ik heb een monitor met als ingang r g b vs hs,
hoe kan ik dit het beste aansluiten

Als het een VGA PC monitor is, dan vergeet het maar snel, gaat niet werken vanwege de te lage sync frequenties van het SCART RGB signaal, tenzij je de scart-out van een DVD speler kan gebruiken die progressive video kan uitgeven.

[edit] En zelfs dan nog moet je de sync signalen aanpassen zodanig dat je monitor ze kan verwerken.

[Bericht gewijzigd door Erik_G2RP op ]

Met deze chip kan het wel. AD724.
Moeten nog wel wat componeneten bij.

:):) Richard

De AD724 maakt van RGB -> CVBS/S-Video. Volgens mij wil de TS het precies andersom. Niet slaan als ik het per ongeluk verkeerd gelezen heb :)

als je een amiga aan een vga monitor kan hangen moet het met scart rgb ook werken.

Die hadden 2 problemen waar je ook tegenaan loopt als je scart aan een vga monitor wil hangen. Je sync H/V zit bij scart op het composiet signaal en vga wil H/V van elkaar gescheiden hebben. Nu is dat vrij simpel om te doen, ik geloof dat een LM1881N daarvoor gebruikt werd.

Nu zit je alleen nog met je scan freq van 15.75 kH en alleen multisync monitors pakken dat. Dus dan krijg je een scan doubler die er 31.5 kHz van wat een gewone monitor dan weer accepteerd, tft schermen geloof ik weer niet.

maar goed er waren ooit schemas voor maar kan er niets meer over vinden helaas. Ik wil een satelliet ontvanger aan me monitor hangen. Deze heeft alleen CVBS en RGB de convertors die ik gezien heb accepteren Svideo en cvbs maar cvbs ziet er niet uit en rgb doen ze niet, dus dan blijft zelf bouwen over.

Iemand nog een schema liggen voor een scandouber toevallig?

Op 24 februari 2005 12:13:57 schreef Erik_G2RP:
De AD724 maakt van RGB -> CVBS/S-Video. Volgens mij wil de TS het precies andersom. Niet slaan als ik het per ongeluk verkeerd gelezen heb :)

Ik ga daar telkens de mist mee in. Wel een leuke chip BTW.

Op 27 februari 2005 22:29:26 schreef Amateur19:
[...]

Ik ga daar telkens de mist mee in. Wel een leuke chip BTW.

ja, weet er alles van. heb 50 converters gebouwd RGB --> CVBS. en al twee jaar lang doen ze perfect dienst bij een tc programma met linda de m.

eerste link verwijst naar een pagina voor een control interface voor een sky digi box.

Tweede link, is van toepassing op de atari

Derde link is een forum met een verwijzing naar de eerste link waar niet langer enige informatie staat behalven een IR interface.

En ja ik had googel gebruikt ;-)