Dag allen!
Deze week kreeg ik van iemand de vraag of ik voor hem een schakelklokje voor de warmwater-boiler kon gaan halen in een elektro-groothandel. Het zijne was namelijk al verschillende jaren stuk.
Hier aan geraken was natuurlijk geen probleem, maar aangezien deze persoon een schakelklokje zoals hij voordien had (dat hij gewoon kon inprikken, zoals vroeger), en geen moderne DIN-rail variant, heeft hij geprobeerd het omhulsel open te halen, omdat hij dacht dat de prikkers verborgen zaten achter het onderste stukje plastic.
Bij openhalen vielen er verschillende stukjes uit het klokje, en hiermee werd het natuurlijk onbruikbaar...
Ik heb een poging gedaan om de stukjes terug in elkaar te puzzelen, maar ik geraakte er niet echt uit. De volgende dag ben ik terug naar de verkoper gegaan in de hoop dat zij misschien wisten hoe ze zoiets terug in elkaar konden krijgen, of dat ze me misschien aan een plofschema konden helpen, zodat ik het zelf terug in elkaar kon stoppen.
Maar helaas... In de winkel vertelden ze me dat dit niet meer te herstellen was, en het alleen nog maar goed was om in de vuilbak te gooien.
Heb dan thuis wat gegoogled om een schema te vinden, maar deze moet je blijkbaar bestellen bij LeGrand zelf, wat uiteraard niet gratis is...
Is er iemand van jullie die misschien bij toeval weet hoe je zoiets terug in elkaar puzzelt? Of iemand die misschien heel toevallig zo'n plofschema ergens heeft liggen? Het is een wilde gok, ik weet het. Maar jullie zijn mijn laatste hoop
Hier een foto van het klokje en de resterende onderdelen:
1 van de 4 heb ik al terug op zijn plaats gekregen, maar de andere 3 heb ik nog niet kunnen uitvissen waar het precies hoort. Ik vermoed dat het ergens rondom het grijze staafje rechtsonder op de rechterhelft hoort. Dit is het aan/uit/timer selectieknopje waar op deze moment nog niets aan hangt.
Alvast bedankt!