lg lcd tv gaat soms niet aan of vanzelf weer uit

Hallo Mensen,

Ik heb hier een lg lcd tv staan type 26LC51 , nu wil het geval dat als de tv wordt aangezet deze eigenlijk gelijk weer uitslaat terwijl de led wel groen blijft branden, opnieuw aan en uitzetten werkt dan vaak wel en dan blijft de tv het gewoon doen.
Dit gebeurd overigens heel onregelmatig , soms dagen achtereen soms dagen niet.
Nu laatst sloeg hij midden op de dag uit en wilde ook niet meer aan, een uur later weer geprobeerd en toen deed hij het ineens wel weer.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? en wat de kosten ongeveer zijn om dit te verhelpen?

Overigens was ik niet van plan om hem zelf open te schroeven , maar wil graag een kleine indicatie hebben van de kosten voor hij eventueel gerepareerd wordt

Alvast bedankt voor de reacties

gr

Rene1970

Geeft hij nog wel geluid, of doet hij echt helemaal niets meer op zo'n moment?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

nee deed helemaal niks meer , alsof hij op standbystand ging aleen bleef het groene lampje branden, verder niks tot ie weer aan en uit gezet wordt.

Op 5 maart 2012 15:37:30 schreef Rene1970:
Hallo Mensen,

Ik heb hier een lg lcd tv staan type 26LC51 , nu wil het geval dat als de tv wordt aangezet deze eigenlijk gelijk weer uitslaat terwijl de led wel groen blijft branden, opnieuw aan en uitzetten werkt dan vaak wel en dan blijft de tv het gewoon doen.
Dit gebeurd overigens heel onregelmatig , soms dagen achtereen soms dagen niet.
Nu laatst sloeg hij midden op de dag uit en wilde ook niet meer aan, een uur later weer geprobeerd en toen deed hij het ineens wel weer.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? en wat de kosten ongeveer zijn om dit te verhelpen?

Overigens was ik niet van plan om hem zelf open te schroeven , maar wil graag een kleine indicatie hebben van de kosten voor hij eventueel gerepareerd wordt

Alvast bedankt voor de reacties

gr

Rene1970

hallo rene

ik heb precies hetzelfde model als jou.is het bij jou al opgelost?ik heb dus ook precies hetzelfde probleem met de tv.
ben wel benieuwd wat er aan de hand is met me tv.
hoop op goed bericht

gr tamara

jullie zijn niet de enige.
http://www.digitalhome.ca/forum/showthread.php?t=73862

zijn jullie technisch? ik weet toevallig dat veel spul low budget elco's gebruiken, condensatoren die al snel kapot gaan.
Ik weet niet of dit type ook zo is, vreemd want een koreaans merk is meestal goed.

[EDIT:]
Ik heb een filmpje gevonden, dit is een ander type tv maar kan zelfde probleem zijn:
http://www.youtube.com/watch?v=EbGiXqBAvvo

bedankt xcellency

heb het filmpje bekeken ziet er niet al te moeilijk uit,maar ja ik ben en blijf een vrouw.ik ga even googelen wat die onderdelen zouden kosten.ik heb nl een tv monteur gevonden die wil hem maken voor 80 euro.

ik hou jullie op de hoogte

De kans op slechte condensatoren is inderdaad best groot. Let erop dat je monteur wel low-ESR condensatoren van een goed merk gebruikt (bijvoorbeeld de FM reeks van Panasonic), omdat je anders na een tijdje het oude probleem weer hebt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ik heb net op internet gekeken en er zijn idd heel veel verschillende condensatoren.maar bij radio elco in alkmaar gaan we zeker slagen.morgen halen we de lg lcd tv uitelkaar en dan gaan we eventueel met de gepofte/geplopte condensatoren naar radio elco.

ik hou jullie weer op de hoogte

bedankt

Pas wel op he schrijf met een stift op de print wat de waarde was, en waar + of - staat, want als je ze omdraait kunnen ze ontploffen he.

Maak foto's "voor" met een digitale camera.
+ is lange pootje - is korte, de - staat altijd op de condensator aangegeven.

