Ik ben op zoek naar een systeem waarmee voertuigen/personen gedetecteerd kunnen worden die over mijn oprit gaan.
Dit in verband met ongenode gasten...
De eisen van het systeem wat ik zoek voldoet hieraan:
- Het systeem tussen huis en oprit mag bedraad zijn. De oprit ligt ongeveer 15 meter van het huis, waartussen een tuin ligt. Hier kan een kabel (indien nodig) doorheen gespit worden
-De oprit is van asfalt, waar ik niet onderdoor kan (de overzijde van de oprit dus). De oprit is ongeveer 4 meter breed.
- Het systeem detecteert een voertuig danwel persoon over de oprit komt. Hierbij is het niet noodzakelijk dat degene die over de oprit gaat daar wat van merkt door licht, geluid of iets anders
- In het huis wil ik gealarmeerd worden, waarbij het geluid 'verplaatsbaar' moet zijn. Bijvoorbeeld van de huiskamer naar de slaapkamer. Bij voorkeur dus een draadloos systeem in huis.
De verbinding naar het huis hoeft niet draadloos te zijn (liever niet zelfs ivm betrouwbaarheid)
- Het systeem mag kant en klaar zijn, maar enkele bouwblokken is ook prima, zolang ik maar geen 4 dagen elektronica in elkaar hoef te solderen, of 100 componenten moet samenstellen en opzoeken.
Is iemand bekend met zo'n soort systeem? De lichtsluis is een bekend ding, maar ik ben meer op zoek naar een totaalconcept.