Er schijnen hier wel liefhebbers te zijn van zo groot mogelijke klokken.
Dus bij deze presenteer ik MegaZevenSegmentsRGBLedKlok.
Project begon met 5 meter 12V RGB ledstrip met 3 led's per WS2811 chip, en hangt nu boven mijn deur.

't ding is exact net zo breed als de deur (1 m)
Functies:
- Tijdweergave
- Datumweergave
- Temperatuurweergave
elk in kleur naar keuze (Instelbaar*) of in traag bewegende regenboogkleuren (Want waar bouw je anders een mega RGB ledklok voor?)
- Tijdweergave verkleurend o.b.v. het moment van de dag
- Dimt automatisch a.d.h.v. omgevingslicht
- Tijd/Datum instelling via DCF-77 (of rotary encoder)
En een PIR om automagisch uit te gaan als ik te stil zit of er niet ben.
Binnenste:

Detail van de hoekjes:

Zit een Arduino in just for blog cred**, heb een beetje lopen klooien met de time.h lib, die gebruikt standaard een 1ms (nouja, 1024us maar daar corrigeert 'ie voor) interrupt, wat niet helemaal lekker werkt met het bijwerken van de ledstrip, omdat daarbij gedurende 3 a 4 ms de interrupts worden uitgezet. (om de WS2811/12 timing te halen). Dus daar heb ik een 200 ms interrupt van gemaakt, die gelijk het bijwerken van de strip start (via een vlaggetje). Zo heb ik dus 196 ms over heb, en 5 Hz animaties, in plaats van 4 interrupts te missen. (Ik gebruik de timer die anders voor "servo" wordt gebruikt, de timer voor "milis()" loopt nog zoals Arduino dat wil, omdat de DCF-77 library daar gebruik van maakt om de pulsbreedte te meten. Daar gaat dus wat mee fout door gemiste interrupts, maar aangezien dat consistent genoeg is om lange en korte pulsen te onderscheiden werkt het prima om de eendjes en zwaantjes eentjes en nulletjes uit Mainflingen te kunnen verstaan.
Behuizing bestaat uit 4 lagen, de binnenste 2 4mm MDF, de buitenste 2 3,6mm timmerplaat, lasergesneden en geverfd bij MakerSpace Leiden (Waar anders
). De segmenten zijn gesneden uit "dual satin" plexiglas.
Ik heb er aan de primaire kant van de voeding een verbruiksmeter aan gehangen, dat varieert tussen de grofweg 3W en de ongeveer 15W afhankelijk van hoe fel het display is. Bij normale helderheid zo'n 8W.
*) Daar heb ik bij de laatste een-na-laatste meest recente aanpassing aan de software zorgvuldig een vervelend bugje in geïntroduceert, dus dat moet ik ff fixen voor ik daar foto's van kan maken.
**) Met dat gedoe met libraries begin ik me af te vragen of dat de handigste keuze was...
Edit: Testman heeft gelijk (bedekt idd het raam), en mel heeft mail.