nee sorry, mijn glazen bol is stuk.
welk schema heb je gebruikt?
wanneer gaat het kristal stuk? gewoon opeens, of als de klok net 5 minuten draait, of als je er met een hamer op mept, of whatevver.
nee sorry, mijn glazen bol is stuk.
welk schema heb je gebruikt?
wanneer gaat het kristal stuk? gewoon opeens, of als de klok net 5 minuten draait, of als je er met een hamer op mept, of whatevver.
Op 13 augustus 2005 18:12:23 schreef Lucky luke:
ok, daar staan schema's...maar nog geen code gezien...
(en dat elke 10 minuten aangaan enzo, word denk ik ook vrij lastig, dat moet ik dan zelf nog zien te realiseren, want hij moet wel gelijk blijven lopen...)
ik denk dat ik eerst maar eens met dat draadloos energie overdracht ga knoeien. ik moet nog ergens een fan hebben. (en een kapotte stappenmotor uit een scanner om draad uit te halen, of ik koop wat draad)
dan moet ik eerst een ne555 hebben om dat aan te sturen. die IA zit ik dus ook nog wat op te wachten...
maargoed, hier heb ik in elk geval alvast wat aan, maar meer info is altijd welkom.
er staan veel klokken op het net, maar vaak zonder code of schema's...
(en dan moet ik de code nog aanpassen aan mijn wensen... dat zal wel ff lastig worden...)
alle hulp is welkom dus!
Licht het nou aan mij of kan je gewoon een pot-meter aan de motor hangen en de juiste frequentie opzoekken?
zodat het beeld stilstaat...??
Op 14 januari 2008 16:40:14 schreef nickMMM:
[...]Licht het nou aan mij of kan je gewoon een pot-meter aan de motor hangen en de juiste frequentie opzoekken?
zodat het beeld stilstaat...??
jep dat kan
Op 16 augustus 2005 10:56:44 schreef Jan Bot:
hallo,Ja, maar jij hebt heel dun draad. en dat is juist het probleem. Die draden worden natuurlijk warm.
Als je door een draadje van 0.2mm 8 ledjes van 20mA wil persen dan worden ze warm.
straal x straal x pie
0.1 x 0.1 x 3.14 = 0.0314Als ik 4A per mm2 neem is dat 126mA en 8 ledjes is samen 160mA. Natuurlijk knipperen ze niet allemaal tegelijk aan, maar als er van deze pieken kunnen zijn, dan smelt de boel natuurlijk wel.
Ik heb daar van te voren al rekening mee gehouden. En ik heb 0.4mm draad gepakt en dat is genoeg voor 500mA en dat is dik genoeg voor 8 ledjes. Ik heb ook nog even lopen spelen met het aantal wikkelingen en voor mij is 30 wikkelingen secundair en 25 primair meer dan voldoende, wel jammer dat als ik een pittige belasting heb dat de spanning wel inzakt, maar daarvoor heb ik een buck-boost converter van maxim:)
edit: trouwens, door uw mooie 3D foto's kan ik opmaken dat u wat dunner draad gebruikt anders was de boel niet zo dik als lucky luke:)
moet je voor de buitenste spoel ook dunner draad gebruiken als de binnenste?
doe eens een gok.... je quote een bericht uit 2005
Op 8 oktober 2006 16:17:02 schreef Lucky luke:
na te kijken zag ik dat er wel erg weinig draad in die spoelen zad, geprobeerd los te wrikken om te herwikkelen, breekt dat ferriet...* Lucky luke gaat een andere koppentrommel zoeken, of een andere optie bedenken
* Lucky Luke heeft een andere optie "bedacht". Het idee van sleepringen maar weer 's opgepakt:
Weet niet of ik het ook echt ga uitwerken tot een klok, maar dit werkt iig wel (2 0.6W 5V lampjes parallel aan de secundaire kant, maar ze draaien op 8V, dus meer dan 1.2W secundair).