SCART kabel aftapping

Hallo vrienden ik heb een vraag:

Ik ben momenteel aan het proberen een aftapping ta maken van een decoder met sartaansluitingen.
Nu heb ik de scartkabel verlengt (moet 20mtr. worden) met 2 tulpstekker en draad (rood en wit) dan gebruik ik dus eentje vooraudio en eentje voor video en daaraan gekopppelt een blokje met tulp en scart aansluiting.
Maar het vreemde is het volgende:
-Als ik dan vanuit de decoder de verlengkabel aan de ene kant in de decoder doe en de verlengde kabel met het blokje in een TV met scartaansluiting in een andere kamer dan heb ik dus goed beeld en geluid.
-Dus zou je zeggen:De kabel is goed gemaakt (verlenging middels audio tulp en scart blokje).
Maar het is de bedoeling dat de kabel dus vier verdiepingen hoger op een Tv wordt aangeloten in een flatgebouw.(dus decoder staat dan vier verdiepingen lager)
-En nu komt het:Als ik dus dezelfde kabel vier verdiepingen hoger in een tv met scart aansluiting aansluit heb ik gestoort beeld en geluid.(terwijl dus de aansluitingen hetzelfde zijn als dat ze vier verdiepingen lager waren).
Ik kan geen antenneversterker gebruiken, want die werkt op coaxkabel, en niet op scart.
Heeft iemand een idee wat er de oozaak van is dat bij verlenging in dezelfde woning geen storing verschijnt, en bij verlenging over vier verdiepingen dus wel gestoort beeld en geluid komt.
En graag hoor ik wat ik er mogelijk aan kan doen.
bedankt vast voor jullie reaktie.
Groet:
Amsterdammer.

de kabel gaat als een soort antene werken daardoor worden de singalen die door het kabeltje lopen gestoort .Vooral als hij langs andere kabels loopt ontvangt hij veel stoorsinalen dus meschien kun je voor het video signaal beter coax kabel nemen en voor het geluidsignaal michien iets dikkere draaden(weet niet hoe dik ze nu zijn) maar voor dat soort dingen zijn er ook speciale kabels geloof ik

je hebt voor het tranporteren van AV signalen over langere afstanden ook AV over UTP apparaten, heb je namelijk minder storingen

Je hebt toch ook van die dingen die draadloos audio en video verzenden zit je ook niet te klooien met lange draden.

Arnold

Op 16 mei 2004 10:07:23 schreef amsterdammer2004:
Hallo vrienden ik heb een vraag:

Ik ben momenteel aan het proberen een aftapping ta maken van een decoder met sartaansluitingen.
Nu heb ik de scartkabel verlengt (moet 20mtr. worden) met 2 tulpstekker en draad (rood en wit) dan gebruik ik dus eentje vooraudio en eentje voor video en daaraan gekopppelt een blokje met tulp en scart aansluiting.
Maar het vreemde is het volgende:
-Als ik dan vanuit de decoder de verlengkabel aan de ene kant in de decoder doe en de verlengde kabel met het blokje in een TV met scartaansluiting in een andere kamer dan heb ik dus goed beeld en geluid.
-Dus zou je zeggen:De kabel is goed gemaakt (verlenging middels audio tulp en scart blokje).
Maar het is de bedoeling dat de kabel dus vier verdiepingen hoger op een Tv wordt aangeloten in een flatgebouw.(dus decoder staat dan vier verdiepingen lager)
-En nu komt het:Als ik dus dezelfde kabel vier verdiepingen hoger in een tv met scart aansluiting aansluit heb ik gestoort beeld en geluid.(terwijl dus de aansluitingen hetzelfde zijn als dat ze vier verdiepingen lager waren).
Ik kan geen antenneversterker gebruiken, want die werkt op coaxkabel, en niet op scart.
Heeft iemand een idee wat er de oozaak van is dat bij verlenging in dezelfde woning geen storing verschijnt, en bij verlenging over vier verdiepingen dus wel gestoort beeld en geluid komt.
En graag hoor ik wat ik er mogelijk aan kan doen.
bedankt vast voor jullie reaktie.
Groet:
Amsterdammer.

Ik neem aan dat je gewoon normaal draad hebt gebruikt.
Het is beter om voor het videosignaal (hoogfrequent) coax te gebruiken. Gewoon hetzelfde 75 ohm coax als wat je normaal voor de antenne gebruikt. Het audio signaal kan over normaal draad. Waarschijnlijk overbodige opmerking:
De binnenkern aan het video signaal en de buitenmantel aan GND.

hi Jongens, allemaal alvast bedankt voor jullie antwoorden, maar probleem is dat vanuit de decoder alleen een scart uitgang gaat, dus geen coax kabel.
Ik kan eerst proberen een dikkere kabel.
Die ik nu gebruik is inderdaad een heel dunne audio kabel (rood+ wit tulp plug)
En als ik via coax kabel wil moet ik een omzetting kunnnen maken van scart naar coax.
(Nu heb ik van iemand gehoord over een modulator, maar dat zegt mij verder ook niets, kent iemand dat apparaat, of heeft iemand ervaring daarmee?)
Hopelijk kunnen jullie mij verder op weg helpen het probleem te verhelpen.
Nogmaals alvast dank voor jullie moeite.
Groet:
Amsterdammer.

Op 16 mei 2004 18:54:04 schreef amsterdammer2004:
hi Jongens, allemaal alvast bedankt voor jullie antwoorden, maar probleem is dat vanuit de decoder alleen een scart uitgang gaat, dus geen coax kabel.
En als ik via coax kabel wil moet ik een omzetting kunnnen maken van scart naar coax.
(Nu heb ik van iemand gehoord over een modulator, maar dat zegt mij verder ook niets, kent iemand dat apparaat, of heeft iemand ervaring daarmee?)
Groet:
Amsterdammer.

Op 16 mei 2004 18:54:04 schreef amsterdammer2004:
Groet:
Amsterdammer.

de coax de willywortel bedoelt gewoon als vervanging gebruiken voor de draad die je nu hebt