Hallo beste lezer,
Ik heb een Philips ORT7500 Dab+ radio gekocht met de klacht dat hij soms wat moeilijk tunede
Maar volgens mij werkt het hele tunergedeelte niet want hij geeft ook geen frequentie aan op de DAB stand zegt ie "Welcome to digital radio"
knopjes reageren ook niet, allen de source werkt en de volume
De tune en volumeknop kun je indrukken en als je dat tegelijk doet als de radio uit staat krijg je de FW versie (o.8) in dit geval
Druk je deze knoppen in als de radio aanstaat dan doet ie een Factory reset, maar het probleem blijft.
De Bleutooth functie werkt wel.
Nu dacht ik dat het misschien softwarematig iets kon zijn maar bij Philips is daar niks over te vinden.
Nu is mijn vraag heeft iemand hier dat al eens bij de hand gehad
is er iemand die software heeft voor zo'n ding en weet hoe je dat er in krijgt
Ik zou diegene zeer erkentelijk zijn want om hem bij het grof vuil te zetten is ook zonde.
UPDATE
Heb de radio inmiddels spelende, heb een elcootje vervangen, op het oog niks mis mee maar blijkbaar toch wel want hij speelt nu wel.
UPDATE
Ai, bericht dateert al uit 2014 maar nu weer een probleempje,
Na een stroomstoring werkt de radio niet meer, helemaal niks geen licht in display
Nu zit er in de voeding een elco van 22uf als ik die warm maak start de radio gewoon op
Heb deze vervangen maar nog hetzelfde probleem, als de radio koud is.
nu zit er onder die elco een SMD zener, als ik de punt van de bout hier eventjes tegenaan houd en daarna de stekker in het stopcontact steekt, gaat de radio mooi in STBY. met een druk op de knop komt ie weer tot leven.
kan deze zener defect zijn, kan er niks op lezen dus ook geen waarde bekend, of zou het toch in de FET liggen, want als ik de koelplaat even opwarm start hij ook gewoon op, maar die zit dan ook vlak bij die elco en zener dus die zullen dan ook warm worden.
Wie weet het, kan verder ook niks over het voedinkje vinden, wel dat het een 12v en een 5v out heeft.
Dus een 12v. adapter met een stepdownconverter naar 5v. zou ook een optie zijn. Maar liever origineel.
[Bericht gewijzigd door beukenootje op donderdag 17 januari 2019 16:19:01 (33%)