Op 12 oktober 2012 11:44:41 schreef joopv:
Ik vind het wel verwonderlijk dat die storing tot in de FM band dus op 100MHz te horen is.
Waarschijnlijk een illegale CE markering - dit ding kan nooit door de emissietest gekomen zijn.
Formeel gezien zou Oliebollie moeten gaan klagen bij de overheid.
Voor Nederland:
http://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/media-en-omroepen/Storing+…
Voor Belgie zal dat het BIPT zijn maar dat kan ik zo snel niet terugvinden.
In het uiterste geval zou dan dit spul uit de handel genomen kunnen worden, of zelfs teruggeroepen kunnen worden.
Voor een handvol lampjes een klacht indienen tegen een firma?
En dan ga je nog moeten bewijzen dat je stelling klopt.
Er staat vast ergens in de handleiding dat de ledjes dienen gebruikt te worden met een bijgeleverde voeding, of bepaalde andere voorwaarden.
Hoe is je lampen circuit gemaakt? Korte draadjes? Ik bedoel daarmee dat elke spot zo kort mogelijke bedrading tot de transfo moet, waarbij de draden zo dicht mogelijk bijeen liggen. Een bedrading waar je met één draad van de transfo vertrekt, en met de andere draad via een andere weg naar de transfo gaat waarbij een mooie open lus gevormd wordt deugt niet.
En goede lefdverlichting is nog steeds duur in aanschaf. De goedkope of verouderde brol geeft ook wat licht, maar...
En, al die trendvolgers die beweren hun woning al veel jaren met evenveel poeha volledig met ledlicht voorzien hebben, hebben ofwel vreselijk veel betaald, of zijn voorstander van gezellig kaarslicht.(maar dan met een ongezellige kleur.)
Ik moet toegeven, de laatste tijd wordt LED verlichting matuur en betaalbaar, maar voor de gewone verbruiker is het moeilijk om de goede leds uit het grote aanbod te kiezen, omdat er natuurlijk nog een overstock ligt van oudere technologie die een pak minder licht geeft, en veel minder goeie kleur.
Ik vermoed dat de krentenkakkers, die niet naar het aantal lumen en de lichtkleur kijken, maar zich blindstaren op het aantal bespaarde Watts , dat inderdaad binnen afzienbare tijd zullen zijn. Je zult ze op straat herkennen aan de bril met jampotten.