je nooit en te nimmer aan gaan lopen draaien als je er geen kennis van hebt.

Dominic

Op 29 december 2010 16:51:39 schreef Dominic:
Je hebt de lens schoongemaakt met IPA en een wattenstaafje ?

Aan de laserstroom moet je nooit en te nimmer aan gaan lopen draaien als je er geen kennis van hebt.

Dominic

wat is het verschil met weggooien

Inderdaad, als het de laatste stap is voor het weggooien, maar alleen DAN.

Bestel anders gewoon die unit, kost iets meer dan een tientje.

En als je zelf niet al te handig bent, zou ik het prachtaanbod van mr flip in januari met beide handen aangrijpen, iemand met veel ervaring met het apparaat en wellicht reserve-onderdelen voor nop... wat maakt haarlem-eindhoven dan nog uit?

If you want to succeed, double your failure rate.

tja, het zijn er in totaal 14.

Je zou zeggen, ik stuur er een op maar.....

Het zijn allemaal nieuwe, ik heb deze snel snel uit jukeboxen gehaald die uit een container kwamen die nogal gestuiterd was.

Ik ben daarvoor naar Ierland moeten vliegen omdat ze zo genaamd een probleempje hadden met een partij jukeboxen....
Toen ik daar aan kwam in een of ander pakhuis sprongen de tranen in me ogen, somminge jukeboxen waren nog maar 50 centimeter hoog....

Ik heb er 30 kunnen redden van de 50, de rest had zo zwaar schade dat ze onmogenlijk verkocht konden worden....
De echt getrashte 20 heb ik totaal gestript en naar mezelf opgestuurd voor eventuele spare parts..

Maar hier in nederland kwam ik erachter bj reparaties dat 1 op de 3 laserunits z'n tik hadden gehad dat deze ook niet meer werkte..

Vandaar dat ik liever hebt dat je ff langs komt, dan weet ik zeker dat je een goede hebt...of je probeert het met een philips unit.

Sommige denken waarschijnlijk, waarom stuurt dat bedrijf ze niet terug onder garantie of iets. het bleek goedkoper om mij door heel europa heen te laten viegen, als een volle container terug te sturen naar china...

ps ik heb ook nog andere parts, pootjes tunerboards afstand bedieningen etc etc

mvg Philippe Huyskens

Hoi André (en de rest),

Hier hetzelfde, al opgelost??

Hier 2 x defecte cd.
Nog tips?

Mvg, Dirk

Mr. Flip,

Heeft u nog misschien 2 cd spelers of een tip hoe ik er aan kom?

Beste Andre,meestal staat er op de laser unit een nummer ,aan de hand daarvan kun je gewoon een laser unit bestellen,kijk op classic-serviceparts.de .Ps na het instaleren van een nieuwe laser uinit niet vergeten het soldeer brugje te verwijderen,deze zit op het printje ter beveiliging tegen statise ontladingen die dus je laser diode om zeep helpen.

Hallo,
Even beter gekeken het betreft een
KSL 2101ABM oftewel een sony cd laser unit met mechanism.
Heeft iemand nog tips om hier (goedkoop) aan te komen?