Bekend probleem bij de Xantia en andere types: 2 transistoren op de "kachelweerstand" begeven het waardoor de ventilator blijft loeien.
In mijn geval FW26025A1 van ST. Te lang mee doorgereden, toen heeft hij nog eventjes correct gewerkt waardoor ik dacht dat de transistoren goed waren (maar achteraf werkte hij op de tussenstanden niet meer) -> B-E junction onderbroken. Ik ben nog in afwachting van 2 vervangers (BDX66C) en heb het vermoeden dat de module ook geen correcte sturing krijgt uit de ECC computer maar dat zien we dan wel weer.
Reden dat ik dit topic alvast open, is dat er geen correcte schema's van de kachelweerstand in omloop zijn en dat de uitleg bij die foute schema's ook niet klopt. Hier dus alvast een correct schema en hopelijk kloppende uitleg.
Het lijkt erop dat CTL een gelijkspanning moet zijn. 12V = windstil, 0V = vol vermogen (dan neemt het relais het over van de transistoren). Ik zal nog metingen verrichten om zeker te zijn dat het geen PWM is, maar dat lijkt me gezien het stuurcircuit van het relais niet waarschijnlijk.