Via een kennis ben ik in het bezit gekomen van een telefoon uit een Belgische telefooncel, meer bepaald dit soort toestel:
De operator heeft al deze dingen verwijderd uit het straatbeeld, maar nu wil ik trachten mijn exemplaar te doen werken bij me thuis, als decoratief maar toch functioneel object.
Ik opende reeds een thread op een forum ivm telecom in België, maar dit heeft me vooralsnog niet echt verder gebracht.
Hieronder een foto van het moederbord van het toestel, ik zie bovenaan in het midden iets wat me doet denken aan een transformator (het vierkante ding met opschrift S98/12 14461A), maar ik heb zelf heel weinig kaas gegeten van elektronica en tast in het duister...
De connectie tussen het koperpaar dat binnenkomt en het moederbord loopt via een klein printplaatje dat je hieronder kan zien, dit zou een bliksembeveiliging zijn.
Dus mijn vraag: is het mogelijk om te reverse engineeren wat voor voeding dit toestel nodig heeft? gewoon aankoppelen aan de telefoonlijn deed het alvast niét.
Alvast bedankt voor jullie ideeën