Hallo vrienden ik heb een vraag:
Ik ben momenteel aan het proberen een aftapping ta maken van een decoder met sartaansluitingen.
Nu heb ik de scartkabel verlengt (moet 20mtr. worden) met 2 tulpstekker en draad (rood en wit) dan gebruik ik dus eentje vooraudio en eentje voor video en daaraan gekopppelt een blokje met tulp en scart aansluiting.
Maar het vreemde is het volgende:
-Als ik dan vanuit de decoder de verlengkabel aan de ene kant in de decoder doe en de verlengde kabel met het blokje in een TV met scartaansluiting in een andere kamer dan heb ik dus goed beeld en geluid.
-Dus zou je zeggen:De kabel is goed gemaakt (verlenging middels audio tulp en scart blokje).
Maar het is de bedoeling dat de kabel dus vier verdiepingen hoger op een Tv wordt aangeloten in een flatgebouw.(dus decoder staat dan vier verdiepingen lager)
-En nu komt het:Als ik dus dezelfde kabel vier verdiepingen hoger in een tv met scart aansluiting aansluit heb ik gestoort beeld en geluid.(terwijl dus de aansluitingen hetzelfde zijn als dat ze vier verdiepingen lager waren).
Ik kan geen antenneversterker gebruiken, want die werkt op coaxkabel, en niet op scart.
Heeft iemand een idee wat er de oozaak van is dat bij verlenging in dezelfde woning geen storing verschijnt, en bij verlenging over vier verdiepingen dus wel gestoort beeld en geluid komt.
En graag hoor ik wat ik er mogelijk aan kan doen.
bedankt vast voor jullie reaktie.
Groet:
Amsterdammer.