En niet alleen de fysiek beschadigde elco's vervangen, dan sta je er morgen weer op de stoep. Meestal ben je met 10 tot 15 stuks in totaal wel klaar. De grote dikke elco met plastic bovenkantje (primaire afvlakking) kan je meestal gewoon laten zitten. Let wel op dat veel onderdelenwinkels geen goede low-ESR condensatoren verkopen... Maar je kan het altijd proberen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 20 maart 2012 22:57:03 (27%)

ik kopieer dit even naar kladblok bedankt voor de informatie.
ik hoop dat alles gaat lukken
wat bedoelt u precies met schrijf met een stift op de print wat de waarde was?print is dat waar de condensators op zitten?

Makkelijker is om op een los papiertje van elke uitgesoldeerde elco de waarde en het positienummer te noteren (of gewoon een tekening te maken waaruit de plaatsing blijkt).

De printplaat is inderdaad waar de condensatoren op zitten. Het positienummer staat daar steeds opgedrukt naast de elco en begint met C.

Op 20 maart 2012 22:52:29 schreef maartenbakker:
En niet alleen de fysiek beschadigde elco's vervangen, dan sta je er morgen weer op de stoep. Let wel op dat veel onderdelenwinkels geen goede low-ESR condensatoren verkopen... Maar je kan het altijd proberen.

wat bedoelt u met niet alleen de fysiek beschadigde elco s vervangen?dus al die condensators moeten vervangen worden?

bedankt dat jullie allemaal willen helpen stel ik zeer op prijs

De fysiek beschadigde zijn degene die bol staan of waar bovenuit prut komt. Andere elco's (vaak van hetzelfde merk en type), of kleintjes die op hete plekken zitten, zijn vaak al bija net zo gaar na een aantal jaar spelen. Vandaar dat ik bij het aantreffen van enkele slechte elco's de hele voeding onder handen neem als ik mijn werk moet kunnen garanderen.

Op 20 maart 2012 22:59:28 schreef maartenbakker:
De fysiek beschadigde zijn degene die bol staan of waar bovenuit prut komt. Andere elco's (vaak van hetzelfde merk en type), of kleintjes die op hete plekken zitten, zijn vaak al bija net zo gaar na een aantal jaar spelen. Vandaar dat ik bij het aantreffen van enkele slechte elco's de hele voeding onder handen neem als ik mijn werk moet kunnen garanderen.

dus gewoon allemaal vervangen is het beste??is dat per tv ook nog verschillend hoeveel elco s erin zitten?had al veel verstand van computers maar dat ik me eigen hier nog eens in zou verdiepen.ben nu wel heel erg benieuwd hoe de tv er uitziet aan de binnenkant.

Ja op een A4tje kan ook en de nummers opschrijven. Wat ik bedoelde is met een stift op de print schrijven welke waarde bijv C10 is.
Zo zie je gelijk waar welke waarde, als er plaats is.

Bijvoorbeeld C10 is 1000uF/25v (1000 microfarad werkt tot 25 volt).
dan schrijf je 1000uF waar je die er uit hebt gehaald.

En voor de zekerheid nog opschrijven, op papier met welke code nummer.
C1 C2 C3 enz..

Tip: de schroefjes zijn vaak verschillend, schroef ze na openen gelijk terug voor je plastic schroeven in metaal schroeft.

even een update
we hebben net de tv uitelkaar gehaald en idd er zijn 6 elco s van de 10 kapot.morgen of van het weekend even naar de winkel met de gehele printplaat en dan verder aan de slag.ben benieuwd

Doe wat Maartenbakker stelde, neem gelijk een van de beste elco,s van PANASONIC uit de FM reeks.
Ik ken eigenlijk geen betere elco en erg duur zijn ze niet.
Is de tv al erg oud dan kan volstaan worden met goedkopere van YAEGOO maar wel de LOW ESR reeks ook.

Op 21 maart 2012 20:33:49 schreef tammie:
even een update
we hebben net de tv uitelkaar gehaald en idd er zijn 6 elco s van de 10 kapot.morgen of van het weekend even naar de winkel met de gehele printplaat en dan verder aan de slag.ben benieuwd

Altijd leuk als de mensen die mee denken een update krijgen als het goed gegaan is daar kan iedereen van leren..

Even op e.ay zoeken op dit modellnr.
een setje kost zo,n 13 dollar.
Dat is een kompleet set voor de voeding.
Zo'n 14 kondensatoren voor deze voeding, allemaal vervangen
dus.

Succes, Ton.