LG AN-WL100e op een Samsung 40D7000 tv

Goedemiddag,

Onlangs heb ik goedkoop een LG AN-WL100e op de kop getikt, denkende dat ik hiermee al mijn kabels mooi weg kan werken bij m'n tv vandaan. Nu dat ik deze binnen heb gekregen staat er op de box dat deze alleen geschikt is voor LG tv's. Helaas stond dit niet in de beschrijving. Heeft iemand dit probleem ook gekend en zijn hier oplossingen voor om deze wel werkend te krijgen op mijn tv? Zelf kabels maken is geen probleem, maar ik neem aan dat het zou moeten kunnen.

Alvast bedankt.

Sonytech

Overleden

Er zal ongetwijfeld gebruik gemaakt worden van een "LG proprietary" draadloze verbinding tussen deze mediabox en een display.

Als het een open systeem geweest was dan hadden ze het wel als zodanig op de markt gebracht.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Dus kan ik hieruit opmaken dat ik hem beter op marktplaats kan zetten? Wel zonde natuurlijk. Het is een mooi apparaat.

Wat ik uit de manual opmaak is dat de box een draadloze verbinding heeft met een bijbehorende "wireless dongle" (die bij de box geleverd hoort te zijn). Deze dongle wordt dmv. een HDMI-kabel en een speciale 20-pins "wireless-remote" kabel op de LG TV aangesloten. Die "wireless-remote" kabel heeft waarschijnlijk als doel afstandsbedieningscodes door te sturen naar de box (om bijv. van bron te wisselen). Volgens mij zou de dongle wel gewoon met alleen HDMI op je Samsung aangesloten moeten kunnen worden, alleen moet je dan naar de box toe lopen om deze van bron te veranderen.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Reactie verwijderd.

[Bericht gewijzigd door Stardustcircuits op zondag 8 september 2013 21:18:39 (62%)

Er zijn wel degelijk manieren om de AN-WL100e te laten werken op andere displays, alleen dan moet je wel even doe-het-zelven.

al zoekende kwam ik een complete uitleg met foto's tegen op het web en zo heb je dus heel goedkoop (heb de box al nieuw gevonden voor 25 euro bij een Handelshuis in Helmond) een wireless HDMI

Hier de link over hoe je het kan aanpakken:https://plus.google.com/u/1/101948760925084043079/posts/btdqMZqCzEA

zijn ook andere methodes om em op andere displays te laten werken zoals een totaal eigen serial kabel bouwen, maar dit leek me de makkelijkste.

Ik ga er zelf ook mee aan de slag aangezien ik wel een LG TV heb 55", maar deze niet compatible is met dit kastje.

Ik houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen, maar eerst nog even dat kastje ophalen in Helmond volgend weekend

in teipso complecti lupus