Ja, door Dec2 of zelfs Dec3 te gebruiken.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 15 november 2010 19:37:01 (73%)
Dit topic is gesloten
Ja, door Dec2 of zelfs Dec3 te gebruiken.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 15 november 2010 19:37:01 (73%)
Ben bezig met een digitale LED klok.
LED's voorkant:
Is gemaakt van een stuk hardboard, vervolgens een patroon getekend en met de hand uitgeboord.
Achterkant:
De LED's zijn met 4 tegelijk in serie geschakeld, en wordt gevoedt met 12V.
Het zijn 6 bordjes met een 74hc595 shiftregister. Deze zijn aan elkaar gesloten. Elk bordje stuurt een cijfer aan.
[edit] whoops, typfout, parralel moest serie zijn.
Het zal me benieuwen of alle LEDs na geruime tijd nog 100% goed zijn. Parallel zetten van LEDs is naar mijn mening een beetje als russische roulette spelen.
ik verwacht van niet, in ieder geval..
als er eentje een lagere spanningsval heeft ka hij ruim het dubbele aan stroomvreten, dat zal hij niet leuk vinden en de andere leds branden alleen maar minder fel...
verder ziet het er heel mooi uit!
@stereohead: ik zie geen foto's (meer).
edit
Nadere toelichting: Over Telfort gaat het goed, maar ompldr.org geeft geen antwoord op m'n http-request via KPN (glasvezel). Hij is wel te pingen en tracert komt ook goed. Lijkt niet aan KPN te liggen dus, hoewel het wel verbinding-specifiek is. Kieskeurige host, die omploader??
Op 16 november 2010 08:41:42 schreef stereohead:
edit:
Wellicht dat dit ermee te maken heeft: http://tweakers.net/nieuws/70808/kpn-kampt-met-landelijke-netwerk-stor…
Goed kans!
Inmiddels werkt het weer
[Bericht gewijzigd door Jochem op dinsdag 16 november 2010 12:31:53 (29%)
Zijn er meer mensen met dat probleem? Ik zie ze wel gewoon namelijk...
edit:
Wellicht dat dit ermee te maken heeft: http://tweakers.net/nieuws/70808/kpn-kampt-met-landelijke-netwerk-stor…
Jep, ik zie ze ook. Ziet er leuk uit!
ziet er goed uit stereohoofd, ben ook wel fan van de uitvoering met allemaal de zelfde "modulaire" printjes per sectie
Als de dagen alsmaar korter worden, is het altijd leuk om met licht te spelen.
Dit is de AudioColorizer, die de overheersende frequenties van het omgevingsgeluid omzet naar kleur.
Geen analoge filters - ik heb enkele FFT-routines gebruikt die ik hier vandaan heb.
Printje bovenaan.
Printje onderaan.
En hier nog een kort filmpje dat het resultaat weergeeft.
Documentatie is in opbouw, voorlopig moet je het hier mee stellen
@Jochem: ik dacht dat enkel anderen zulke fouten maakten...
Wat snelheid betreft: het ganse gebeuren (samplen, berekenen) neemt 16mS in beslag.
[Bericht gewijzigd door pros op dinsdag 16 november 2010 10:37:49 (11%)
Is bifrost je lokale server? Of ben je je bericht nog aan het editten? Ik heb zelf de link maar even aangepast naar prosje.be. Nu gefixed!
Ziet er leuk uit, mooi gevonden. Heeft dat AVRretje het erg druk met die FFT?
Heb je die limiter-met-LDR zelf bedacht? Hoe scherm je nu af van omgevingslicht? Kan ik op de foto niet goed zien.
[Bericht gewijzigd door Jochem op dinsdag 16 november 2010 10:40:24 (26%)
Die automatische volumeregelaar is een eigen bedenksel, ja. Niet geschikt als je het audio-signaal wil beluisteren. De LDR veroorzaakt een klein beetje vervorming.
De afscherming is (op de foto) nog niet aanwezig. Maar omdat de LDR "met zijn gezicht naar beneden" ligt, vangt die niet al te veel omgevingslicht op - wel een beetje brom als de verlichting brandt.
@theove: niets mee aan de hand, hoor.
Mooi project Pros,
Heeft dat ene weerstandje het erg warm gehad of zo?
Mooi Pros ziet er proper uit!!
@theove, lijkt maar zo is schaduw.
LED op LDR is een vrij standaard methode. Werd wel eens gebruikt in oude limiters.
Golden Member
Oei, dit filmpje moet mijn zoontje niet zien, die is gek op dit soort in kleur verlopende lampen. Dan beng ik bang dat papa direct naar het lab wordt gestuurd om het ook te maken. Erg mooi, alleen die printplaat al is een genot voor het oog.
Een klein projectje waar ik en nog iemand aan werken. Een FPGA breakout board dat pas op "twee" breadboardjes.
Der zit een 500k gate FPGA op en ook een 32MHz oscillator. 4Mbyte flash voor de bit file.
[Bericht gewijzigd door robint91 op dinsdag 16 november 2010 18:40:56 (13%)
@pros
Pracht projectje Pros perfecte combinatie van de moderne moodlights en het aloude lichtorgel. Ik dacht echter dat de disco periode al lang achter je lag (je muziekkeuze bevestigt dat ook). Chapeau!
Op 16 november 2010 18:36:08 schreef robint91:
Een klein projectje waar ik en nog iemand aan werken. Een FPGA breakout board dat pas op "twee" breadboardjes.
Petje af!! Netjes gedaan, zeg. Dat is elektronica van vandaag. Werkt hij ook?
Tenminste iemand die kan solderen...!
Op 16 november 2010 10:23:34 schreef prosrintje onderaan.
Hoewel minder pick-en-place vriendelijk dan het FPGA bordje hierboven, wint het toch de schoonheidsprijs - oogstrelend gewoon. Ik heb een zwak voor glimmend volledig niet-geoxideerd rood koper.
BTW, boor jij CNC? Het ziet te perfect uit.
@pros: mooi, van wat heb je de behuizing gemaakt?
@Bert mc: Ik heb hem niet gesoldeerd wel ontworpen. Maar hij werkt perfect. Deze gaan "verkocht" worden. Ze zijn ook pick and place friendly.
Der zit een LTC4365 op. Dit is een vrij nieuwe UV en OV protector.
Welke FPGA heb je daar opzitten Robin?
een XC3S500E in een VQ-100 behuizing.
@Bert: ik mik met mijn (tafel)boormachine uit de losse hand - ben niet voor niets ooit, lang geleden, kampioen karabijnschieten in B geweest...
@Animal64: [beetje offtopic] klassieke muziek is ideaal voor zulke lichteffecten. Veel meer variatie in hoge/lage tonen dan hedendaagse popmuziek. De Polovtsian Dances van Borodin doen het ook heel goed. Morgenvroeg eens testen wat de 1812-ouverture doet...
@reddevil: behuizing is er nog niet. Het spul komt in de living te staan, en ik zoek iets dat doorzichtig is en aanraakveilig. Zelf iets bouwen met plexi oid. is een optie. Maar als ik iets kan vinden dat --mits wat kleine aanpassingen-- gebruiksklaar is, heeft dat toch mijn voorkeur.
[Bericht gewijzigd door pros op dinsdag 16 november 2010 21:51:30 (26%)
Op 16 november 2010 17:02:20 schreef Tinus016:
....
@theove, lijkt maar zo is schaduw.
Nu zie ik het ja, is ook eigenlijk onmogelijk dat Pros zoiets zou laten zitten.
Nogmaals, prachtig project!
Dit topic is gesloten