UPC DVR tegelijk SCART en HDMI aansluiten

Ik heb sinds kort een digitale ontvanger/recorder van UPC. Deze heb ik via de SCART aansluiting op m'n oude buis-tv aangesloten en via een HDMI->DVI kabel op de beamer. Werkt op zich goed, maar probleem is dat de mediabox (of hoe heet zo'n ding) niet tegelijk beeld op de SCART aansluiting en op de HDMI aansluiting zet.

Nu hoeft het ook niet perse tegelijk te werken, maar probleem is dat de mediabox de SCART aansluiting uitschakeld als de beamer is aangesloten, ook als deze uitgeschakeld is. Hierdoor moet ik de DVI stekker uit de beamer trekken als ik via de TV wil kijken. Ik vroeg mij of of dit niet op de een of andere manier te omzeilen is, m.a.w. hoe detecteerd de mediabox dat de beamer is aangesloten zelfs als deze uit staat ? Als dit via een doorverbinding o.i.d. gedetecteerd wordt zou dit eventueel te voorkomen moeten zijn.

Andere oplossing zou een HDMI omschakelaar kunnen zijn, als ik die dan op een ongebruikte ingang schakel zou de mediabox de beamer misschien niet detecteren. Iemand een idee of dat zou werken ?

UPDATE:

Het blijkt dat wanneer de beamer aan staat met de DVI-kabel aangesloten maar een andere input geselecteerd dan DVI, de mediabox toch beeld geeft op de SCART aansluiting. De mediabox detecteerd de beamer dan blijkbaar niet! Bij uitschakelen van de beamer wordt de SCART echter toch nog uitgeschakeld waardoor ik er verder niets aan heb....

[Bericht gewijzigd door Tuxracer op donderdag 31 mei 2012 00:16:18 (15%)