Ik werk nu met deze chips omdat ik deze vond op een site waar ze een volledige hexapod bouwen (iets wat ik ook doe), en dat deze via gratis samples makkelijk en goedkoop te krijgen waren.
Ook heb ik een library (voor een mbed) bij de chips, echter heb ik geen aansluit schema van de chip -> mbed en vice versa.
Ook is de uitleg in de library wat aan de matige kant. Ik hoopte eigenlijk sneller stappen te maken, maar het lijkt erop dat ik alsnog met een osciloscoop aan de gang moet. Het handigst zou zijn als iemand al eens gewerkt heeft met een TLC5940, in combinatie met servo's (en het liefst ook nog in combinatie met een mbed). Echter op google vind ik hier geen spoor van. Ook ontbreekt ieder spoor van aansluit schema's. Kan wel genoeg vinden over deze chip in combinatie met een arduino, maar ik zou zelf het liefst werken met de mbed, omdat ik daar (van mijn vorige hexapod) nog werkende sensor schakelingen + software voor heb liggen).
(tot zover mijn beredenering over waarom te werken met de TLC5940, kort samen gevat, goedkoop, beschikbare library, makkelijk)
Ik sta er niet onwelwillend tegenover om voor een andere chip te gaan.(maar liever niet). mits ik deze vrij eenvoudig (zonder belachelijk hoge verzendkosten) in huis kan krijgen. Een alternatief zou dus de 74HC595 zijn, als ik het mij goed herinner is dit een shiftregister IC? heb deze volgensmij ooit eens toegepast in een ledcube.
Het liefst blijf ik uiteraard bij de TLC5940, dus mocht iemand mij kunnen laten zien hoe je deze aansluit. (ik wil ook best schema's bijvoegen hoe ik hem nu heb aangesloten), dan hoor ik dit graag.