Bij een elektromotor is het zo dat het maximum koppel constant is, onafhankelijk van het toerental. Dan kan je dus gokken dat je bij de helft van het toerental maar de helft van het vermogen kan afnemen.
Dan kan je aannemen dat bij jou motor ook het koppel evenredig is met het toerental.
Die 8PK is minder dan uit de constante-koppel berekening komt, maar meer dan wat er uit de aanname "lineair koppel". Ik snap even niet hoe je aan die 8 komt.
Maar goed.... Koppel is bij lange na niet lineair met het toerental. Als die Kijk je naar een koppelgrafiekje als: dan zie je dat onder een bepaald toerental je eigenlijk geen koppel meer kan afnemen. Ook zie je dat als je zeg "een factor twee" onder het "laagste toerental met het hoogste koppel" gaat zitten, dat je dan niets meer hebt. Ik denk dat de koppelcurve van jou diesel veel gunstiger is, maar voorspellingen over hoe het bij jou motor zit, daar waag ik me dus niet aan. (ik heb met google op "diesel torque power curve" gezocht en 1 van de plaatjes gekozen die mijn punt illustreert. Er zijn ook curves te vinden die gunstiger zijn. DIT plaatje is waarschijnlijk een benzinemotor.)
Die generator die het onderwerp van discussie is, die levert pas z'n 2.8 kW bij zo'n 1400 RPM. Je zult dus een 1:10 "versnelling" moeten maken tussen de as van de diesel en de generator.
(voor de generator durf ik WEL voorspellingen te doen. Bij 0.95A veldstroom en 150 RPM doet hij nog steeds 25.5A maar dan bij ongeveer 10V.... 255W...)