The Great Internet Migratory Box Of Electronics Junk

zo bedoel ik dat helemaal niet,

ik bedoel het van: als je meer animo wil
(er zijn nogal weinig mensen die met de co ruilbox mee willen doen) dan moet je vooral geen beurs gaan organiseren maar een ruilbox die bij huis komt.

mensen reizen echt niet half nederland door voor een paar kleine spulletjes terwijl het voor 5 euro naar hen toekomt

Op 26 oktober 2011 20:39:51 schreef roel999:

mensen reizen echt niet half nederland door voor een paar kleine spulletjes terwijl het voor 5 euro naar hen toekomt

Da's ook meteen de reden dat de volgende box ook een mislukking gaat worden: de ontvangende partij hoeft niks te investeren voor een partijtje onderdelen, en kan gewoon die box gewoon laten staan. D'r wordt toch wel weer een nieuwe box gestart.

tjsa dan is het ook gauw afgelopen met dit concept.

ik vindt het heel mooi dat mensen er tijd en geld (wat meestal een heikel punt is) in iets willen steken waarvan ze niet eens zeker zijn of ze er ook maar IETS van terug gaan zien,
zoals bij de vorige is gebeurt.

en we weten allemaal waar dat ding naartoe gaat (sociale druk)
bij die tom ga ik dus nooit wat bestellen als hij wat aanbied bij v&a.

laten we nou gewoon netjes zijn en van het goede van de mens uitgaan :9 (engeltje)

Ik vind dat er in dit topic alleen moet worden gesproken over een box.
Want de termen doos vullen, ruildoos, iets in de doos stoppen, een grote doos vullen.
Komen in sommige gevallen een beetje vreemd over.:-p
En ik denk dat een ruildag/middag wel interesant kan zijn.
Maar dan moet er wel een locatie zijn waar men terecht kan en blijft het altijd voor sommige mensen lastig om er bij te zijn.
Dus zal het locaal moeten zijn en zal de box ook naar de volgende locatie moeten gaan.
Nu zijn er denk ik best wel wat studenten onder de CO ers die indien ze dat willen met de OV chipkaart de box naar de volgende locatie kunnen brengen.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

De plaatselijke Veron-afdelingen hebben toch wel iets van een vaste stek ofzo voor dit soort dingen? Ik heb in den haag zo wel eens een veron-beurs gezien.

Dat klopt maar niet iedereen is lid van de Veron en weet waar en waneer de bijeenkomsten zijn.

op zich lijkt me zo'n doos box ook nog wel leuk om aan mee te doen. Misschien kom je nog eens wat leuks tegen en ik heb inmiddels ontzettend veel spul waar ik waarschijnlijk nooit aan toe kom, maar zonde is om weg te gooien.
maar het is ook geen spul om in de V&A te zetten (meestal weet ik niet eens of het iets bijzonders is of gewoon de zoveelste transistor).

Ik heb nog wel wat 'vreemde' microcontrollers liggen waar ik niks mee doe. een berg connectors (zoals DB## connectors) etc. misschien iets waar iemand anders er net eentje van kan gebruiken. hier ligt het alleen maar te verstoffen

Op 26 oktober 2011 22:13:27 schreef pa3gws:
Dat klopt maar niet iedereen is lid van de Veron en weet waar en waneer de bijeenkomsten zijn.

Ik weet niet hoe strikt ze zijn bij de veron, maar ik mag aannemen dat het toch wel toegestaan is om op een veron-bijeenkomst ook wat zij-dingen te doen voor CO? Met een beetje mazzel houden ze d'r nog wat leden aan over ook.

Bij de afdeling hier in Delft doen ze niet moeilijk, maar het gaat er natuurlijk ook om dat men weet wanneer, of en waar de bijeenkomsten zijn.

zijn er nog weer updates over de box?

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl

Afgelopen weekend aan het opruimen geweest, ik heb een aantal dingen liggen die deze week op de post gaan naar je Basz.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
maartenbakker

Golden Member

Vanochtend de oude doos bij Tom opgehaald. Deze gaat mogelijk morgen of anders uiterlijk volgende week vrijdag op de post (naar basz neem ik aan dan zodat die het geheel kan samenvoegen?) aangevuld met een sattelietontvanger en een sloopprint van diezelfde, en natuurlijk ook van het een of ander ontdaan.

Wat is nu definitef het plan? via de TGIMBOEJ-wiki? Dan moet ik me daar toch eens gaan inschrijven. Anders moet hier een topic aangemaakt worden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ik stem voor een CO doos. Dat is voor ons allemaal het makkelijkst te volgen en vermijdt dat iedereen zich op een andere site in moet schrijven

EDIT: maarten ik heb je mijn adres gemaild

[Bericht gewijzigd door basz op donderdag 3 november 2011 14:06:24 (14%)

Nice, Nerdeland is weer boven water! :) :)

basz, start jij een 2e of voeg je ze samen? De oorspronkelijke zat al 5,9 kg in toen 'ie naar Tom ging (Ik weet niet wat hij daaraan veranderd heeft, als het goed is heeft 'ie er wel wat uitgehaald en bijgestopt). Ik weet niet hoeveel kilo's jouw spullen wegen en of dat er nog bij kan? Als je een 2e start zou je daar een CO-only box van kunnen maken.

