De kabel boom is doorgemeten, maar deze zou nog eens aandachtig bekeken/gemeten kunnen worden.
Daarna kunnen zullen we ook eens kijken of de fout melding 3E verschijnt.
De kabel boom is doorgemeten, maar deze zou nog eens aandachtig bekeken/gemeten kunnen worden.
Daarna kunnen zullen we ook eens kijken of de fout melding 3E verschijnt.
De kabelboom is/was goed, de print was al 2x vervangen en nog was het probleem er.
De motor leek goed te zijn, de spoelen vertoonde geen verschil en de as draaide gemakkelijk rond.
We hebben (helaas) besloten om deze erg jonge machine maar te vervangen door een Miele, want we hadden werkelijk geen idee meer wat we nog konden doen.
Iedereen bedankt die meegedacht heeft !
Misschien een wijs besluit, heb er momenteel ook precies dezelfde in reparatie, motor blijkt defect ( Ohms OK, met inductie tester 1 winding in soort van sluiting),print defect. Trommelkruis (bijna) doorgerot door te lage temperaturen. Klant heeft geen 340 Euro over voor reparatie, einde machine. Kl***e Samsung wasmachines. Klant een tweedehands Miele verkocht. Happy de peppie! Neem wel wasadviezen ook met een Miele ter harte om geregeld heter te wassen..
Conclusie: Denk dat jou motor ook defect is...
Op de motor zat dacht ik 5 jaar garantie maar we waren er klaar mee.
De machine is meteen meegenomen bij bezorging van de Miele, ik kan dus ook niets meer controleren.
Jammer dat deze Miele waarschijnlijk ook een Aluminium kruis heeft, dus inderdaad regelmatig op een hogere temperatuur wassen en liefst geen vloeibaar wasmiddel lijkt mij de oplossing toch ?
Kijk eens of er een machine reinigen programma op zit, die van ons wel (W5877). Regelmatig doen. Tevens zeepbak eruit halen en reinigen onder de zeepbak doe ik ook vaak.
Vloeibaar kon wel dacht ik, maar als het er hier al in gaat, hooguit een kwart dopje. De afwas doen we immers ook niet met zo'n scheut.
Nadeel van vloeibaar vind ik altijd, dat het al uit de zeepbak loopt terwijl je hem nog open hebt staan. Daarna schuif je hem dicht en zit alle zeep onder het bakje waar geen water stroomt..
Wasverzachter vrijwel nooit, heel soms de helft van het op de machine aangegeven maximum.
MMsoft,klopt. Beter geen vloeibaar maar voor bonte was vaak wel gewenst en doe dan inderdaad niet meer dan een 1/2 dopje. Witte was of handdoeken geregeld op 95 lost wel een groot gedeelte van je problemen op. Deur en zeepbak na gebruik helpt enorm om broei te voorkomen..
Op 7 januari 2018 18:55:28 schreef smd:
Tsja, deze printen is een enorm zwak punt van Samsung. Maar laten we even terug gaan: Wasmachine draaide gewoon OK voordat print definitief gesneuveld was. Nu draait motor niet meer of geeft even een slag. Ik vermoed dat print een ZGN DOA (Dead On Arrival) is en gewoon omruilen. Motor sturing gaan heeeel vaak stuk of zijn stuk op deze types. Maar was machine het nog waard want meestal zijn trommelkruizen ook al defect ( Ook een zwak punt)door wassen op lage temperaturen. Sorry dat ik best wel negatief ben over Samsung WA/ drogers, maar zijn wel hancy fancy maar leven niet lang!PS: Ik herstel de printen meestal door een luikje te maken met een dremel in plastic en daarna weer terug inkitten
Beste ,
Ik heb het zelfde probleemproblemen met mijn wasmachine Samsung 1400T-9kg Type:WF91F5EBP4W/EN.
De machine valt stil tijdens zijn programma en heeft gelijk een probleem gelijk geen kracht genoeg te hebben om rond te draaien. Bij opnieuw zelfde programma doet hij de eenmaal normaal de andere maal valt ze terug stil.
Daar dit probleem meerdere malen is terug gekeerd vermoed ik dat de sturing of motor (inverter) defect is.
Deze machine is oud van 29/12/2014.
Ik heb een luikje gemaakt in de onderkant van de printplaat maar zie niet direct waar er een defect is aan de soldure.
Weeet U aar er juist gesoldeerd moet worden?
Op alle plaatsen waarbij grote contacten zitten en/of kit bruin is geworden. Vermoed ook een defect aan electronica/ motor. Het zijn rampen machines.
Op 5 april 2018 18:49:26 schreef smd:
Kl***e Samsung wasmachines. Klant een tweedehands Miele verkocht. Happy de peppie!
algemene ervaringen bij samsung zo te zien. het is net allemaal gemaakt om de garantie met een paar jaar extra door te geraken en daarna koopt de klant een nieuwe.
ook hun koelkasten hadden problemen dat de motor vastliep en brand kon veroorzaken. oplossing van samsung: een printje met een paar zekeringen ertussen. de motor liep nog altijd vast, maar veroorzaakte geen brand meer.... dat is dus geen oplossing voor mij.
ik had vanalles gehad van samsung, maar dat is nu toch één van de merken die niet meer in mijn huis komt. wasmachiene, droogkast, koelkast, tv, gsm... echt niet
Golden Member
Ik moet dan steeds aan de manager van LG denken die tijdens een beurs aan een wasmachinedeur van Samsung ging hangen omdat dat bij LG een gangbare test schijnt te zijn. Hij kreeg een aanklacht aan zn broek voor de schade. Niet dat ik dan gelijk maar LG ga aanraden, maar als ik moest kiezen was dat een pluspuntje.
Voor mij 10x liever een LG. Was de eerste met direct drive en tot nu toe alleen tacho sensoren defect gehad en heel af en toe een driver IC. Verder top electronica en zelfs de eerste van 2000 draaien nog!
Miele een beste keus en LG een goede koop!