Hallo,
Ik heb een versterker gemaakt met van deze site de:
- 5A gestabiliseerde voeding
- Regelversterker
En als amp de TA2024. tevens heb ik 2x een input gemaakt, en dmv. een 6 polige schakelaar kan je schakelen tussen 2 geluidsbronnen.
Hij werkt redelijk, dat wil zeggen er komt geluid uit, volume, balance, treble en bas zijn te regelen.
Alleen heb ik de volgende problemen:
1) Als ik de versterker aanzet (220v op de trafo) hoor je meteen een harde knars in de speakers (ook al is de volume helemaal omlaag), heb lijkt er dus op dat hij in één keer een opdonder krijgt. Hoe kan ik dit voorkomen? misschien een diode plaatsen, weet niet goed waar dit aan kan liggen.
2) Als ik op de ene input een geluidsbron een signaal zet, en ik de andere input geschakeld heb, daar hoor ik alsnog (zacht) de andere input er door heen, misschien moet ik nog ergens een weerstand tussen zetten (naar de nul?).
3) De regelversterker werkt niet naar behoren, op zachte volume doet alles het perfect, echter raakt hij op hogere volume zeer snel overstemt (zonder regelversterker gebeurt dit niet, TA2024 werkt perfect), ook gaat hij bij hogere volumes, met name als je er meer bas ik stopt, knarsen. Je hoort dan een hele hoge schelle piep/knars (niet continu maar een fractie van een seconde). Ik draai dan meteen de volume weer lager (klinkt niet goed). Komt dit misschien omdat ik de potmeters, 47k weerstanden en 220nF condensatoren op een andere printplaat heb zitten, en deze met een (denk wel) 40cm kabel heb verbonden met de regelversterker?