Ik heb toch liever dat "Nerdeland" niet beperkt wordt tot alleen CO. Op die andere site staan namelijk ook mensen ingeschreven die misschien niet op CO zitten die ik toch wel een tgimboej gun. (hack42 bijvoorbeeld). Andersom is natuurlijk ook waar: CO-ers die niet op de wiki zitten, zoals maartenbakker.

EDIT:
En stond Roland niet eigenlijk als volgende ontvanger?

Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
maartenbakker

Golden Member

Je argumenten tegen een CO-only-doos snap ik. Ik ben eventueel bereid me op de TGIMBOEJWIKI in te schrijven, dus dat hoeft geen probleem te zijn.

1 doos vind ik opzich leuker omdat iedereen dan keus heeft uit alle goodies, maar aan de andere kant kan zijn dat deze dan in gewicht en afmetingen wat uit de hand loopt en 2 toch handiger zijn. Dan zou het dus ook een optie zijn om er gewoon 2 te houden waarbij deze dan waarschijnlijk de TGIMBOEJ zal blijven omdat er al een CO-doos gestart wordt.

Aangezien hij in elk geval niet v'o'or morgen op de post zal gaan en gezien de drukte misschien pas komende week, wacht ik de discussie nog even af en denk ik ook nog even over de argumenten na.

Edit: Ik zie dat Lucky Luke net begonnen is met TSCOMBOEJ als CO-only doosje. In dat geval ga ik ervan uit dat iedereen het erover eens is dat de grote doos een TGIMBOEJ blijft? In dat geval gaat hij zoals Roland hieronder voorstelt naar Roland toe zodra ik ermee klaar ben (moet nog even compacter ingepakt worden of grotere doos worden).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Stuur 'm naar mij en dan stuur ik 'm met mijn spullen die al klaar liggen naar Basz.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 3 november 2011 14:41:01 schreef maartenbakker:
Edit: Ik zie dat Lucky Luke net begonnen is met TSCOMBOEJ als CO-only doosje. In dat geval ga ik ervan uit dat iedereen het erover eens is dat de grote doos een TGIMBOEJ blijft? In dat geval gaat hij zoals Roland hieronder voorstelt naar Roland toe zodra ik ermee klaar ben (moet nog even compacter ingepakt worden of grotere doos worden).

Ja, ik heb ook niks tegen een CO doos an sich, maar vind het een beetje matig voor degenen die op de wiki staan als de tgimboej opeens CO only wordt.

Ik vind het dus ook prima als er nog een TGCOMBOEJ bij zou komen, eventueel als afsplitsing van Nerdeland mocht die te groot/zwaar worden.

Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.

naja de doos heeft meer potentie hier dan via die site. Ik zou daar gewoon een link naar CO neerzetten dan mag iemand met interesse zich hier registreren.

Omdat wij elkaar toch enigzins kennen moet het ook makkelijker zijn om er een beetje tempo in te houden.

Wat ik wil zeggen. De doos hoeft niet CO-only te worden maar het tracken kan het makkelijkst via hier

[Bericht gewijzigd door basz op donderdag 3 november 2011 16:03:55 (17%)

Die Hack42 entry op de TGIMBOEJ site dat ben ik ;) Toch ook wel CO dus ...

Overigens gaat Hack42 dit weekend verhuizen naar een locatie (min of meer in Arnhem) met heel veel ruimte, zowel in het pand als om te parkeren. Mocht er interesse zijn om daar een ruildag o.i.d. te organiseren dan roep maar!

If you want to succeed, double your failure rate.

O.T.

Hack42 gaat inderdaad verhuizen, het pand aan de broekstraat wordt begin volgend jaar gesloopt. We verhuizen naar Kamp Koningsweg (Zeven Provincien) een voormalig militair terrein bij Schaarsbergen. Daar hebben we een heel pand (ruim 1100 viekante meters) ter beschikking.

de kleine box is al verstuurt zag ik. Hoe is de voortgang hier?

maartenbakker

Golden Member

Ik tracht me aan mijn zelfopgelegde deadline van eind deze week te houden. Donderdag/vrijdag ben ik weer waar de doos staat en zal ik hem verzendklaar gaan maken. Bij gebrek aan werkend fototoestel zal ik een inventarislijstje opmaken voor in de log.

Het lijkt mij na nog wat denken het beste om het ding gewoon als TGIMBOEJ te handhaven, tenslotte is hij zo begonnen en bovendien kan je beter van een CO'er vragen dat hij zich apart inschrijft op een single-purpose lijst dan dat je van iemand die die doos graag ziet verlangt dat hij zich om op een compleet forum in te schrijven (hoe interessant dat ook is).

maartenbakker

Golden Member

Zie http://tgimboej.org/Box_Code:_Nerdeland#Log voor updates en ook een link naar de inhoudslijst en het ziet ernaar uit dat ik hem inderdaad morgen op de post kan doen.

Ik ben alleen even confuus of hij nou naar Bas of naar Roland moet.

Op 3 november 2011 15:33:17 schreef Roland van Leusden:
Stuur 'm naar mij en dan stuur ik 'm met mijn spullen die al klaar liggen naar Basz.

Maaaaaaar andersom mag van mij ook hoor:P