converter s-vhs en scart naar cvbs

Ik heb een tft-scherm met enkel een cvbs ingang.
Mijn vraag is of er niemand schema's heeft van hoe ik
s-vhs en scart signalen kan omzetten naar cvbs
(pal-signaal).
Ik zou namelijk graag hiervoor een print maken, zodat ik ook deze signalen kan aansluiten op dit tft scherm.

Alvast bedankt

Je kunt de luminantie via 470pF koppelen aan de chrominantie. Hiermee heb je je cvbs-signaal.

fripster

Golden Member

hoi,

volgens mij is een cvbs hetzelfde als een zgn composite video signaal (Composite Video Baseband Signal = cvbs?) en dat staat direct op de scart, kweet ff niet welk pinnetje, maar dat heb je zo gegoogled

just my $0.02

Da Fripster

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu

Aan pen 19 komt gewoon video uit, pen 17 is de massa.

Spreken is zilver, zwijgen is fout!

Op 30 september 2004 21:11:28 schreef fripster:
volgens mij is een cvbs hetzelfde als een zgn composite video signaal (Composite Video Baseband Signal = cvbs?) en dat staat direct op de scart, kweet ff niet welk pinnetje, maar dat heb je zo gegoogled
Da Fripster

CVBS staat voor Color Video Blanking Sync. en geeft de opbouw van een beeldlijn weer. De nederlandse benaming is KBOS (Kleur Beeld Onderdrukking Synchronisatie)

een beeldlijn heeft als eerste een colorburst, dan de video-informatie zelf, dan het blanking-signaal en daarna de synchronisatiepuls

je zou idd. het kleursignaal via een 470p condensatortje met het beeldsignaal kunnen verbinden, dit is echter wel wat kort door de bocht, maar kan wel werken (kleine kleurfouten daargelaten)

Beste collega's en mede werkers

ik heb toevallig een soortgelijk projectje...
Verder zal ik daar niet veel over uitwijden,

maar ik heb ook de vraag ofdat er niemand op dit prachtig formum is die een schema of idee, methode, uitwerking, ervaring,... heeft om een omzetting te doen van: scartsignaal (aan de ingang te leggen) en dit dan om te vormen naar een CVBS signaal!!

Zodat het ingangs (en dus scart-)signaal kan bekeken worden op een TFT scherm in dit geval.

Immers het TFT-scherm kan enkel CBVS signalen ontvangen...
Omvormers van SCART-CVSB, RGB-CVBS, S.VHS-CVBS en dergelijke zijn heel welkom...

Prachtige ideeen, ondersteund met schema's of links worden heel rijkelijk beloond !!!

Groeten, van TFT-problemenland

Op 6 oktober 2004 18:57:17 schreef Zwolle:
Beste collega's en mede werkers

ik heb toevallig een soortgelijk projectje...
Verder zal ik daar niet veel over uitwijden,

maar ik heb ook de vraag ofdat er niemand op dit prachtig formum is die een schema of idee, methode, uitwerking, ervaring,... heeft om een omzetting te doen van: scartsignaal (aan de ingang te leggen) en dit dan om te vormen naar een CVBS signaal!!

Zodat het ingangs (en dus scart-)signaal kan bekeken worden op een TFT scherm in dit geval.

Immers het TFT-scherm kan enkel CBVS signalen ontvangen...
Omvormers van SCART-CVSB, RGB-CVBS, S.VHS-CVBS en dergelijke zijn heel welkom...

Prachtige ideeen, ondersteund met schema's of links worden heel rijkelijk beloond !!!

Groeten, van TFT-problemenland

de 470pF condensator al geprobeerd?

Welke kant gaan we op?

Neen, nog niet geprobeerd,

maar via een C'tje lijkt mij dit niet zo echt ideaal.

Kent er niemand een omvormer van de SCART Signalen naar CVBS signalen, ?????

Welke signalen uit de scart moeten er dan naar CVBS omgevormd worden ? En eventueel signalen optellen/delen/... opamp schakeling, ... versterkers ...

Alvast bedankt, groeten zwolle

Op 6 oktober 2004 23:19:00 schreef Zwolle:
Neen, nog niet geprobeerd,

maar via een C'tje lijkt mij dit niet zo echt ideaal.

Kent er niemand een omvormer van de SCART Signalen naar CVBS signalen, ?????

Welke signalen uit de scart moeten er dan naar CVBS omgevormd worden ? En eventueel signalen optellen/delen/... opamp schakeling, ... versterkers ...

Alvast bedankt, groeten zwolle

uhu, en waarom zou dat niet werken die condensator?
en zit er in je scart al niet gewoon een CVBS signaal? gewoon even zo'n scartverloopje erop zetten met composiet uitgang en je weet het.

IF you can't convince them, then confuse them!

@zwolle: het CVBS signaal is je gewone video-signaal !!
(pin 19 en 20 van de scart aansluiting)
maar uit je eerste post blijkt wel weer eens het klok en klepel verhaal, als je je er 5 minuten in verdiept had 2e link in google met zoekterm 'scart' dan had je dat kunnnen weten.

idd, wist ik wel,

maar met gewoon een C'tje, ...

is een omvormer niet stabieler/betrouwbaarder/ ... ??

Op 7 oktober 2004 18:33:24 schreef Zwolle:
idd, wist ik wel,

maar met gewoon een C'tje, ...

is een omvormer niet stabieler/betrouwbaarder/ ... ??

LUISTEREN LEZEN!!!!!!!

als zelfde is hoeft dat toch niet

gebruik de ogen/oren eens

Welke kant gaan we op?

Niemand geen ideeen meer ??

Jammer, zo een leuk project.

en waar zit tft dan ? niet meer te zien...